LNE(.be) up-to-date?

Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Ik begin mij ernstige vragen te stellen in hoeverre dat LNE (bij mijn weten de officiële site voor zendmasten sinds enige tijd) wel up-to-date is...

Concreet voorbeeld

- In Kwatrecht, een deelgemeente van Wetteren, staat er volgens LNE een mast van mobistar bovenop een verlichtingspaal. Deze is echter niet terug te vinden in de realiteit?

- In Wetteren centrum merk ik dat ik volop 4G ontvangst heb met Base, iets wat buiten het centrum helemaal weg valt. Aan de kerk van Wetteren (aan de markt) zie ik een kast staan van Proximus (die staan op LNE) met knal daarnaast eveneens Base! En van deze laatste staat er niks op LNE! Pikant detail : zendmasten.be laat weten dat er Base er wel degelijk actief is, alleen kunnen ze niet linken naar het correcte document met de vergunning...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer
Provider

MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer
Provider

Bruma, dat is net de site waar je niet meer moet kijken voor recente info.
De bevoegdheid werd overgeheveld naar Vlaanderen en dus is LNE verantwoordelijk.

Misschien weet de lne-vertegenwoordiger op het forum hier iets op te zeggen :-)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

bruma schreef:Kijk beter op
http://www.sites.bipt.be
Dat is de grap net : daar staat de info WEL :-) (alleen zonder downloadlink).
Vermoedelijk haalt Zendmasten.be zijn info van daar?

Geselecteerde site: 3967

Sint-Gertrudiskerk
Markt
9230 Wetteren

Status: Operationeel

Coördinaten: 3.88545 O / 51.00715 N
Lambert: X: 116081 / Y: 188659 m

Antennes:

1. Base: _OV5159B

2. Proximus: 91WET_01

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
oissin
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer
Provider

Hallo,

volgens onze informatie heeft Base momenteel een site in het centrum van Wetteren, maar niet aan de markt :

Status:Goedgekeurd (2014-12-02)
Adres:Wegvoeringstraat 82
9230 WETTEREN
Operator:Base Company nv
Referentie operator:OV5159E_NB
Coördinaten:X:116440.0, Y:188669.0
Attest:00005603_002.pdf

Deze site heeft een gelijkaardige operator referentie als die aan de Markt. Waarschijnlijk heeft Base ooit verschillende mogelijk sites gezocht en is er uiteindelijk eentje ontwikkeld. We vragen dit nog na bij Base.

De website van het BIPT geeft aan welke sites actief zijn, dat wil zeggen dat er antennes uitgebaat worden. Doel van deze site is het rapporteren en opvolgen van de site sharing (zodat operatoren van elkaars masten kunnen gebruikmaken). Bij sites.bipt.be wordt een site actief (rode icoon) als een van de operatoren die daar een site heeft de site echt gebruik. In dit geval is dat dus Proximus en kan het dus zijn dat Base er geen uitbating heeft (zou ook onwaarschijnlijk zijn omdat de andere site van Base zo dichtbij ligt).

De LNE-site geeft aan of er een attest is afgeleverd voor een bepaalde site (milieuwetgeving over blootstelling aan straling). Probleem is dat in sommige gevallen die site uiteindelijk niet in gebruik genomen wordt (bv. als de operator geen bouwvergunning krijgt). Zo kan het voorkomen dat er een attest op onze site staat voor antennes die er uiteindelijk nooit gaan komen.

Wij hebben dit probleem een tijdje geleden ook vastgesteld en daarom zijn we onlangs gestart met het samenleggen van onze data met die van het BIPT zodat de LNE kaart ook aangeeft welke sites actief zijn en de kaart zo meer in overeenstemming is met de realiteit. Momenteel zijn we bezig om de verschillen in beide kaarten op te lijsten en uit te zoeken hoe het komt dat er een verschil is. Het gaat natuurlijk over heel wat gegevens en we willen ook zo nauwkeurig mogelijk werken dus dat kost wel wat tijd.

Moest je opmerken dat er ergens iets niet klopt op de kaart of dat er antennes niet opstaan die je wel ziet staan, dan kan je dat altijd doorgeven via [email protected].

Groeten

Dep. LNE
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”