Storing bij Telenet

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Klanten van Telenet ondervinden momenteel veel hinder door een panne in grote delen van Vlaanderen. "Door een technische storing in een belangrijk knooppunt in Gent is er op veel plaatsen geen internet", legt Isabelle Geeraerts van Telenet uit. Ondertussen is de storing opgelost, waardoor het internet stilaan terug op gang komt.
Bron: VTM Nieuws
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Opvallend, het enige dat ik gemerkt heb vandaag is dat ik even niet op userbase kon (time out). Voor de rest niks gemerkt, centrum Gent.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Hier alvast geen last gehad
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat een klucht op het VTM nieuws zonet... volgens die persoon was het haast een nationale ramp dat mensen een uurtje hun Facebook hebben moeten missen :bang:
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Wat een klucht op het VTM nieuws zonet... volgens die persoon was het haast een nationale ramp dat mensen een uurtje hun Facebook hebben moeten missen :bang:
idd het zou veel erger zijn als userbase niet bereikbaar was .... :)
Afbeelding
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

r2504 schreef:Wat een klucht op het VTM nieuws zonet... volgens die persoon was het haast een nationale ramp dat mensen een uurtje hun Facebook hebben moeten missen :bang:
De dag dat Facebook zal opgedoekt worden dan gaan er pas drama's in 7 bedrijven zijn, er zullen zijn die nog zelfmoord plegen, dat zijn in mijn ogen sukkelaars. :x
Ik daarentegen zal er niet rouwig om zijn mocht dat gebeuren.
Laatst gewijzigd door apestaart op 26 jul 2015, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ja ik heb het ook gezien,het was alsof Belgie van de kaart geveegd was.
Toch is het zo dat voorTelenet,(die beschouwd word als veruit de duurste provider)dit minder te aanvaarden is.Hun klanten betalen iedere maand hun abo,en willen natuurlijk topkwaliteit in de plaats.
Er zijn nu heel wat klanten die een compensatie zouden willen.Naar het schijnt :eek: word dit op dit ogenblik door Telenet onderzocht.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Een of twee gratis filmen waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Djeezus, als ze een grote storing kunnen oplossing in een uur en een beetje is dat toch het einde van de wereld niet. Het feit dat de media er zo op inspeelt is gewoonweg BELACHELIJK voor woorden. De diehard internetters zullen wel hun eigen backup in hun netwerk zitten hebben. Of dit nu voor Tn, Px of wie dan ook is... Een uur is het einde van de wereld niet zenneuh!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Iedere provider heeft wel een een panne die wat langer duurt.

Het komt enkel in het nieuws als er een journalist last van heeft... :curt:
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Voor degenen die het stukje over Telenet in het VTM nieuws gemist hebben: http://nieuws.vtm.be/151568-vtm-nieuws- ... 072015-19u vanaf 9:30.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

heeft de VRT hierover gemeld ?
Ik denk het niet, enkel VTM en dat heeft zijn reden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Eigenlijk is het niet de VTM die zo overdrijft hé, maar diegene die ze interviewen. Misschien was het zijn kans om te laten weten dat hij nog leeft:
http://www.tijd.be/ondernemen/media_mar ... 5-3133.art

:lol:
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Zelden iemand zo zien overdrijven.
Spijtig dat "Alles kan beter" niet meer bestaat, ik ben zeker dat iemand van het panel hem op een hilarische manier had overtroffen :lol:

Ik heb in elk geval niet gemerkt dat het rampenplan van kracht was, en we hoefden zelfs niet onze handen extra goed te wassen, en ramen en deuren te sluiten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Alles kan beter. Man man man :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

VTM vroeger stadion in de kleuren van sporting telent en beelden voetbal van telenet .
Tegenwoordig komt alles van proximus.
Reden ; telenet zit met geld in vier en vijf tv .
Dus gaan ze ook alles vergroten als er iets gebeurd tegen telenet. Denk maar aan prijsverhoging en de groepering alles kwam enkele keer uitgebreid in het vtmnieuws.
Maar toen ze nog beelden kregen van telenet was er nooit een negatief woord te horen :-D
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 27 jul 2015, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik denk dat het een routing probleem was.
Ik was op dat moment aan het werken en de 'gewone' verbinding viel uit maar ik had een virtuele machine die via VPN verbonden was met de US en daar kon naar alle mogelijke sites. Ook de performance was normaal.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Was die man niet aan het trollen ? Vooral als hij eindigt met een voorstel om de getroffen klanten een gratis film aan te bieden, begon ik me toch serieus af te vragen of hij wel serieus was...
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ja, die film deed de deur dicht.
Was trouwens de ex hoofdredacteur van Datanews.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat was een verwijzing naar de vorige panne denk ik, dat was ook een internetpanne en de compensatie was een film.
Een grote panne weggewerkt in een uur is toch nog netjes, valt dat voor consumer niet binnen de "sla"/redelijke termijn?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Is er überhaupt een SLA op consumentenproducten ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Neen, maar je kan wel een korting vragen, maar dit is pure goodwill als het overmacht is.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Volgens wat ik heb gehoord stonden er bijzonder veel Telenetmannetjes gisteren in het technologiepark van UGent in Zwijnaarde. Kan kloppen : ik weet dat er daar een Proximus LDC staat, met vlak daarnaast een zelfde soort gebouw maar van Telenet (https://www.google.be/maps/@51.011336,3 ... 312!8i6656 zie rechts van de boom).

Links = Proximus LDC
Rechts = Telenet

De site ligt trouwens op een km of 2 van een plaats waar blijkbaar een hoop techniekers zitten (grens Zwijnaarde/Merelbeke) : https://www.google.be/maps/@51.001056,3 ... 312!8i6656

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Joe de Mannen schreef:Is er überhaupt een SLA op consumentenproducten ?

J.
Nope, vandaar de quotes, al gaan ze bij een hele dikke panne wel compenseren. Een uurtje valt daar in mijn ogen niet onder, maar misschien denken anderen daar anders over :)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Geen compensatie aldus VTM nieuws.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150727_01793484
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Allez, heben ze toch 2 dagen nieuws kunnen over maken, het moet zijn dat het echt wel komkommertijd is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Bij ons hier(in een zeer kleine gemeente)heeft Telenet enkele jaren geleden 3 dagen platgelegen,geen enkele klant heeft hier een compensatie gehad.Ook deze niet met de duurste abo's.Daardoor zijn ze hier wel een handvol klanten verloren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Joe de Mannen schreef:Is er überhaupt een SLA op consumentenproducten ?

J.
Natuurlijk niet, maar particulieren verwachten wel voor het minste geld, het allerbeste behandeld te worden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb hier al een halfuur ook zware problemen met mijn Telenet connectie. Alles gaat zeer traag met veel connection timeouts. Hopelijk is het niet dat Telenet op zijn gat gaat door al die Windows bakken die nu de W10 update aan het binnentrekken zijn :P.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Lord Utopia schreef:
Joe de Mannen schreef:Is er überhaupt een SLA op consumentenproducten ?

J.
Natuurlijk niet, maar particulieren verwachten wel voor het minste geld, het allerbeste behandeld te worden.

Als de stroom een uur uitligt, of het water een uur niet stroomt (no pun intended), dan liggen de particulieren ook te klagen hoor. Want dat aanvaarden we niet echt meer. En internet is nu op een punt gekomen dat het al even "basic" is als die andere nutsvoorzieningen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Met het wezenlijke verschil dat je voor internet keuze hebt uit verschillende netwerken.
Wie de storingen op de coaxkabel beu is, kiest dus een ander netwerk. Dan krijg je trouwens elke maand een compensatie dankzij het lagere abonnementstarief.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Nee dank u. Ik heb ooit het omgekeerde gedaan, en ben tot op heden heel tevreden, ook over de prijs.
De coax is veel stabieler, althans hier in de omstreken. En tot nu toe geen noemenswaardige uitvallen.

Misschien wel eens nuttig om te vertellen, en aan den lijven ondervonden :
Een algemene storing bij Telenet is blijkbaar een storing als er verschillende klanten last hebben, ik denk zelfs vanaf 2 klanten.
Deze zouden volgens één of andere SLA maximum 4 uren mogen duren.
De ervaring leert me toch dat het indertijd bij Belgacom wel eens anders was, en waarschijnlijk nu nog zo is.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

"Ooit" en "Indertijd" die zijn definitief voorbij. En "althans" en "waarschijnlijk" zijn weinig betrouwbare voegwoorden.

Iedereen kan objectief vaststellen dat het storingspercentage en de duur van storingen bij Telenet momenteel nog steeds hoger is dan bij Proximus:
https://www2.telenet.be/nl/consumenteninlichtingen/
http://www.proximus.be/nl/id_cr_quality ... ienst.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Voor internet heeft Telenet een negatief verschil van 0.7%... voor al het overige is Telenet heel wat (verschillen tot bijna 30%) beter dan Proximus (op basis van de cijfers daar mag je al blij zijn dat ze hun afspraak naleven).

Ondanks deze cijfers is de dag dagelijkse perceptie helemaal anders voor internet... het aantal klachten dat ik hoor in m'n ruime vriendenkring hebben hoofdzakelijk betrekking op xDSL. Problemen met Telenet hoor ik amper terwijl ik nochtans meer mensen ken met internet bij Telenet dan Proximus.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dat zal van de kennisenkring afhangen.
Ik heb al tientallen mensen naar Proximus helpen stappen. Niet dat ik een Proximus-missionaris ben, maar als ze (collega's, familie, vrienden) klagen over hun internet (prijs, klantendienst, ...) dan help ik hen graag verder. Ik heb zelf Prox en kan niet echt klagen (facturatie, prijs, uptime, ...)
Ik ken niemand die Prox > Telenet gedaan heeft, maar zeker 20 die Telenet > Prox gedaan hebben.
De driver is snelheid, mocht Prox meer 30 of 50Mbps kunnen aanbieden, het klantenbestand zou enorm toenemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Dat zal van de kennisenkring afhangen.
Het is inderdaad altijd een beperkte groep wat statistische fouten geeft.

Persoonlijk denk ik echter dat m'n groep vrij representatief is wat leeftijd (zowel jong als oud) maar minder wat betreft prijs en download volume.
heist_175 schreef:Ik ken niemand die Prox > Telenet gedaan heeft, maar zeker 20 die Telenet > Prox gedaan hebben.
Hier net omgekeerd dus... niemand die naar Proximus is gegaan... misschien omdat men niet echt op prijs selecteert.
heist_175 schreef:De driver is snelheid, mocht Prox meer 30 of 50Mbps kunnen aanbieden, het klantenbestand zou enorm toenemen.
Mogelijks wel... vooral het "onbekende" vind ik enorm storend... je kan dan op de website wel checken maar het blijft een zekere sprong in het duister.

Langs de andere kant stappen de mensen die ik ken over voor de kwaliteit van het product en niet zozeer voor de snelheid of prijs.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

r2504 schreef:Voor internet heeft Telenet een negatief verschil van 0.7%... voor al het overige is Telenet heel wat (verschillen tot bijna 30%) beter dan Proximus (op basis van de cijfers daar mag je al blij zijn dat ze hun afspraak naleven).

Ondanks deze cijfers is de dag dagelijkse perceptie helemaal anders voor internet... het aantal klachten dat ik hoor in m'n ruime vriendenkring hebben hoofdzakelijk betrekking op xDSL. Problemen met Telenet hoor ik amper terwijl ik nochtans meer mensen ken met internet bij Telenet dan Proximus.
De cijfers in de gemelde links zijn toch het storingspercentage, geldige klachten t.o.v. lijnen.
Dit zegt niets over het aantal lijnen er voor hoelang ze uitliggen t.o.v. het aantal lijnen (cfr SLA)
Dat cijfer hebben we nodig. Het aantal uur dat x lijnen uitliggen t.o.v. het aantal uur dat alle lijnen operationeel moeten zijn.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Ik denk dat het hogere aantal klachten op xDSL vooral een gevolg is van geen/onvoldoende kennis van de abonnee.
Waar dat het voor coax vrij simpel is en er sowieso een technieker komt installeren is het voor de binnenbekabeling voor het telefoonnetwerk een héél andere situatie.
Als je dan ook nog wilt besparen door DIY, is het niet verwonderlijk dat er meer problemen zijn.

Zodra iemand is aangesloten op een installatie die conform de regels is, zal het verschil toch veel kleiner worden voor beide providers/technologieën.

Een uurtje zonder internet is op zich helemaal geen ramp als je het op dat moment niet nodig hebt of iets aan het doen was toen het uitviel.
Om dat voor andere basis nutsvoorzieningen te stellen... val maar eens zonder elektriciteit als je thuis bent en er vanalles moet gedaan worden.
Ook al is er geen SLA voor consumentenlijnen, toch betalen we genoeg voor die dienst - bij TN de hoofdprijs - en nemen sommige bedrijven het voor normaal dat ze niet leveren waarvoor ze geld ontvangen, nl in dit geval abonnementsgeld voor een ganse maand internet.

Nu weet ik niet wat de officiële verklaring is voor die panne, of ze daarover gecommuniceerd hebben en of ze - zoals veel bedrijven - zeer kort, zonder welgemeende excuses, bleven om op die manier ook geen fout toe te geven.
Het gaat er steeds meer om dat ze (bedrijven, politici, ..) vooral tactisch en niet negatief over zichzelf zijn.
Dat de consument/gewone man mede daardoor kritischer wordt, is dan ook niet meer dan logisch.
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

raf1 schreef:"Ooit" en "Indertijd" die zijn definitief voorbij. En "althans" en "waarschijnlijk" zijn weinig betrouwbare voegwoorden.

Iedereen kan objectief vaststellen dat het storingspercentage en de duur van storingen bij Telenet momenteel nog steeds hoger is dan bij Proximus:
https://www2.telenet.be/nl/consumenteninlichtingen/
http://www.proximus.be/nl/id_cr_quality ... ienst.html
Ooit en indertijd zijn inderdaad om, om je erop te wijzen dat ik ooit klant ben geweest van Belgacom.
Ook de storing van Telenet is definitief voorbij.

Ik zie niks objectief aan die cijfers. Die pagina's zijn een jaar oud. Ik heb die hier al een jaar geleden zien passeren en toen was er ook een drukke discussie van voors en tegens...
Beiden staan op hun eigen site, en kunnen naar hartelust gemanipuleerd worden. Jaja, het is allemaal vastgelegd door één of andere wet, maar met 'omschrijvingen' kan men wel volop goochelen.

'Termijn voor de opheffing van storingen...' Dit is zo rekbaar als elastiek, en ook heel weinig betrouwbare woorden.
Bij Proximus staat er in kleine lettertjes bij :
De gemiddelde termijn tussen de geldige storingsmelding door de geabonneerde bij de aanbieder en het ogenblik waarop de dienst is hersteld en opnieuw normaal werkt. De gevallen waarbij de herstelling afhangt van een afspraak tussen de aanbieder en de abonnee worden niet in rekening gebracht. Ook de gevallen die toegang tot apparatuur van de abonnee hebben vereist en waarvoor de abonnee geen toegang heeft verleend op het geplande ogenblik, worden uitgesloten.
Dat zie ik bij Telenet niet staan...
Volgens mij is het nu wel duidelijk hoe je cijfertjes kan' beïnvloeden', of heet dat 'verbloemen' ?
:roll:
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

r2504 schreef: Het is inderdaad altijd een beperkte groep wat statistische fouten geeft.

Persoonlijk denk ik echter dat m'n groep vrij representatief is wat leeftijd (zowel jong als oud) maar minder wat betreft prijs en download volume.

Met alle respect, maar uw docent(en) in de statistiek gaan u graag bezig gehoord en gezien hebben denk ik :-P
Het is niet omdat je beperkte groep zeer verscheiden is dat ze ook representatief is. Een cijfer is pas representatief wanneer u voldoende data heeft ;-). Een van elke groep voldoet dus niet.

Sorry voor dit off-topic gezever.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”