Ik zoek een zonnepaneel met bijhorende lader om 12V batterijen mee op te laden, meer bepaald 12V autobatterijen alsook 12V batterijen zoals gebruikt in boosters om platte batterijen terug in gang te krijgen, deze zijn vaak 12V 17AH.
Heb ondertussen een mooie collectie aan PC's die op 12V werken, alsook audioapparatuur die op 12V werkt, dus wil een volledige setup die off the grid werkt.
Laptop kan ik in principe ook opladen via 12V mits een speciale DC-DC converter.
Echter voor PC schermen heb ik 230V nodig, dus een inverter zou hier handig zijn. Misschien zijn er zonnepanelen met bijhorende electronica die zowel 12V DC als 230V AC kunnen opleveren?
Zonnepaneel om 12V batterij packs mee op te laden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dan zoek je best richting camperuitrusting, daar is dat schering en inslag.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik denk dat je best anders gaat kijken dan bij Flanders Digital. Dat ze zich met satelliet ontvangst bezighouden maar geen "gouden" zonnepanelen verkopen. Schandalig dure prijzen. Je moet rekening houden met ongeveer 1 Euro per Wp.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Wat wil je precies? Iets dat enkel batterijen laad of iets dat batterijen laad én tegelijk die pc's van stroom voorziet?
Welk vermogen zoek je?
Voor die schermen kan je gewoon een auto-omvormertje kopen, best wel een real sine wave kopen anders komen er rare geluiden uit de voedingen van je schermen.
Welk vermogen zoek je?
Voor die schermen kan je gewoon een auto-omvormertje kopen, best wel een real sine wave kopen anders komen er rare geluiden uit de voedingen van je schermen.