2 x Voip

Plaats reactie
Voyager
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Ik probeer een void systeem op te stellen, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik kan bereiken wat ik wil. Misschien dat er hier iemand een beetje duidelijkheid kan brengen.

Huidige situatie:
1 tel nummer geporteerd naar weepee met sip account. Dit nummer wordt doorgeschakeld naar gsm's.
1 vaste lijn met draadloze dect telefoon aangesloten

Gewenste situatie:
- nummer van vaste lijn geporteerd naar weepee
- via beide nummers bereikbaar zijn op vast toestel (dect)
- kunnen zien via welk nummer een binnenkomend gesprek plaatsvindt
- telefoon nummer van persoon die opbelt zien
- kiezen via welk nummer een uitgaand gesprek gevoerd wordt
- 1 van de nummers doorschakelen naar gsm indien geen antwoord op vast toestel (of gelijktijdig, wie eerst opneemt heeft het gesprek)

Als er iemand weet hoe dit simpel op te lossen is, hoor ik het graag.
Ik had reeds gedacht aan een ata (cisco spa 112) met bestaande draadloze dect telefoon, maar ik weet niet of dit voldoende mogelijkheden biedt.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik vermoed dat de Cisco SPA niet toereikend zal zijn voor wat je wenst.
Kijk eens naar een Fritz!Box. Philippe_d zal je heel waarschijnlijk verder kunnen helpen.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik beweer niet dat de FritzBox de beste oplossing is, ik ben niet zo goed thuis in andere systemen.
Met een FritzBox is de gewenste situatie mogelijk:
  • - beide WeePee nummers kunnen als SIP accounts in de FritzBox geregisteerd worden.
    - jouw DECT telefoon kan je rechtsreeks op de FritzBox aanmelden (= DECT basis).
    - je bent dus via beide nummers bereikbaar op je DECT toestel.
    - op de DECT kan je zien via welke lijn er ingebeld wordt.
    - op de DECT zie je het telefoon nummer van persoon die opbelt (of zijn naam indien in FritzBox telefoonboek).
    - kiezen via welke lijn een uitgaand gesprek gevoerd wordt (kiesregels, prefix).
    - doorschakelen naar GSM (paralel: wie eerst opneemt krijgt verbinding) kan naar keuze: ofwel in de FritzBox, of via WeePee.
Wat betreft WeePee zou ik 2 nieuwe SIP accounts aanmaken, die dan op de FritzBox geregistreerd zijn, dus in totaal 4 accounts:
  • - SIP1 = uw huidige WeePee account, met doorschakeling naar GSM's. Voeg hier een doorschakeling toe naar SIP3.
    - SIP2 = de SIP account met jouw geporteerd nummer. Deze doorschakelen naar SIP4 en GSM's indien gewenst.
    - SIP3 en SIP4: de nieuwe WeePee accounts die op jouw FritzBox geregistreerd zijn.
Wat betreft uitgaande CLIP: vraag aan Weepee om SIP3 en SIP te "screenen" met de nummers van resp. SIP1 en SIP2.

Dus in het kort:
- binnenkomende gesprekken komen toe bij WeePee op SIP1 en SIP2, en worden doorgeschakeld naar resp SIP3 en SIP4 + GSM's.
- uitgaande gesprekken gaan via SIP3 en SIP4 (met de resp. CLIP's)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”