Google kondigt zijn eigen router aan

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

Op zich toch vrij indrukwekkende specs. Jammer van de ene LAN poort, maar goed, wat kost een switch. Deal-breaker is mogelijks het ontbreken van een "guest wifi".

Wel een beetje vragen bij het privacy verhaal (Google knows all), maar ok, zeker geinteresseerd hier! :D
ooh. shiny.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Dat privacy verhaal, inderdaad. Alleen al daarom komt er hier nooit een google router binnen. Wie weet wat dat ding gaat loggen en versturen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer
Provider

cloink schreef:Jammer van de ene LAN poort
Dit is hoogstwaarschijnlijk gedaan omdat de focus zal liggen op draadloos gebruik (smartphones, tablets,..) en aan de foto's te zien wil men er ook een beetje mooie vormgeving aan geven zodat hij in het zicht kan worden geplaatst. Op een tafel of bureau in de living kan een veel beter wifi bereik opleveren dan verstopt in een kast of erger, in de bergruimte of garage.

Toch sluiten ze met die ene LAN poort, in tegenstelling tot sommige andere bedrijven, mensen die wel 1 of meerdere toestellen bedraad willen aansluiten niet uit. Je kan er inderdaad een switch op aansluiten die geheel naar uw keuze is. Een goedkoop simpel toestel of een geavanceerder met een dozijn poorten. Plus je kan de switch ook verdekt opstellen zodat er geen 10 ethernet kabels zichtbaar vanonder je meubilair naar boven komen.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:
Provider

200 dollar lijkt me nogal veel? Of toch zeker zolang er geen 'extra functionaliteit' is uitgerold waarnaar men in het artikel verwijst.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer
Provider

$200 is veel voor een router, maar als je de specificaties bekijkt is het niet enkel een router.
Er zit een speaker, lichtsensor, bluetooth 4.0 en zigbee ondersteuning in. Google is vast niet van plan om het enkel als router te laten functioneren.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Nog meer google in je huis, zo komen ze nog meer te weten.
Wel een mooi design, maar ik vind het wel te duur.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:
Provider

Te duur is hij absoluut niet (al is het wel even afwachten op Europese prijzen...). De betere routers (toppers van bv. Netgear en Asus) kosten ook tegen de $200 en zoals al aangehaald, kan deze (allicht) nog veel meer, gezien de wat bizarre "opties" voor een router. Maar inderdaad, Google is hier allicht het e.e.a. mee van plan.

Zelf heb ik iets minder problemen met Google qua privacy, voorlopig hebben ze het toch al héél wat jaren enorm netjes gehouden en ik vermoed ergens dat er eigenlijk al quasi alles weten van mij (avid Android fan, Gmail gebruiker, huis hangt vol Nest, enz.). Maar ok, dat maakt het niet minder creepy. :mrgreen:
ooh. shiny.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Op het wardriven met Google Streetview na, kan ik me niet zo meteen iets herinneren dat Google stiekem data bij elkaar harkt?
Ze zijn er, in tegenstelling tot andere (LinkedIn, Facebook, ...), altijd heel open over geweest.

De prijs is correct, maar ik heb er zelf niet meteen interesse in. Toestellen die een snelle verbinding (LAN) nodig hebben, heb ik aan een Gbit kabel gehangen, wifi-N voldoet nog prima voor mijn smartphone en tablet.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”