Taxshift = besparen op telecom

Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Door de vele regeringsmaatregelen, nu definitief genoodzaakt om het telecom pakket terug te brengen tot een aanvaardbaar bedrag.

Concreet betekent dit:
- Opzeg digitale tv
- Opzeg van telefonie + top pack (weergave oproeper)
=> samen in een Whop pakket

= 69,99 Euro

Vervangen door
- Netflix = 8,99 Euro/maand
- Voip telefonie (waar weergave oproeper standaard inzit) = 2,5 Euro/maand
- Basic Internet = 26,99 Euro/maand

Totaal = 38,48

Besparing = 31,51 euro/maand of 378,12 Euro/jaar

Met dat uitgespaarde bedrag hoop ik de verhogingen van elektriciteit, gas, water, diesel, ..... een klein beetje op te vangen. Zal waarschijnlijk nog niet voldoende zijn, maar het is een begin.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Kom je met de limiet van 100GB toe voor netflix?

High (Best video quality, up to 3 GB per hour for HD and 7 GB per hour for Ultra HD)

-> dus met 100GB kijk je elke dag ongeveer een uur in HD
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb zelf geen netflix, maar ik lees wel vaker dat mensen maar enkele maanden Netflix nemen, om veel te kunnen zien en dan een bepaalde periode geen abonnement.
Op die manier spaar je enkele maanden per jaar €9 uit, das ook weeral gewonnen :).
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Als toch wilt besparen, waarom neem je Netflix dan niet in SD kwaliteit, zo heb je per maand , ach ja ... 1 € uitgespaard, maar ga je minder vlug aan je download limiet zitten van 100 GB. De video's op Netflix zijn toch niet allemaal HD, verre van zelfs.
Hier thuis hebben we Netflix in SD en moet zeggen dat dat mooi te doen is.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ub4b schreef:Kom je met de limiet van 100GB toe voor netflix?
Overstappen van Digital TV naar Netflix mag dan misschien een besparing opleveren... het blijft appelen met peren vergekijken.

Ik zie de echte waarde van de post dan ook niet echt in... in plaats van oesters hamburgers eten is ook een besparing maar ook dat is iets totaal anders.
heist_175 schreef:Op die manier spaar je enkele maanden per jaar €9 uit, das ook weeral gewonnen :).
En dan roken ze een pakje per dag ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:Ik zie de echte waarde van de post dan ook niet echt in... in plaats van oesters hamburgers eten is ook een besparing maar ook dat is iets totaal anders.
Inderdaad, dat heeft niets met Taxshift te maken ...

Als de TS zo eenvoudig 378,12 Euro/jaar kan besparen, dan had hij dat al lang kunnen (moeten) doen, en met dat geld iets leuks doen, of zijn vriendin verwennen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Muziekbos schreef:Door de vele regeringsmaatregelen, nu definitief genoodzaakt om het telecom pakket terug te brengen tot een aanvaardbaar bedrag.

Concreet betekent dit:
- Opzeg digitale tv
- Opzeg van telefonie + top pack (weergave oproeper)
=> samen in een Whop pakket

= 69,99 Euro

Vervangen door
- Netflix = 8,99 Euro/maand
- Voip telefonie (waar weergave oproeper standaard inzit) = 2,5 Euro/maand
- Basic Internet = 26,99 Euro/maand

Totaal = 38,48

Besparing = 31,51 euro/maand of 378,12 Euro/jaar

Met dat uitgespaarde bedrag hoop ik de verhogingen van elektriciteit, gas, water, diesel, ..... een klein beetje op te vangen. Zal waarschijnlijk nog niet voldoende zijn, maar het is een begin.
Je kan ook gewoon besparen op gas, water, elektriciteit en diesel door er zuiniger mee om te springen. ;)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Blij dat ik niet de enige ben die zich direct afvroeg wat het nut is van deze post/thread. Om te beginnen is het m.i. ook nog redelijk moeilijk (if not onmogelijk) om al in te schatten hoeveel die taxshift je gaat kosten. Er zijn overigens een hoop andere dingen die je in de toekomst mogelijk meer geld gaan kosten... een strenge winter, onverwachte stijging van de olieprijzen, etc...
Als je je nu al zorgen moet baren om de effecten van die taxshift, dan vraag ik me sowieso al af wat je dan nog met een luxe-besteding als Netflix moet.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jah de mensen hebben gestemd voor deze ploeg.
Wacht maar af acv zal terug staan zwaaien, terwijl ze geen reden hebben.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proximusboyke schreef:jah de mensen hebben gestemd voor deze ploeg.
Het probleem is dat deze ploeg maatregelen moet nemen om de ellende van de vorige op te lossen.

Op zich is dat natuurlijk moeilijk te aanvaarden als iets positiefs... een BTW die terug van 6 naar 21 gaat.
proximusboyke schreef:Wacht maar af acv zal terug staan zwaaien, terwijl ze geen reden hebben.
Inderdaad... ze hebben 50 jaar de kans gehad om het goed te doen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik zou het allemaal wat minder erg vinden moesten onze ministers zelf ook eens een serieuse duit in het zakje doen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

ub4b schreef:Kom je met de limiet van 100GB toe voor netflix?

High (Best video quality, up to 3 GB per hour for HD and 7 GB per hour for Ultra HD)

-> dus met 100GB kijk je elke dag ongeveer een uur in HD

MOET dat HD zijn? Wij kijken sinds het begin van Netflix naar SD + Basic Internet en dat is méér dan voldoende.

@Muziekbos,: als je nog iets meer wil besparen kan je proberen om voor het 1 eur duurdere account te gaan en deze te delen = 3,4 eur / maand uitgespaard ofwel 40,8 euro / jaar. :-)

beetje off topic::
r2504 schreef:
... een BTW die terug van 6 naar 21 gaat.

> dat waren ze sowieso al van plan, die 6% invoering was maar tijdelijk en ging in september worden herzien.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

T rotste ervan is, is dat de gekendste partij altijd hun hoedje naar de wind zet ongeacht hun beslissingen in t verleden ... ge zou er groen van worden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik kan de post wel begrijpen,mensen beginnen zich zorgen te maken,en ga nadenken over hoe al die (duurdere) dingen gaan moeten betaald worden,vooral diegene die al de facturen zelf moeten betalen.
Bij alle kosten die de taxhift meebrengt,is er nog een extra,nl de veel duurder worden v/d hospitalisatieverzekering(voor deze die ze zelf moeten betalen).Die zijn immers gaan klagen bij Chris peters CD&V,omdat ze de index moesten volgen(en deze nu niet meer steeg).Peters heeft al toegezegd,en in het vervolg zullen ook deze premie's drastisch stijgen.
Komende weken zal ik ook overstappen van Scarlet One (54€) naar Scarlet Trio (39€). Terwijl Netflix zal blijven.
Verder ben ik ook al veranderd van bank (naar Argenta).
Ik heb ook een andere verzekeringsagent,bij dezelfde verzekering(DVV),maar ik krijg nu 20% korting,t.o.v. vorige agent.(Dit kan alleen als men de brand/familiale/auto verzekering bij dezelfde verzekeringsmaatschappij zit).
Ik koop al twee jaar alleen nog kleren,of schoenen in de Solden.
En ik ga niet meer op reis.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

deze post heeft zeker zin omdat vrienden en kennissen dikwijls zeggen dat er "niets" is op TV! Netflix kan dan misschien een welkome afwisseling zijn...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Een regering kan zich veroorloven om schulden te maken met een anders zijn centen, de inze duq, en de kosten ervan op onze nek door te schuiven. Het enige dat we mogen doen is ja knikken.
Voor ons eigen huishoudelijke boekhouding moeten we zorgen dat we tering naar de nering zetten. Een € kunt ge maar 1 keer uitgeven en blijkbaar zijn wij minder geloofwaardig.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik gebruik het zelf nog niet. Maar is Stievie niet een betere vervanger voor televisie? Bij Netflix heb je de zenders niet...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

kamiel schreef:Ik gebruik het zelf nog niet. Maar is Stievie niet een betere vervanger voor televisie? Bij Netflix heb je de zenders niet...
Je kan Stievie altijd een maand uitproberen. Niet veel zenders, maar diegene die men vooral kijkt bieden ze wel aan. Ik heb het ook al overwogen om digitale TV te vervangen door Stievie en/of Netflix, maar nog niet te stap gezet. Stievie met webinterface (+chromecast) voor de PC mis ik nog wel. Nu zou ik altijd moeten streamen vanaf tablet of smartphone.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Is er dan iets te zien op Belgische TV??? :cop:

Vind dit ook nogal een rare "conclusie", maar goed. Als die besparing je het waard is. Waarom niet he ;-)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

DVB-T free to air kanalen + Netflix (8.99) + Proximus Internet start (27.50) + unl data optie (7.5) = 44 euro
Met een gedeeld Netflix abo ga je naar 38 a 39.5 euro.
Tel via gsm/VOIP.

Dat is imho prijs/kwaliteit/performance de beste setup. (Proximus voor FON)

Jammer genoeg aangevuld met torrents voor bepaalde (al dan niet vrij exotische of HBO) series. Als het echt goedkoop moet kan je Netflix nog vervangen door torrents of nieuwsgroepen, maar voor hetgeen dat Netflix aanbiedt heb ik er zeker 9 euro voor over.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

r2504 schreef:
proximusboyke schreef:jah de mensen hebben gestemd voor deze ploeg.
Het probleem is dat deze ploeg maatregelen moet nemen om de ellende van de vorige op te lossen.

Op zich is dat natuurlijk moeilijk te aanvaarden als iets positiefs... een BTW die terug van 6 naar 21 gaat.
proximusboyke schreef:Wacht maar af acv zal terug staan zwaaien, terwijl ze geen reden hebben.
Inderdaad... ze hebben 50 jaar de kans gehad om het goed te doen.
Kwestie van prioriteiten te stellen. X aantal miljard voor vliegtuigen van het leger,...
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

silencer schreef:X aantal miljard voor vliegtuigen van het leger,...
En die zijn nodig. Een leger blijft niet eeuwig draaien op 20+ jaar materiaal en verwachten dat ze de luchtmacht dan maar opdoeken is absurd. Als je denkt van niet, moet je eens dringend naar het journaal kijken en zien wat er gaande is in de wereld.

En tja dit topic.. netflix nemen en overschakelen op voip is tof, maar wat dit in godsnaam met de taxshift te maken heeft ontgaat mij volledig. Met voip alleen al kon je jaren geleden al bespaard hebben.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Goh, als je dan net leest dat je "maar" 2400 bruto mag verdienen wil je die 100 euro krijgen... Kuch... Goede regeling weeral. Zelfs ik met mijn, tot voor kort nog geboekstaafd als laag loon, (volgens mijn loonbrief) zit daar al net boven. Geef iedereen onder de 2400 euro ineens 100 euro extra. Zitten die er dan ook niet boven? Waarom kan dat weer eens niet trapsgewijs? Je creëert hiermee toch ook weer ongelijkheid?

Och ja, ik snap de topic starter zijn probleem wel, het komt er op neer dat je met een iets hoger loon ineens in de "rijke" categorie valt en maar moet opdraaien voor diegenen die net enkele euro bruto minder verdienen. Dat is geen tax-shift, dat is nog steeds in de middenklasse hun zakken zitten waardoor mensen dus nog meer gaan besparen en het omgekeerde effect er eerder aan komt. De echt hoge lonen en winsten op kapitaal ontspringen nogmaals de dans. Hoe langer hoe meer wordt mij toch duidelijk dat je gewoon stinkend rijk moet zijn om in dit land te kunnen profiteren van al de mooie voordelen.

Als "rijke" betaal ik ondertussen een pak meer dan wat ze allemaal beloofden... Belastingen verlagen mijn gat... Heb nog nooit zoveel betaald als nu. Kan best begrijpen dat mensen nu nog harder gaan bezuinigen ipv consumeren.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

wied schreef:deze post heeft zeker zin omdat vrienden en kennissen dikwijls zeggen dat er "niets" is op TV! Netflix kan dan misschien een welkome afwisseling zijn...
En wat heeft dat dan met de taxshift te maken ?!

Zoals anderen hierboven al zeggen: als het is om kosten uit te sparen door van telecom operator te vervangen, waarom dan wachten tot er ergens anders kosten beginnen op te lopen ?!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Tomby, waarom is dat zo abnormaal? Aan de hogere kost die de ts nu spendeert hangt ook een zekere luxe he... Luxe die hij nu wil opgeven om te besparen. Lijkt mij perfect normaal dat je dingen laat als je het geld er niet voor hebt en er van geniet als je wel de luxe kan permitteren.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Deze regering lost nogal wat,die 100€ bijv.voor mensen die werken,en niet meer hebben dan 2400-2500€ Bruto(weet iemand eigenlijk het preciese bedrag??).Ik denk dat het overgrote deel v/d bevolking dan uit de bood zal vallen.
Dit is zowat hetzelfde als bij de indexsprong,de soc. enveloppe ging daar correcties op aanbrengen,wel dat is niet gebeurt.Mensen met een invaliditeit van bruto 1000-1050€,alleenstaand (waar ik persoonlijk mee in kontakt kom)die zijn hun hun index kwijt,alsook de aanpassing aan de welvaart premie,die nomaal gezien bij zulke uitkeringen,ieder jaar aangepast word.
Ik vind het al bijzonder schandalig dat bij zo een mensen ook de index ingehouden is,plus nu ook nog eens een elektriciteits factuur die met 1/4 stijgt.
Al deze maatregelen komen ten goede v/d werkgevers,en deze hebben ook geen enkele belofte gedaan,d.w.z. dat deze de inspanningen die gedaan worden,evengoed kunnen gebruiken voor een hoger dividend uit te keren aan de aandeelhouders.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Aan de cadoo die ze hebben gedaan aan de grote bedrijven en multinationals hangt geen enkele verplichting.
Gevolg er komen geen jobs bij want gaat gebruikt worden om hun aandeelhouders meer uit te betalen.
Werknemers, kmo's , zelfstandigen, gehandicapten en gepensioneerden die gaan ernstig inleveren
Die zogezegd 100 euro netto bij volgend jaar daar is men al aan twijfelen of dit budgetair wel zal kunnen met andere woorden het zal nikske worden
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Die "cadoo" zal er wel voor zorgen dat als een bedrijf moet beslissen tussen Belgie of een van onze buurlanden, waar defacto de loonkost goedkoper is, men niet meer "automatisch" Belgie schrapt. Belgie is een zakdoek groot, de lijst met bedrijven die wel in Belgie willen investeren maar dan toch voor "net over de grens" kiezen is groot genoeg...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

We moeten allemaal samen aan dezelfde koord trekken.
De regering zet mensen tegen elkaar op, zie discussies over zonnepanelen, aftrek appartement aan de kust voor zelfstandigen, afschaffing gratis stroom, ...
Verdeel en heers zei vroeger iemand, dat is precies wat ze hier doen.
Met veel poeha werd er 100€ per maand belooft, ben eens benieuwd of ze straks in het nieuws ook maar iets zeggen over het feit dat dat alleen maar voor inkomens van minder dan 2400€ bruto is.
En van nieuwe jobs geloof ik geen bal. De CEO's en andere aandeelhouders die zullen er voordeel uit halen.

De Lage en middenklasse (<2400€ :eek: wat is dan de definitie van middenklasse?) zullen het voelen en bazen van de firma's, de rest, het voetvolk, wij dus,
rein de knots, niks, nada, null.
Hoe zei Contador dat vorige jaar ook al weer 0,00000000000000001% dat gaan we zien ja.

Ipv tegen elkaar zouden we beter allemaal samen onze stem eens moeten laten horen.
Mijn rekening zal ik wel maken bij de volgende verkiezingen,
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik geloof wel dat mensen met minder dan 2400 € die 100 € terug gaan uitgeven. Er zal dus een terugverdieneffect zijn dat veel groter is dan bij pakweg iemand die het dubbele verdient en dit opzij zou sparen.

Trouwens, in vele gezinnen zal 1 van de 2 wel minder dan 2400 € bruto verdienen! Denk maar aan alle deeltijdsen.

De daling van de werkgeversbijdrage biedt echt wel mogelijkheden aan de Belgische bedrijven. Het valt nu te bezien wat die bedrijven ermeeg aan doen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Misschien heeft de OP een ongelukkige keuze gemaakt in zijn topic titel... of niet.
Hij wil op deze manier besparen en dat delen om misschien andere meningen te krijgen.

Om dan zijn post als 'zinloos' te bestempelen terwijl hier topics over nieuw speelgoed en wat irritaties opwekt, behoorlijk populair zijn.
Over zijn keuze dat hij 'nu pas' deze omschakeling doet: de meesten zullen wel meer of minder aarzelend zijn geweest om van provider te veranderen of van traditionele telefonie naar VoIP over te schakelen.

Hoe je het draait of keert: zo'n overstap is toch een beetje een sprong in het diepe en voor de meesten niet evident.
Voor jullie maakt deze vooruitzichten tgv de aangekondigde veranderingen misschien weinig uit maar voor veel mensen wel.
sky schreef:We moeten allemaal samen aan dezelfde koord trekken.
De regering zet mensen tegen elkaar op, zie discussies over zonnepanelen, aftrek appartement aan de kust voor zelfstandigen, afschaffing gratis stroom, ...
Neen, dat doen mensen zelf!
Als je mekaar niks gunt of de noodzaak niet ziet dat er iets moet gebeuren qua energievoorziening, milieu, ... dan is daar gemakkelijk onenigheid over te krijgen.
Gelukkig & gezond 2022!
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

fluppie schreef:Deze regering lost nogal wat,die 100€ bijv.voor mensen die werken,en niet meer hebben dan 2400-2500€ Bruto(weet iemand eigenlijk het preciese bedrag??).Ik denk dat het overgrote deel v/d bevolking dan uit de bood zal vallen.
Dit is zowat hetzelfde als bij de indexsprong,de soc. enveloppe ging daar correcties op aanbrengen,wel dat is niet gebeurt.Mensen met een invaliditeit van bruto 1000-1050€,alleenstaand (waar ik persoonlijk mee in kontakt kom)die zijn hun hun index kwijt,alsook de aanpassing aan de welvaart premie,die nomaal gezien bij zulke uitkeringen,ieder jaar aangepast word.
Ik vind het al bijzonder schandalig dat bij zo een mensen ook de index ingehouden is,plus nu ook nog eens een elektriciteits factuur die met 1/4 stijgt.
Al deze maatregelen komen ten goede v/d werkgevers,en deze hebben ook geen enkele belofte gedaan,d.w.z. dat deze de inspanningen die gedaan worden,evengoed kunnen gebruiken voor een hoger dividend uit te keren aan de aandeelhouders.
Maar uit het standpunt van de werkgevers moet je ook begrijpen dat Belgische vestigingen dikwijls met verlies draaien, door de hoge loonkost zijn ze verplicht om een fabriek neer te poten in lage loonlanden om met die winst de fabriek in Belgie open te houden. Dat zijn dan dikwijls de ècht Belgische bedrijven die hier ook hun hoofdzetel hebben. De rest sluit zijn vestigingen hier (voorbeelden genoeg!). Imho terecht, je kan niet al je producten ed goedkoop uit china laten komen en dan verwachten dat de werkgelegenheid, laat staan de sociale voordelen hier in takt blijven...

Ik vraag mij ook af hoe een stijging van de electriciteitsfactuur ten goede komt aan de werkgevers??
En stijgende dividenden is ook goed nieuws voor de schatkist, het betekend meer koopkracht voor de ontvanger (de regering heeft zelf ook een hoop dividenden), meer roerende voorheffing die nota bene door deze regering van 25 naar 27% is gegaan en die (hoe onbegrijpelijk dan ook!) niet geld voor gewone spaarboekjes.
Ik denk niet dat er vanuit uw groep iemand te klagen heeft over deze regering, er zijn genoeg sociale correcties ingebouwd. Ik moet wèl de volle pot voor alles betalen, voor mij gaat ook de treinprijs omhoog, net als alle nutsvoorzieningen ,(als alleenstaande bediende betaal ik zelf de meeste belastingen procentueel, ter wereld!) val bij elke sociale tegemoetkoming uit de boot, krijg ook geen index en blijkbaar ook geen 100 euro. (btw in het buitenland heeft men nog nooit van een "index" gehoord.)
Ik heb in het andere topic al mijn gedacht gezegd en de toekomst ziet er voor Belgie niet mooi uit. We hebben de afgelopen 40 jaar veel te hoog boven onze stand geleeft. En nu is het "payback time" de periode waar decenia lang WANbestuur ons zuur opbreekt. zie https://userbase.be/forum/posting.php?m ... 8&p=616803

We kunnen net als in Griekenland ook een referendum houden of we hier akkoord mee zijn, maar een land met zoveel schulden zal moeten luisteren naar zijn schuldeisers. punt
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

sky schreef:We moeten allemaal samen aan dezelfde koord trekken.
De regering zet mensen tegen elkaar op, zie discussies over zonnepanelen, aftrek appartement aan de kust voor zelfstandigen, afschaffing gratis stroom, ...
Verdeel en heers zei vroeger iemand, dat is precies wat ze hier doen.
Met veel poeha werd er 100€ per maand belooft, ben eens benieuwd of ze straks in het nieuws ook maar iets zeggen over het feit dat dat alleen maar voor inkomens van minder dan 2400€ bruto is.
En van nieuwe jobs geloof ik geen bal. De CEO's en andere aandeelhouders die zullen er voordeel uit halen.

De Lage en middenklasse (<2400€ :eek: wat is dan de definitie van middenklasse?) zullen het voelen en bazen van de firma's, de rest, het voetvolk, wij dus,
rein de knots, niks, nada, null.
Hoe zei Contador dat vorige jaar ook al weer 0,00000000000000001% dat gaan we zien ja.

Ipv tegen elkaar zouden we beter allemaal samen onze stem eens moeten laten horen.
Mijn rekening zal ik wel maken bij de volgende verkiezingen,

Vertel me eens wat de regering moet doen, ik ben één en al oor :D
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Even voor alle duidelijkheid. Ik behoor niet tot de categorie van de rokende, drinkende Iphone pierewiet die rondloopt met de nieuwste snufjes en ondertussen aan het infuus van het OCMW hangt.
Voltijds werkende persoon die achter zijn 100 euro opslag van de regering zal mogen fluiten wegens niet behorend tot de lage en middenklasse inkomens. (allé volgens de regering toch). Wel geen indexatie of opslag meer gekregen sinds 1 januari 2013. Volgens mij zeker behorend tot de middenklasse. Zonder bedrijfswagen, eco-cheques, maaltijd-cheques, hospitalisatie verzekering, .... Voor alle duidelijkheid, ik doe mijn job heel graag.

Waarom wou ik dit delen. Omdat de steeds hoger oplopende kosten van telecom door de opeenvolgende prijsverhogingen van Telenet wel voelbaar werden. Daarbovenop de aangekondigde prijs stijgingen die het totale kostenplaatje verder de hoogte in duwt. Als een goede huisvader, wens ik mijn budget onder controle te houden. Met het uitgespaarde geld zal ik alle nieuwe belastingen/kosten hopelijk kunnen ondervangen, waardoor de balans in evenwicht blijft.
Waarom nu? Omdat ik tot op heden enkele kortingen lopen had, die de totaal factuur dragelijk maakte, maar nu deze afgelopen zijn. Leek mij dat een goed moment om toch wel in te gaan grijpen. Een besparing van 30 - 35 euro lijkt mij toch wel al de moeite ....
Waarom niet Proximus/Scarlet? Ondanks het feit dat ik via mijn werkgever hier 10% korting kan krijgen, heb ik de pech dat er geen koper aanwezig is in het appartement waar ik op dit moment woon / huur.

Op zich zal er na een werkdag maximaal 1 film of 1 episode van een serie bekeken worden (maximaal - zelf minder of niets). Op vlak van datavolume zou dit normaal in de buurt moeten komen van de harde datalimiet die Telenet hanteert voor BI.

De beslissing voor het ingrijpen was al een tijdje aan het rijpen, maar de aangekondigde Taxshift was voor mij de spreekwoordelijke druppel.Waarom niet eerder? Tja, voor zulke beslissingen heb je blijkbaar een duwke nodig.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

lion51 schreef:Aan de cadoo die ze hebben gedaan aan de grote bedrijven en multinationals hangt geen enkele verplichting.
Gevolg er komen geen jobs bij want gaat gebruikt worden om hun aandeelhouders meer uit te betalen.
Werknemers, kmo's , zelfstandigen, gehandicapten en gepensioneerden die gaan ernstig inleveren
Die zogezegd 100 euro netto bij volgend jaar daar is men al aan twijfelen of dit budgetair wel zal kunnen met andere woorden het zal nikske worden
Euhm, die aandeelhouders willen ook gewoon groei zien, niet per se een stagnerend bedrijf met hier en daar een paar euros die ze krijgen.
En groei houdt meer jobs in.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Goztow schreef:Ik geloof wel dat mensen met minder dan 2400 € die 100 € terug gaan uitgeven. Er zal dus een terugverdieneffect zijn dat veel groter is dan bij pakweg iemand die het dubbele verdient en dit opzij zou sparen.

Trouwens, in vele gezinnen zal 1 van de 2 wel minder dan 2400 € bruto verdienen! Denk maar aan alle deeltijdsen.

De daling van de werkgeversbijdrage biedt echt wel mogelijkheden aan de Belgische bedrijven. Het valt nu te bezien wat die bedrijven ermeeg aan doen.
Je vergeet dan wel te vermelden dat er een indexsprong aankomt, wat voor de 'lagere' inkomens ook voelbaar is, de verhogingen van openbaar vervoer, telecom, accijnzen, elektriciteitsprijs, vettaks, suikertaks etc etc... Wat dus zal resulteren dat je geen bal extra zal overhouden om extra uit te geven.

Vergeet ook ineens maar alle mensen die al dan niet gewild op uitkeringen staan en de ongelijkheid wordt nog groter want de hoogste inkomens laat men gewoon met rust

Daarstraks nog een artikel gelezen over de werkgeversbijdrage, in realiteit staat die voor veel bedrijven al lang op 25%. Dat nu officieel maken zal niet zoveel verschil uithalen lijkt mij.

Mijns inziens lijkt het dat de regering bewust de inkomensgrens voor die 100 euro laag gehouden heeft. Ik kan me niet voorstellen dat een alleenstaande die toevallig 2500 bruto verdient ineens een hoog loon heeft. (de vaste kosten blijven immers hetzelfde als voor een koppel dat samenwoont bvb) Tot voor kort kreeg ik daarvoor zelfs nog een extra vergoeding voor als laag loon. De iets meer verdienende middenklasse wordt in ieder geval weer hard getroffen. Ik vrees trouwens dat bij veel mensen de vinger nog wat harder op de knip zal blijven zitten.

Ik hoop dat er voor september toch wat meer duidelijkheid gaat komen over hoe en wat... Nu is er nog enorm veel onduidelijkheid en het feit dat bepaalde politiekers maar blijven zeggen dat het een goed akkoord is zonder concrete cijfers voelt gewoon niet goed aan.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 7601,d.d24

en terwijl de nederlanders zich druk maken omwille van nieuwkomer netflix, proberen wij hier een tiental vlaamse zenders in leven te houden!!! Besparen op telecom heeft wel degelijk zin...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Slafes schreef:
Goztow schreef:Ik geloof wel dat mensen met minder dan 2400 € die 100 € terug gaan uitgeven. Er zal dus een terugverdieneffect zijn dat veel groter is dan bij pakweg iemand die het dubbele verdient en dit opzij zou sparen.

Trouwens, in vele gezinnen zal 1 van de 2 wel minder dan 2400 € bruto verdienen! Denk maar aan alle deeltijdsen.

De daling van de werkgeversbijdrage biedt echt wel mogelijkheden aan de Belgische bedrijven. Het valt nu te bezien wat die bedrijven ermeeg aan doen.
Je vergeet dan wel te vermelden dat er een indexsprong aankomt, wat voor de 'lagere' inkomens ook voelbaar is, de verhogingen van openbaar vervoer, telecom, accijnzen, elektriciteitsprijs, vettaks, suikertaks etc etc... Wat dus zal resulteren dat je geen bal extra zal overhouden om extra uit te geven.

Vergeet ook ineens maar alle mensen die al dan niet gewild op uitkeringen staan en de ongelijkheid wordt nog groter want de hoogste inkomens laat men gewoon met rust

Daarstraks nog een artikel gelezen over de werkgeversbijdrage, in realiteit staat die voor veel bedrijven al lang op 25%. Dat nu officieel maken zal niet zoveel verschil uithalen lijkt mij.

Mijns inziens lijkt het dat de regering bewust de inkomensgrens voor die 100 euro laag gehouden heeft. Ik kan me niet voorstellen dat een alleenstaande die toevallig 2500 bruto verdient ineens een hoog loon heeft. (de vaste kosten blijven immers hetzelfde als voor een koppel dat samenwoont bvb) Tot voor kort kreeg ik daarvoor zelfs nog een extra vergoeding voor als laag loon. De iets meer verdienende middenklasse wordt in ieder geval weer hard getroffen. Ik vrees trouwens dat bij veel mensen de vinger nog wat harder op de knip zal blijven zitten.

Ik hoop dat er voor september toch wat meer duidelijkheid gaat komen over hoe en wat... Nu is er nog enorm veel onduidelijkheid en het feit dat bepaalde politiekers maar blijven zeggen dat het een goed akkoord is zonder concrete cijfers voelt gewoon niet goed aan.
Je vergeet wel dat dit niet uit de lucht komt vallen, we betalen al jaren/decennia de tekorten van de NMBS/electriciteit/water (telecom niet want die brengen net geld op) elk jaar komt dat tekort op de begroting. Geen wonder dat onze staatsschuld zo hoog is. De tering naar de nering zetten had 20 jaar geleden al moeten gebeuren.
Enerzijds besparen op die diensten en op zen minst een deel van die factuur doorrekenen aan de gebruikers... ipv putten te maken waar we nog eens allemaal rente moeten op betalen.
Die staatsschuld komt niet uit de lucht vallen en is het resultaat van "zachte heelmeesters laten stinkende wonden na..." dat is de rode draad doorheen de geschiedenis van Belgie op alle gebied. die zweer staat momenteel al mooi rond met een ontstoken "koppeke" :angel:

Wie nu opeens gaat klagen dat hij meer moet betalen heeft de afgelopen jaren niet goed opgelet.
Ik krijg het ook van die "besparingen op kosten van de gezinnen" a la Onkelinx terwijl het net de alleenstaanden zijn die het meeste mogen betalen, al helemaal als ze meer dan gemiddeld verdienen. http://www.tijd.be/dossier/loonstudie?u ... ium=direct
en waarom? omdat alleenstaanden geen drukkingsgroepen hebben... makkelijke slachtoffers.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Waarom denk je dat ik het voorbeeld van de alleenstaande man aanhaalde... Ik zit er nu toevallig in dus dan valt dat extra op natuurlijk... :)

Dat dit niet uit de lucht komt vallen, akkoord, maar er werden heel andere denkpistes naar voor geschoven die een echte tax shift mogelijk hadden kunnen maken en waar ook veel geld te rapen viel zonder de werkende (midden)klasse te verarmen.

Trouwens, zelden zoveel neuzen in dezelfde richting zien staan bij de comments van het laatste nieuws de laatste dagen. Verschiet er van. Het is alleen jammer dat de regering met veel geblaat de aankondiging kwam doen, maar vaak nog schermt met: we gaan dat allemaal binnenkort nog wel eens uit de doeken doen maar nu blijven we vaag over bepaalde aspecten... Is het nu iedereen onder de 2400 of ergens tussen de 2000 en 2400 euro dat wel met geld gaan gooien? Als men naar 2000 gaat dan denk ik niet dat er veel mensen nog in aanmerking komen...

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat men zegt dat men de lage en middeninkomens er op vooruit gaan, als je weet dat het gemiddeld bruto loon in België voor laaggeschoolden al zo'n 2600 euro is, en voor bedienden zelfs boven de 2850 euro. Het gemiddeld bruto salaris voor Belgen is in 2012 was 3258 euro. Als ik dat zo bekijk lijkt mij dat er veel mensen de dans ontspringen maar wel extra zullen mogen betalen. Zie: http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... maandloon/

Opiniestuk uit De Morgen waar ik me compleet in kan vinden: http://www.demorgen.be/opinie/wie-is-de ... -a2402642/
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dividend op aandelen word niet altijd gerekend op 25(Nu 27%) .
Die 25-27% gelden alleen voor particulieren.
Als men aandelen heeft,en die in een vennootschap stopt,is het % beduidend lager,(maar ik weet niet juist hoeveel).
Op wat kan de regering dan wel besparen? op (sommige) pensioenen.
Deze bedragen liggen veel te ver uiteen.Er zou een min en een Max bedrag moeten afgesproken worden.
Bijv. tussen de 1250 min€ en de hoogste 2500€ Max.
Nu is dit niet het geval,er zijn pensioenen die de 5000€ p/m benaderen hier in Belgie,en dit zijn geen uitzonderingen!.
Ook de index(de 2%) zou voor mij niet mogen uitgekeerd worden in %,maar gewoon een vast bedrag,en voor iedereen gelijk,wat bedrag dit word,zou moeten berekend worden.
Daarbij zou men natuurlijk ook nog moeten kunnen doen aan een soort pensioensparen,in een fonds,op vrijwillige basis.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”