bittorrent/utorrent port forwarding
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
blijkbaar werkten deze programma's direct na installatie, ofschoon ik her en der lees dat je port forwarding moet instellen op je router. ik heb dit niet gedaan en toch werkt het? gaan de downloads sneller gaan als ik port forward wel instel en welk protocol moet ik nemen . asus heeft keuze tussen ftp, telnet, http, finger pop3 dns smtp gre ipv6
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Als je modem ondersteuning heeft voor uPnP kan de software zelf die portforwarding instellen.
-
- Elite Poster
heb een asus ac 68u router staan achter een telenet modem/router. telenet instellingen: dmz adres is ingevuld. Firewall bescherming staat op actief, upnp staat niet actief.
zie de bijlage
zie de bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
als geen van beide peers een incoming port open hebben staan (via een port forward op een router), dan zullen de peers niet met mekaar kunnen connecten
er zullen dan wel seeders zijn, maar niemand zal kunnen downloaden
er zullen dan wel seeders zijn, maar niemand zal kunnen downloaden
-
- Elite Poster
ondertussen draai ik utorrent vanop windows7 (virtualbox). bij de netwerktest dat je kan uitvoeren binnen utorrent zie ik volgende foutmelding bij Netwerk: Uitslag: poort is gesloten (je kunt nog wel downloaden). Huidige poort 59851. automatische poorttoewijzing is aangevinkt.
poorttoewijzing met Upnp is aangevinkt
poorttoewijzing met NAT-PMP is aangevinkt.
zo te zien mag het niet anders dan dat deze 2 zijn aangevinkt?
ik vrees dat als ik enkel download en nooit iets upload dit niet goed is voor de ratio
poorttoewijzing met Upnp is aangevinkt
poorttoewijzing met NAT-PMP is aangevinkt.
zo te zien mag het niet anders dan dat deze 2 zijn aangevinkt?
ik vrees dat als ik enkel download en nooit iets upload dit niet goed is voor de ratio
-
- Elite Poster
bij mijn telenet heb ik volgende aangepast
Lokaal ip-adres 192.168.0.170 beginpoort 30.000 eindpoort 65000 protocol: beide Status: actief
Helaas lijkt dit ook geen oplossing te zijn want utorrent blijft de foutmelding geven
Lokaal ip-adres 192.168.0.170 beginpoort 30.000 eindpoort 65000 protocol: beide Status: actief
Helaas lijkt dit ook geen oplossing te zijn want utorrent blijft de foutmelding geven