Speedtouch 510 v4

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zonder enige reclame te willen maken... maar het ding is momenteel te koop aan 19 (jawel negentien) euro in de Carrefour !
Mizi
Starter Plus
Starter Plus

zomaar eventjes een korting van 70€?? :eek:

spijtig dat ik hem al (veel duurder) heb gekocht :(
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

19€... wow

Ikke vandaag even een paar op overschot kopen dan .. misschien ook voor de zaak dan :p

Thanks voor de tip r2504 !!

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Waw, voor die prijs kan je ze zelf niet maken ;).

Hm. M'n Speedtouch USB doet het momenteel nog goed in combinatie met Clyde (pc/router)... En in de hoopvolle verwachting van nieuwe technologieën à la VDSL laat ik deze voorlopig nog aan mij voorbij gaan ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ily
Member
Member

ik had de mijne gratis gekregen bij belgacom :-D
elrocco
Plus Member
Plus Member

Die kan je trouwens in de Makro ook voor dezelfde prijs vinden...
Keuze genoeg dus!

Elrocco 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Kevo

Nu €15 zonder splitters en €19 met bij BGC.

Weet er iemand wat die v4 juist betekent en is een single port identiek aan de uitvoering met 4 poorten, behalve dan het aantal poorten?

K
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ja die zijn identiek, wat die v4 betekend weet ik ook niet goed :s
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

SeNsEi Ze0n schreef:ja die zijn identiek, wat die v4 betekend weet ik ook niet goed :s
Die v4 hier niets met het aantal poorten te maken, maar eerder met de 'versie' van het toestel. Niet dat ik weet heb dat er ooit een versie 1, 2 of 3 is geweest (misschien dat dat interne benamingen waren).
Kevo

Is die v4 een aanduiding voor de modems met dat 'nieuwe design', ik bedoel: zijn die toestellen die nu in de solden zijn de v4 of de 'ouwe brol' die ze van de hand doen?

Volgens hetgeen ik heb kunnen vinden is er een 510 en een 510v4 maar ik kan niet achterhalen wat het verschil is.

Enig idee hoeveel connecties die router toelaat?

K.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Het is de V4. Ik heb de mijne al een paar maanden geleden in de carrefour gehaald en het is een v4 hoor. Wat bedoel je met het aantal connecties? Hoeveel connections/minute? Aantal aan te sluiten PC's? Of echt het aantal uitgaande connecties samen?

Cheers
Afbeelding
Kevo

Het aantal aantal aan te sluiten pc's hangt natuurlijk af van het aantal poorten (1 of 4) maar hoeveel uitgaande connecties zou dat ding aankunnen; 4 of 255?

K.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bedoel je het aantal pc's dat naar buiten kan met NAT? of het aantal PPPoE sessies of ... ?

Afbeelding
Kevo

Ja, het aantal pc's dat op het internet kan.

K.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

met NAT?

met de standard software van BGC zijn dit er 4, maar het is niet moeilijk om er 355 van te maken, of meer zelfs :)

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator

Het is en blijft natuurlijk een kleine router, maar je kan er in principe een paar 1000 PC's op hangen. Gewoon beetje spelen met het uit te delen IP-range en subnetmasker. Maar je kan in de niet BGC-versie gerust tot 254 gaan (het aantal dat in 1 subnet past). In de BGC-versie is het standaard beperkt tot 4, maar dit kan je dan wel weer omzeilen.

Cheers
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sub Zero schreef:Het is en blijft natuurlijk een kleine router, maar je kan er in principe een paar 1000 PC's op hangen. Gewoon beetje spelen met het uit te delen IP-range en subnetmasker. Maar je kan in de niet BGC-versie gerust tot 254 gaan (het aantal dat in 1 subnet past). In de BGC-versie is het standaard beperkt tot 4, maar dit kan je dan wel weer omzeilen.
Waar haal je die info vandaan ?

Eerst en vooral die 1000 PC's werkt volgens mij niet... de interne switch kan dergelijk aantal MAC adressen niet aan, en de NAT tabel al evenmin. Ik heb ook absoluut geen weet dat er een BGC versie zou zijn van de 510v4, laat staan dat die maar 4 NAT sessies zou aankunnen.

Ik ken de persoon die de firmware van deze dingen schrijft... dus ik wil dat wel eens in detail opvragen.
Sub Zero
Administrator
Administrator

De 510 die je in de belgacom-shop koopt heeft een speciale config-file der op gezet van BGC zelf. En die deelt maar aan 4 PC's IP-adressen uit (10.0.0.39-10.0.0.43). De rest krijgt niks en als je ze zelf handmatig een IP-adres geeft, dan weigert de modem deze van internet te voorzien.

Gewoon aan iemand zo een config-file vragen die niet beperkt is en voila. Ja, ok, 1.000 PC's is overdreven, maar je begrijpt waar ik naar toe wil. Je bent niet beperkt tot 4 PC's.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”