Speedtouch 510 v4
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zonder enige reclame te willen maken... maar het ding is momenteel te koop aan 19 (jawel negentien) euro in de Carrefour !
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Waw, voor die prijs kan je ze zelf niet maken
.
Hm. M'n Speedtouch USB doet het momenteel nog goed in combinatie met Clyde (pc/router)... En in de hoopvolle verwachting van nieuwe technologieën à la VDSL laat ik deze voorlopig nog aan mij voorbij gaan

Hm. M'n Speedtouch USB doet het momenteel nog goed in combinatie met Clyde (pc/router)... En in de hoopvolle verwachting van nieuwe technologieën à la VDSL laat ik deze voorlopig nog aan mij voorbij gaan

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu €15 zonder splitters en €19 met bij BGC.
Weet er iemand wat die v4 juist betekent en is een single port identiek aan de uitvoering met 4 poorten, behalve dan het aantal poorten?
K
Weet er iemand wat die v4 juist betekent en is een single port identiek aan de uitvoering met 4 poorten, behalve dan het aantal poorten?
K
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
-
- Deel van't meubilair
Die v4 hier niets met het aantal poorten te maken, maar eerder met de 'versie' van het toestel. Niet dat ik weet heb dat er ooit een versie 1, 2 of 3 is geweest (misschien dat dat interne benamingen waren).SeNsEi Ze0n schreef:ja die zijn identiek, wat die v4 betekend weet ik ook niet goed :s
Is die v4 een aanduiding voor de modems met dat 'nieuwe design', ik bedoel: zijn die toestellen die nu in de solden zijn de v4 of de 'ouwe brol' die ze van de hand doen?
Volgens hetgeen ik heb kunnen vinden is er een 510 en een 510v4 maar ik kan niet achterhalen wat het verschil is.
Enig idee hoeveel connecties die router toelaat?
K.
Volgens hetgeen ik heb kunnen vinden is er een 510 en een 510v4 maar ik kan niet achterhalen wat het verschil is.
Enig idee hoeveel connecties die router toelaat?
K.
Het aantal aantal aan te sluiten pc's hangt natuurlijk af van het aantal poorten (1 of 4) maar hoeveel uitgaande connecties zou dat ding aankunnen; 4 of 255?
K.
K.
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Het is en blijft natuurlijk een kleine router, maar je kan er in principe een paar 1000 PC's op hangen. Gewoon beetje spelen met het uit te delen IP-range en subnetmasker. Maar je kan in de niet BGC-versie gerust tot 254 gaan (het aantal dat in 1 subnet past). In de BGC-versie is het standaard beperkt tot 4, maar dit kan je dan wel weer omzeilen.
Cheers
Cheers
-
- Deel van't meubilair
Waar haal je die info vandaan ?Sub Zero schreef:Het is en blijft natuurlijk een kleine router, maar je kan er in principe een paar 1000 PC's op hangen. Gewoon beetje spelen met het uit te delen IP-range en subnetmasker. Maar je kan in de niet BGC-versie gerust tot 254 gaan (het aantal dat in 1 subnet past). In de BGC-versie is het standaard beperkt tot 4, maar dit kan je dan wel weer omzeilen.
Eerst en vooral die 1000 PC's werkt volgens mij niet... de interne switch kan dergelijk aantal MAC adressen niet aan, en de NAT tabel al evenmin. Ik heb ook absoluut geen weet dat er een BGC versie zou zijn van de 510v4, laat staan dat die maar 4 NAT sessies zou aankunnen.
Ik ken de persoon die de firmware van deze dingen schrijft... dus ik wil dat wel eens in detail opvragen.
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
De 510 die je in de belgacom-shop koopt heeft een speciale config-file der op gezet van BGC zelf. En die deelt maar aan 4 PC's IP-adressen uit (10.0.0.39-10.0.0.43). De rest krijgt niks en als je ze zelf handmatig een IP-adres geeft, dan weigert de modem deze van internet te voorzien.
Gewoon aan iemand zo een config-file vragen die niet beperkt is en voila. Ja, ok, 1.000 PC's is overdreven, maar je begrijpt waar ik naar toe wil. Je bent niet beperkt tot 4 PC's.
Cheers
Gewoon aan iemand zo een config-file vragen die niet beperkt is en voila. Ja, ok, 1.000 PC's is overdreven, maar je begrijpt waar ik naar toe wil. Je bent niet beperkt tot 4 PC's.
Cheers