Een familielid van mij in het Brusselse had haar telefoonnummer van Telenet laten overzetten naar Proximus, waarbij ze een pack (tv-internet-telefoon) nam en vandaag werd alles geïnstalleerd. Grote verrassing: geen HD-TV op haar nieuw toestel.
Navraag: geen VDSL beschikbaar. Men had dit toch op voorhand moeten melden, vinden wij.
Moet zij nu ook 6 maanden wachten om schadeloos het contract te kunnen beëindigen?
Proximus: nieuw contract en... geen HD-TV?
-
- Elite Poster
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Als ze van op afstand besteld heeft (via telefoon, internet) is er ook nog altijd het herroepingsrecht binnen 14 dagen.
Ter info: afhankelijk van de situatie is het mogelijk dat als je belt om af te zien van je aankoop en je zegt dat het is om dat je geen VDSL kan krijgen, ze je aanbieden om je toch nog om te zetten. Nogmaals, dat hangt af van de situatie, als er bijvoorbeeld geen aansluitpunten zijn in de kast kunnen ze niets doen, maar het gebeurt dat ze aansluitingen in de kast reserveren voor klanten die 2 TV's willen en dus VDSL moeten hebben of dat ze een upgrade van de kast al gepland hebben en die naar voor schuiven. Dat is er bij mij in ieder geval toch zo gebeurd
Ter info: afhankelijk van de situatie is het mogelijk dat als je belt om af te zien van je aankoop en je zegt dat het is om dat je geen VDSL kan krijgen, ze je aanbieden om je toch nog om te zetten. Nogmaals, dat hangt af van de situatie, als er bijvoorbeeld geen aansluitpunten zijn in de kast kunnen ze niets doen, maar het gebeurt dat ze aansluitingen in de kast reserveren voor klanten die 2 TV's willen en dus VDSL moeten hebben of dat ze een upgrade van de kast al gepland hebben en die naar voor schuiven. Dat is er bij mij in ieder geval toch zo gebeurd
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt een pack (tv-internet-telefoon) besteld, en ze hebben een pack (tv-internet-telefoon) opgeleverd!
Je had natuurlijk VDSL2/HD-TV verwacht, en er is jammer niet aan de verwachtingen voldaan, maar daarom is dit nog geen contractbreuk.
Maar ik ben akkoord dat dit eigenlijk niet kan, en dat Proximus de klant zou moeten verwittigen voor de installatie dat VDSL2 niet beschikbaar is.
Wat betreft opzeggen: bij particuliere abonnementen (alle packs met minder dan 5 telefoons of GSM's) is er geen contract meer van vaste duur, dus ook geen verbrekingsvergoeding. Je kan dus op ieder moment opzeggen - zonder reden!
Je had natuurlijk VDSL2/HD-TV verwacht, en er is jammer niet aan de verwachtingen voldaan, maar daarom is dit nog geen contractbreuk.
Maar ik ben akkoord dat dit eigenlijk niet kan, en dat Proximus de klant zou moeten verwittigen voor de installatie dat VDSL2 niet beschikbaar is.
Wat betreft opzeggen: bij particuliere abonnementen (alle packs met minder dan 5 telefoons of GSM's) is er geen contract meer van vaste duur, dus ook geen verbrekingsvergoeding. Je kan dus op ieder moment opzeggen - zonder reden!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Als dit een grote verrassing was, dan heeft het familielid niet alle informatie gelezen en begrepen die Proximus na de bestelling heeft opgestuurd. Als je een contract tekent, moet je eerst alles lezen en begrijpen. Desnoods hulp inroepen OP VOORHAND en niet achteraf zoals nu.riji schreef:Grote verrassing: geen HD-TV op haar nieuw toestel.
Dit wordt gemeld aan de klant. Als de klant natuurlijk het verschil niet kent tussen kaas en hesp, moet de klant achteraf ook niet klagen dat je toch liever kaas had terwijl er hesp geleverd is.riji schreef:Navraag: geen VDSL beschikbaar. Men had dit toch op voorhand moeten melden, vinden wij.
Zij moet haar contract lezen. Ze heeft nu wel geluk dat Proximus voor consumenten met contracten van onbepaalde duur werkt. Maar er is wel een opzegtermijn van 30 dagen, waardoor ze de volgende 30 dagen het abonnementsgeld verschuldigd is.riji schreef:Moet zij nu ook 6 maanden wachten om schadeloos het contract te kunnen beëindigen?
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 05 mar 2007, 18:11
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 3 keer
Allemaal bedankt, het valt dus eigenlijk nog mee om de situatie te verhelpen.
Ter info: mijn familie is opgebeld geweest door een call center voor Proximus en daar is helemaal niets gezegd over de onbeschikbaarheid van VDSL en dus van HD-tv.
Als je op het platteland in een uithoek woont zou je je misschien wel afvragen of er wel VDSL is, maar toch niet op de 11e verdieping van een Brusselse gemeente...
Ik vind dat er nauwkeuriger informatie zou moeten verstrekt worden zodat de klant geen kenner hoeft te zijn... Je ziet wat anders het gevolg is voor klant en verkoper.
Ter info: mijn familie is opgebeld geweest door een call center voor Proximus en daar is helemaal niets gezegd over de onbeschikbaarheid van VDSL en dus van HD-tv.
Als je op het platteland in een uithoek woont zou je je misschien wel afvragen of er wel VDSL is, maar toch niet op de 11e verdieping van een Brusselse gemeente...
Ik vind dat er nauwkeuriger informatie zou moeten verstrekt worden zodat de klant geen kenner hoeft te zijn... Je ziet wat anders het gevolg is voor klant en verkoper.
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 05 mar 2007, 18:11
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 3 keer
Die had ik ook al een paar maal uitgevoerd: fout, later opnieuw proberen.
Zonet is het nu toch gelukt: "u kunt tot 2 TV's aansluiten"
Er wordt niets gezegd over HD-tv; enkel bij meer info een klein pictogram met SD.... dit is toch onvoldoende duidelijk.
Zonet is het nu toch gelukt: "u kunt tot 2 TV's aansluiten"
Er wordt niets gezegd over HD-tv; enkel bij meer info een klein pictogram met SD.... dit is toch onvoldoende duidelijk.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Waarschijnlijk een appartementsgebouw dat rechtstreeks uit een centrale wordt gevoed.
En dan net buiten VDSL2 reach.
2 tv's kan je al krijgen met 7mbit adsl iirc.
En dan net buiten VDSL2 reach.
2 tv's kan je al krijgen met 7mbit adsl iirc.
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 07 mar 2015, 15:29
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
Onder "Contractuele voorwaarden" staat er bij "Verbrekingsvergoeding binnen de zes maanden" een kruisje bij "neen"Sinister schreef:En dat staat in welk punt? Als ze de dienst niet kunnen opleveren is dit per definitie contractbreuk.