Scarlet Trio + Fritzbox 3490
Hoi iedereen,
Vandaag is mijn Fritzbox 3490 aangekomen. Voor zover ik weet is die Proximus approved.
Wanneer ik hem echter probeer in te stellen en alle wizards doorloop lukt het mij niet om verbinding te krijgen bij de connectie test.
Opmerking: Ik heb weldegelijk Annex B geselecteerd.
Ter illustratie wat screenshots:
Zoals je ziet reageert Scarlet niet op PPPoE packets. Maar ik heb net 2 keer gechecked: met de credentialks die ik hier ingeef kan ik zonder problemen op Mijn Scarlet aanloggen.
Wanneer ik de connectietest dan oversla en even naar de DSL info ga kijken zie ik het volgende:
Dus wel connected met DSL, maar authenticatie loopt fout. DSL lampje brandt achter niet op de Fritzbox.
Enkele foto's van het het aangesloten is:
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Ter info: Er zat trouwens geen splitter bij de 3490. Enkel het RJ11->RJ45 kabbeltje.
De Fritzbox komt van hier: http://www.routercenter.be/product/5636 ... ional.html
Zo, meer info kan ik niet geven denk ik
Vandaag is mijn Fritzbox 3490 aangekomen. Voor zover ik weet is die Proximus approved.
Wanneer ik hem echter probeer in te stellen en alle wizards doorloop lukt het mij niet om verbinding te krijgen bij de connectie test.
Opmerking: Ik heb weldegelijk Annex B geselecteerd.
Ter illustratie wat screenshots:
Zoals je ziet reageert Scarlet niet op PPPoE packets. Maar ik heb net 2 keer gechecked: met de credentialks die ik hier ingeef kan ik zonder problemen op Mijn Scarlet aanloggen.
Wanneer ik de connectietest dan oversla en even naar de DSL info ga kijken zie ik het volgende:
Dus wel connected met DSL, maar authenticatie loopt fout. DSL lampje brandt achter niet op de Fritzbox.
Enkele foto's van het het aangesloten is:
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Ter info: Er zat trouwens geen splitter bij de 3490. Enkel het RJ11->RJ45 kabbeltje.
De Fritzbox komt van hier: http://www.routercenter.be/product/5636 ... ional.html
Zo, meer info kan ik niet geven denk ik
Laatst gewijzigd door Glitchdj 10 jul 2015, 12:17, in totaal 1 gewijzigd.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Scarlet gebruikt sinds kort voor PPPoE een andere gebruikersnaam en wachtwoord dan voor toegang tot 'Mijn Scarlet'. Je kan de gegevens opvragen bij de klantendienst. Zie ook: Nieuwe installatie, wachtwoordprobleemZoals je ziet reageert Scarlet niet op PPPoE packets. Maar ik heb net 2 keer gechecked: met de credentialks die ik hier ingeef kan ik zonder problemen op Mijn Scarlet aanloggen.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Veel succes, heeft me heel wat telefoontjes gekost vooraleer ze het die wilden geven. Uiteindelijk toch een behulpzame medewerker gevonden die ze via de post (!) wilde opsturen. Enkele dagen later binnengekregen en de Fritz!Box in gebruik kunnen nemen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Indien je er met de Helpdesk niet uitgeraakt, stuur dan een PM naar user CindyV
Dit is de officiële Scarlet ISP account bij Userbase.
Cindy weet perfect waarover dit gaat (nieuwe, verstrengde paswoord policy bij Scarlet, met verschillende logins voor DSL, VoIP en "Mijn Scarlet") ...
Dit is de officiële Scarlet ISP account bij Userbase.
Cindy weet perfect waarover dit gaat (nieuwe, verstrengde paswoord policy bij Scarlet, met verschillende logins voor DSL, VoIP en "Mijn Scarlet") ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Reeds na 1 mailtje hetvolgende:jantje81 schreef:Veel succes, heeft me heel wat telefoontjes gekost vooraleer ze het die wilden geven. Uiteindelijk toch een behulpzame medewerker gevonden die ze via de post (!) wilde opsturen. Enkele dagen later binnengekregen en de Fritz!Box in gebruik kunnen nemen.
En daarna:Bedankt voor het contacteren van de Scarlet klantendienst. Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
Onderstaand kunt u controleren;
Standaardconfiguratie modem
Protocol : PPPoE
Encapsulatie : LLC
VPI: 8
VCI: 35
Gebruikersnaam: vb. ab123456@SCARLET
Wachtwoord ******
U geeft aan dat u niet beschikt over de inloggegevens voor uw modem, ik heb een aanvraag gedaan om deze opnieuw naar u toe te zenden. U zult deze eerdaags per post van ons ontvangen.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Ik hoop dus dat ze nu inderdaad de correcte gegevens op de post gaan doen. Moest het niet lukken kan ik CindyV nog proberen, bedankt!Bedankt voor uw e-mail. We hebben deze in goede orde ontvangen.
Ik schat dat het ongeveer een jaar geleden is geweest dat de PPPoE inloggegevens niet meer hetzelfde zijn als de inloggegevens van mijn.scarlet.be
Met vriendelijke groet,
XXXXXX
Ik heb geprobeerd om als provider Belgacom te selecteren maar daar kwam ik ook niet mee verder.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Grappig, dat zijn de configuratie gegevens voor ADSL .Protocol : PPPoE
Encapsulatie : LLC
VPI: 8
VCI: 35
Gebruikersnaam: vb. ab123456@SCARLET
Wachtwoord ******
U geeft aan dat u niet beschikt over de inloggegevens voor uw modem, ik heb een aanvraag gedaan om deze opnieuw naar u toe te zenden. U zult deze eerdaags per post van ons ontvangen.
VDSL2 werkt niet met VPI/VCI (ATM) maar met VLAN's (Ethernet). Je moet dus VLAN 10 instellen (normaal zal de FritzBox dat zelf doen als je provider "Scarlet" gekozen hebt) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Das vreemd, want ik heb gezien dat hoewel de Fritzbox wel VDSL2 aangeeft (te zien in screenshots), hij ook waarden voor VPI/VCI invult.
Overigens kon ik niet echt Scarlet "kiezen", wel "Other service provider" en dan deze een naam geven.
Overigens kon ik niet echt Scarlet "kiezen", wel "Other service provider" en dan deze een naam geven.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VPI/VCI zijn onbelangrijk, laat dat gewoon op automatisch staan.
Als je "other provider" kiest, dan moet je de VLAN-id 10 invullen, anders krijg je geen PPPoE verbinding (zelfs met de juiste inloggegevens)!
Je kan dan beter "Proximus" kiezen als provider, dan worden de correcte VLANS automatisch aangemaakt.
[ Post made via mobile device ]
Als je "other provider" kiest, dan moet je de VLAN-id 10 invullen, anders krijg je geen PPPoE verbinding (zelfs met de juiste inloggegevens)!
Je kan dan beter "Proximus" kiezen als provider, dan worden de correcte VLANS automatisch aangemaakt.
[ Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Sinds vandaag heb ik de fritzbox 3490.
Ik heb als internet provider Proximus geselecteerd en bij account information de username *****@SCARLET
en paswoord ingevuld.
En ik had direct verbinding.
Dus volgens mij moet je geen andere username of password gebruiken om connectie te maken.
Ik heb als internet provider Proximus geselecteerd en bij account information de username *****@SCARLET
en paswoord ingevuld.
En ik had direct verbinding.
Dus volgens mij moet je geen andere username of password gebruiken om connectie te maken.
Ja, maar ik heb dus geen Proximus tussen het lijstjes staan, enkel Belgacom. En daar lukt het ook niet mee.
Wel vreemd dat de ene andere credentials nodig heeft en de andere dan weer niet, terwijl Scarlet bevestigt dat de PPPoE credentials verschillen.
Wel vreemd dat de ene andere credentials nodig heeft en de andere dan weer niet, terwijl Scarlet bevestigt dat de PPPoE credentials verschillen.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik ben zelf overgestapt van Snow naa Scarlet en bevestig dat de login en wachtwoord verschillen tussen Mijn Scarlet en de PPPoE-gegevens.
Ik vermoed dat er voor oudere abo's geen verschil is.
[ Post made via mobile device ]
Ik vermoed dat er voor oudere abo's geen verschil is.
[ Post made via mobile device ]
Zucht, na 2 weken nog steeds geen brief ontvangen te hebben met de PPPOE gegevens, gisteren toch maar eens een chat gestart met de service desk.
Blijkbaar is tijdens mijn aanvraag de procedure veranderd en mogen ze deze gegevens niet meer doorgeven. Wat ze, grappig genoeg, wel willen doen is kosteloos een technieker sturen die dan de Fritzbox zal installeren en de PPPOE gegevens achter zal laten...
Blijkbaar is tijdens mijn aanvraag de procedure veranderd en mogen ze deze gegevens niet meer doorgeven. Wat ze, grappig genoeg, wel willen doen is kosteloos een technieker sturen die dan de Fritzbox zal installeren en de PPPOE gegevens achter zal laten...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Niet meer telefonisch doorgeven, maar schriftelijk (brief) toch nog ???Glitchdj schreef:Blijkbaar is tijdens mijn aanvraag de procedure veranderd en mogen ze deze gegevens niet meer doorgeven
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 19 jul 2005, 21:07
- Bedankt: 2 keer
Nee, ook niet meer schriftelijk. Hier is ook een technieker langs geweest om me die gegevens te bezorgen.
Hij heeft alles gedicteerd en ik moest ze zelf in de Fritzbox zetten. Heeft ook zijn nummer achtergelaten voor als er problemen mochten zijn.
Edit: Bij mij bleek de PPoE login wél nog gelijk aan de login van de Scarlet Klantenzone. Ik heb wel bij 'Provider' voor 'Belgacom + TV' gekozen.
Hij heeft alles gedicteerd en ik moest ze zelf in de Fritzbox zetten. Heeft ook zijn nummer achtergelaten voor als er problemen mochten zijn.
Edit: Bij mij bleek de PPoE login wél nog gelijk aan de login van de Scarlet Klantenzone. Ik heb wel bij 'Provider' voor 'Belgacom + TV' gekozen.
En weeral iets anders: Uiteindelijk afspraak met technieker afgezegd omdat ik toch nooit thuis kan zijn.
Daarna gebeld met de technische dienst en deze hebben telefonisch de PPPOE login doorgegeven (overigens toch hetzelfde als mijn gebruikersnaam van mijn.scarlet.be) en geïnstrueerd dat ik enkel op mijn.scarlet.be het wachtwoord van mijn homepage moet veranderen en dat als PPPOE wachtwoord hoor te gebruiken.
Daarna gebeld met de technische dienst en deze hebben telefonisch de PPPOE login doorgegeven (overigens toch hetzelfde als mijn gebruikersnaam van mijn.scarlet.be) en geïnstrueerd dat ik enkel op mijn.scarlet.be het wachtwoord van mijn homepage moet veranderen en dat als PPPOE wachtwoord hoor te gebruiken.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Heb je dat al getest? Volgens mij klopt dat niet, zo hebben ze mij ook een keer afgescheept. Ze veranderen telkens van verhaal, aan die gegevens geraken is niet simpel.
Ik zou blijven dagelijks bellen tot opnieuw iemand een brief wil sturen met het wachtwoord.
[ Post made via mobile device ]
Ik zou blijven dagelijks bellen tot opnieuw iemand een brief wil sturen met het wachtwoord.
[ Post made via mobile device ]
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je kan je wachtwoord toch via mijn.scarlet veranderen.
het is echter niet ogenblikkelijk actief dus geduld is een schone deugd.
het is echter niet ogenblikkelijk actief dus geduld is een schone deugd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ik ga het vavanond testen. Ik hoop dat ze me niet afgescheept hebben, want dan mogen ze hun boeltje gewoon komen ophalen.jantje81 schreef:Heb je dat al getest? Volgens mij klopt dat niet, zo hebben ze mij ook een keer afgescheept. Ze veranderen telkens van verhaal, aan die gegevens geraken is niet simpel.
Ik zou blijven dagelijks bellen tot opnieuw iemand een brief wil sturen met het wachtwoord.
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Tenzij ze recent iets veranderd hebben zal je geduld niet beloond worden. Het wachtwoord dat je wijzigt op mijn.scarlet.be is alleen voor 'mijn scarlet' zelf, de webruimte en de e-mailboxen. Niet voor de PPPOE-verbinding.honda4life schreef:Je kan je wachtwoord toch via mijn.scarlet veranderen.
het is echter niet ogenblikkelijk actief dus geduld is een schone deugd.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Nu heb jij het over 4 paswoorden (accounts): 'mijn scarlet' zelf, de webruimte, de e-mailboxen en de PPPOE-verbinding.
Ik heb begrepen dat er maar 3 accounts/paswoorden zijn. Misschien is het paswoord voor de webruimte ook het PPPoE paswoord?
Wat leuk zou zijn, want dan zou je de PPPoE zelf kunnen wijzigen?
Ik heb begrepen dat er maar 3 accounts/paswoorden zijn. Misschien is het paswoord voor de webruimte ook het PPPoE paswoord?
Wat leuk zou zijn, want dan zou je de PPPoE zelf kunnen wijzigen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Zo ziet het er trouwens uit in Mijn Scarlet. Ik heb destijds mijn 3 wachtwoorden gewijzigd maar kon er geen verbinding mee maken.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Dat is inderdaad wat men mij aan de telefoon inderdaad zei.philippe_d schreef: Misschien is het paswoord voor de webruimte ook het PPPoE paswoord?
Wat leuk zou zijn, want dan zou je de PPPoE zelf kunnen wijzigen?
Ondertussen helaas nog niet kunnen testen
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
Tip om te vermijden dat er in de toekomst nog mensen met dit probleem te maken krijgen is de login en het wachtwoord van de verbinding te vragen aan de technieker die komt installeren. Die wachtte in mijn geval niet de ZTC af maar vulde zelf de gegevens in in de BBOX2. Heb er zelf niet aan gedacht maar ik denk niet dat die mensen er een probleem van maken om die gegevens even voor je op een papiertje te schrijven.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Ik ervaar een gelijkaardig probleem met Scarlet.
Al verschillende vragen gestuurd naar hun helpdesk (email) met vraag om het PPPoE pwd te bekomen. Enige "oplossing" die ze kunnen bieden is een technieker langssturen.
Telefonisch ook al geprobeerd, daar vraagt men dan om de vraag via email door te sturen...
Ik las hier in dit topic dat ik gebruiker "CindyV" best kon contacteren als staff van Scarlet, maar blijkbaar kan ik (nog?) geen PM berichten sturen?
Edit: na dit bericht te posten kan ik blijkbaar wel prive berichten sturen, dat heb ik dan ook gedaan. Bedankt!
Al verschillende vragen gestuurd naar hun helpdesk (email) met vraag om het PPPoE pwd te bekomen. Enige "oplossing" die ze kunnen bieden is een technieker langssturen.
Telefonisch ook al geprobeerd, daar vraagt men dan om de vraag via email door te sturen...
Ik las hier in dit topic dat ik gebruiker "CindyV" best kon contacteren als staff van Scarlet, maar blijkbaar kan ik (nog?) geen PM berichten sturen?
Edit: na dit bericht te posten kan ik blijkbaar wel prive berichten sturen, dat heb ik dan ook gedaan. Bedankt!
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is - op dit ogenblik - ook de enige oplossing om het PPPoE pwd te bekomen.goudviske schreef:Al verschillende vragen gestuurd naar hun helpdesk (email) met vraag om het PPPoE pwd te bekomen. Enige "oplossing" die ze kunnen bieden is een technieker langssturen.
De technieker zal, via een gearchiveerde encryptietool, deze gegevens opvragen en jou bezorgen.
Naar aanleiding van enkele posts hier op het Forum die voor de nodige verwarring hadden gezorgd, heeft Scarlet al zijn callcenters geïnformeerd over de juiste procedure (zie: Scarlet weigert Fritzbox op het netwerk).
De helpdesk heeft jou dus het correcte antwoord gegeven! .
Misschien dat Scarlet in de toekomst ooit wel een tool voorziet om het PPPoE paswoord te resetten (als er genoeg vraag voor is), maar op dit ogenblik is dat nog niet het geval.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.