Weet er iemand of je op een FB7490 (zoals op de een FB7360) een PPPoE passthrough (op 1 of meerdere van de LAN-poorten) kan opzetten? Het is voor op een VDSL-lijn met een ISDN-centrale erachter. Ik zou de FB7490 als modem en ISDN-ATA gebruiken en met een andere router een 2de PPPoE-sessie willen opzetten voor de rest van het netwerk.
Weet er iemand of dit mogelijk is (en waar de configuratie beschreven staat? Ik vermoed dat dit via Telnet is in te stellen)? Bedankt bij voorbaat voor de info.
Fritzbox 7490 PPPoE passthrough
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Daar zijn al een paar topics over geweest:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... em#p550307
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... zbox+modem
gr,
Mark
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... em#p550307
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... zbox+modem
gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Hoe?
De bovenstaande topics zijn toch meer dan duidelijk genoeg?
[
Post made via mobile device ]
De bovenstaande topics zijn toch meer dan duidelijk genoeg?
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Ik heb het nog niet geprobeerd nee...
Backup nemen voor je begint, en in het slechtste geval even de backup terugzetten hé.
Backup nemen voor je begint, en in het slechtste geval even de backup terugzetten hé.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
PPPoE passtrough is terugGrigri schreef:Weet er iemand of je op een FB7490 (zoals op de een FB7360) een PPPoE passthrough (op 1 of meerdere van de LAN-poorten) kan opzetten? Het is voor op een VDSL-lijn met een ISDN-centrale erachter. Ik zou de FB7490 als modem en ISDN-ATA gebruiken en met een andere router een 2de PPPoE-sessie willen opzetten voor de rest van het netwerk.
Weet er iemand of dit mogelijk is (en waar de configuratie beschreven staat? Ik vermoed dat dit via Telnet is in te stellen)? Bedankt bij voorbaat voor de info.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
In de beschrijving van de allerlaatse Duitse Beta Firmware (113.06.36-31656) voor de 7490 staat:
- Unterstützung fur PPPoE passtrough aktivierbar
Dit is een beta, die zal waarschijnlijk overgenomen worden in een volgende officiële Duitse Firmware.
En misschien ooit (binnen een jaar of zo
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Misschien moet iemand eens die Beta (Labor) versie flashen, en dan in de config file eens nakijken wat het aan/uitzetten van de optie "PPPoE passtrough" exact verandert?
Zo kan je het misschien wel manueel instellen (als je weet welke parameter er gezet wordt) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
Steeds bereid om de twee config files te vergelijken als iemand me ze kan bezorgen ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voor de 7390 is dit helaas niet mogelijk, achja ik vermoed dat ik toch nog een tijdje deze firmware blijf draaien omdat ik nog geen zin heb de verwijderde telnet terug te halen, alhoewel 't is misschien de moment met een ongebruikte 7360 v1 voor nog een dikke week.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Voor de 7390 is dit helaas niet mogelijk, achja ik vermoed dat ik toch nog een tijdje deze firmware blijf draaien omdat ik nog geen zin heb de verwijderde telnet terug te halen, alhoewel 't is misschien de moment met een ongebruikte 7360 v1 voor nog een dikke week.
-
- Moderator
Ik heb op een Australisch Forum de volgende truc gevonden om PPPoE passtrough te activeren op een FritzBox
Als dat inderdaad waar is, dan kan je dus toch de FritzBox instellen als modem-only, en een achterliggende router met PPPoE gebruiken. Let wel dat je dan geen VOiP meer kan instellen op de FritzBox, gezien de FritzBox dan zelf geen internet heeft ...
Blijkbaar is PPPoE passtrough automatisch geactiveerd, zolang je geen DSL settings hebt ingegeven in de FritzBox.You need to do it the following way:
1. Log in to your fritzbox and reset it to factory defaults.
2. Plugin your dsl cable and let it synchronize
3. Plug in your router (e.g. linux box with pppoe) cable on LAN port 1
4. Start your connection and Dial in e.g. linux: pppoe-start
5 Done!
After it's connected you're able to change anything on the fritzbox except for the DSL menu. Just leave this unconfigured, otherwise it will stop the bridge mode.
Als dat inderdaad waar is, dan kan je dus toch de FritzBox instellen als modem-only, en een achterliggende router met PPPoE gebruiken. Let wel dat je dan geen VOiP meer kan instellen op de FritzBox, gezien de FritzBox dan zelf geen internet heeft ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- honda4life
- Elite Poster
Hmm leuk, maar wat is de meerwaarde dan?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 7 keer
Voor mij is de meerwaarde dat ik een b-box3 (technicolor) [geconfigureerd als modem] door een fritz!box 7490 [geconfigureerd als modem] kan vervangen en alzo (eindelijk!) wat VDSL en andere waarden kan aflezen. Ik kan dan ook een 'Freetz' versie van de 'Belgacom' approved versie maken en alzo nog meer configureren.honda4life schreef:Hmm leuk, maar wat is de meerwaarde dan?
@philippe_d : jou informatie doet me meteen beslissen om een 7490 te kopen. Waarvoor dank.
Overigens, welke is de laatste 7490 approved firmware? 6.20 of 6.30 of ...?
PS: reden waarom ik de bbox3 noch fritzbox 7490 als router kan gebruiken is dat er geen configuratie mogelijk is voor EDPnet fixed address IPv4 en IPv6 contract. En Cisco vector capabele routers zijn niet approved. Dus gebruik ik een vector Proximus approved router als modem en zet er een (eigen brouwsel minipc 'gentoo' linux) router achter die de PPPOE/firewall/etc... doet.
-
- Moderator
De laatste approved FW is 06.20dior dna schreef: Overigens, welke is de laatste 7490 approved firmware? 6.20 of 6.30 of ...?
PPPoE passtrough zal er pas zijn vanaf FW 06.50