Goed, de modem is het probleem dus. Heel de dag zitten morrelen aan de instellingen, firmware geüpdatet maar zonder resultaat. De VDSL led knippert enkel en de VDSL link status blijft "idle".
Na wat research stootte ik op volgende post in dit topic:
Ik heb de recente technologische ontwikkelingen verre van gevolgd maar die vectoring implementatie blijkt inmiddels (grotendeels) voltooid. Die 2850 kan ik, als modem althans, dus wel afschrijven veronderstel ik?Grigri schreef:Opgelet: dit is een uitstekende modem-router maar enkel op lange termijn bruikbaar als modem (via WAN1) voor ADSL2+ van Dommel of achter een Bbox3 (dus enkel als router, via WAN2) bij een VDSL-abbo. Reden is dat deze modem geen VDSL Vectoring noch VDSL Bonding kan ondersteunen en dit ook niet zal kunnen na een firmware-upgrade , hun chip is gewoon niet compatibel. Belgacom riskeert je dus van hun netwerk te gooien als ze Vectoring verder volledig uitrollen. Draytek zal binnenkort wel met een nieuw model komen dat Vectoring zal ondersteunen (bron: Draytek.nl helpdesk).dragont schreef:Al eens gekeken naar de Draytek Vigor 2850 modem/router?
Ben er héél tevreden van en is van een ander kaliber dan de Bboxen, Sagems of D-Link toestanden die ernaast lijken als speelgoed.
Ben altijd heel tevreden geweest over de Draytek qua interface, mogelijkheden, etc. in vergelijking met wat ik daarvoor gebruikte... Is de 2860, die wel VDSL2 vectoring ondersteunt, een optie? Iemand ervaring mee? Ik wil uiteraard niet met twee €200+ routers opgezadeld geraken die ik niet kan gebruiken.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Want volgens deze pagina is de whitelist wel erg kort.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ben ik nu genoodzaakt om een Fritzbox aan te schaffen?