keuze router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Aangezien mijn mikrotik hier blijkbaar de geest gegeven heeft na iets meer dan 2 jaar ben ik op zoek naar een nieuwe router.
Nieuwe router zal dus geen MK meer zijn aangezien de support totaal niet wil meewerken.

Ik heb nu een tijd een RB gehad, maar ik kan niet zeggen dat ik de "advanced" functies gebruik. Het enige wat ik gebruikte was de geintegreerde DDNS functie, maar daar zijn alternatieven voor.

Enige vereiste is dat ik de TN digibox rechtstreeks kan aansluiten op de router.
Ik zit hier al 2 avonden te zoeken op vlan routers, maar buiten het professionele segment levert deze zoektoch bar weinig op. Oftewel zoek ik verkeerd :/

Ik zie dat sommige asus routers een IPTV functie hebben die je kan mappen op een bepaalde poort. Zou dit volstaan om een DBox te kunnen aansluiten ?
foxhound
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Ik heb de Asus RT-AC66U, heb de digicorder op poort 4 hangen en die poort ingesteld bij IPTV, met als ISP setting none. Kan alleszins verder als 2 dagen vooruit kijken in de programmagids dus lijkt goed te werken.

Ben tot nu toe tevreden over de router, heb hem sinds 07/2013, eerst een tijdje als access point gebruikt, toen naar telenet gegaan, modem only en als router beginnen gebruiken. Heb ook VPN aanstaan en kan zo extern aan m'n NAS. Alleen lijkt hij in de zomerperiode een beetje last te krijgen van de warmte.
Afbeelding
StarWing
Premium Member
Premium Member

Welk ip adres krijg je op de tn box ?
foxhound
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 19 keer

de digicorder krijgt een IP in de 10.194.151.XXX range, met gateway 10.194.128.1
Heeft ook een "inhome IP address" in m'n normale netwerk range (192.168.1.xxx).
Afbeelding
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

een mikrotik stuk op 2 jaar tijd ?

ik heb er 1000 staan, en nog nooit veel defecten gehad
heb je de voeding al vervangen? want zelf gebruik ik zelf bijna nooit de meegeleverde voeding.

de 24v 0.38 A voedingen van MT zijn helemaal hopeloos ...
Afbeelding
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

totaal off topic, maar voor welke toepassing heb je er 1000 staan, petzl ?
StarWing
Premium Member
Premium Member

Inderdaad, iets meer dan 2 jaar. De voeding is reeds vervangen door een die 100% zeker werkt.
Zelfde symptomen en op dezelfde voeding werkt momenteel m'n oude linksys als backup
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

didi79 schreef:totaal off topic, maar voor welke toepassing heb je er 1000 staan, petzl ?
Wireless Antwerpen vermoed ik ?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”