Eens iets anders.
Ik ben totaal geen boekenlezer, maar binnenkort vertrek ik op vakantie en het zal, door omstandigheden, een luiervakantie worden.
Kan iemand mij een goed boek aanbevelen ?
In het verleden wel wat gelezen voor school enzo, maar recentelijk niet.
Nu, kan iemand mij een goed boek aanraden waar je meteen "in" zit ?
Qua genre maakt het niet uit zolang het maar geen 50 shades of grey is.
Iets ruimte / sci-fi achtig spreekt mij wel aan, mooi meegenomen is dat het easy-reading is.
welk boek
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Euhh... Hunger games, daar ben je even zoet mee ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Van sci fi kan ik de Culture series van Iain Banks aanraden, over een utopische beschaving waar AI's het zware werk doen en hun pogingen om primitievere rassen een beetje te pushen in de juiste richting. Lichte kost met goeie humor (bv AIs die consequent hun schepen de meest onnozele namen geven, a la "You'll clean that up before you leave", "I blame my mother", "I blame your mother", en nog van die leuke onzin).
Heb je liever hard sci fi, dan is Incandescence (over een metabeschaving die er maar niet in slaagt om de core van hun galaxy binnen te dringen tot er een uitnodiging komt), of Diaspora (een toekomstige aarde waar mensen veelal gedownload zijn en leven in supercomputers tot een incident hun dwingt de nabije sterren te bezoeken) van Greg Egan je ding, maar verwacht je aan zware fysica in het verhaal![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[
Post made via mobile device ]
Heb je liever hard sci fi, dan is Incandescence (over een metabeschaving die er maar niet in slaagt om de core van hun galaxy binnen te dringen tot er een uitnodiging komt), of Diaspora (een toekomstige aarde waar mensen veelal gedownload zijn en leven in supercomputers tot een incident hun dwingt de nabije sterren te bezoeken) van Greg Egan je ding, maar verwacht je aan zware fysica in het verhaal
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Een mens moet alles lezen... al begrijp ik nog steeds niet wat vrouwen in dat boek hebben gezienStarWing schreef:Qua genre maakt het niet uit zolang het maar geen 50 shades of grey is.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik ben ook totaal geen lezer maar kon wel genieten van de Dan Brown boeken. Heel lichte kost maar spannend genoeg dat ze ook een niet-lezer geboeid houden (al is dat wellicht nogal persoonlijk).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
scifi
Dune reeks.
Star Trek Titan, new frontier, academy
have space suite will travel
star ship troopers (orig boek)
myth
The witcher
Discworld
Alg
hunger games
numa files, oregon by clive cussler
Dune reeks.
Star Trek Titan, new frontier, academy
have space suite will travel
star ship troopers (orig boek)
myth
The witcher
Discworld
Alg
hunger games
numa files, oregon by clive cussler
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Ben zelf geen grote lezer maar sluit me aan bij 2lan ivm Clive Cussler. Vrij laag drempelige actie-/avonturenverhalen. Ben nu zelf ook aan de Numa files bezig (vroeger nog wel wat Dirk Pitt verhalen gelezen uit de boekenkast van mijn vader).
Qua scifi boeken heb ik er denk ik nog niet echt veel gelezen maar die Culture series van Iain Banks die ITnetadmin aanraad ga ik alvast in mijn todo lijstje steken. De sample van de 1e ervan staat alvast in mijn Kindle app![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Qua scifi boeken heb ik er denk ik nog niet echt veel gelezen maar die Culture series van Iain Banks die ITnetadmin aanraad ga ik alvast in mijn todo lijstje steken. De sample van de 1e ervan staat alvast in mijn Kindle app
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Rendezvous with Rama is ook een zeer goed verhaal, zoals hierboven geadviseerd wordt.
Een Clarke boek zonder serieuze conflicten, puur exploration.
Wel absoluut wegblijven van de sequels, die door een andere schrijver geschreven zijn en eigenlijk op gene zak trekken.
[
Post made via mobile device ]
Een Clarke boek zonder serieuze conflicten, puur exploration.
Wel absoluut wegblijven van de sequels, die door een andere schrijver geschreven zijn en eigenlijk op gene zak trekken.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Is trouwens een halve tip in mijn vorige post: je kan altijd even de Kindle app installeren (bestaat ondertussen voor redelijk wat platformen) en wat samples van boeken uitproberen. Dat is vaak het eerste hoofdstuk ofzo, toch altijd redelijk wat pagina's. Op basis daarvan kan je misschien zien of een bepaald boek je ding is of niet. Kan je daarna nog altijd beslissen om het boek te bestellen (fysiek of ebook).
- D3bian
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
The Deus Machine van Pierre Ouellette is een aanrader, let wel, deze is van 1993 en er zijn natuurlijk dingen achterhaald. Langs de andere kant, het is leuk te zien wat er wel en niet is uitgekomen
Ik weet niet of je Engelstalig leest of niet natuurlijk, ik lees graag in de originele taal ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Afbeelding](http://www.auplod.com/u/lopadub5b97.png)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je van advocatuur houd zijn de boeken van John Grisham wel de moeite.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti