Share Play op PlayStation 4 werkt niet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Maxisquid
Starter
Starter
Provider

Is er bij iemand, die Proximus internet heeft, waar Share Play op de PlayStation 4 wel werkt? Bij mij anders niet. Verschillende keren heb ik geprobeerd om als host een Share Play sessie te starten en het is tot hiertoe nog met niemand gelukt om een sessie tot stand te brengen. Enkel als een vriend internet van Telenet heeft kan ik toetreden maar niet andersom. Van mijn vrienden die internet van Proximus hebben lukt het ook niet als ik hen wil toetreden. Ik krijg iedere keer de melding dat mijn internetverbinding te traag zou zijn. Je hebt mininmum 2mb/s upload nodig zoals vermeld op de website van PlayStation. Ik haal ruim 5mb/s. Dit kan dus geen probleem zijn. Ook mijn downladsnelheid is ok. PlayStation is trouwens met kabel verbonden. Op myProximus heb ik mijn technisch profiel gewijzigd zodat de poorten 80 en 443 open staan aangezien die nodig zijn voor Share Play. Maar ook dit helpt niet. Verder heb ik ook op mijn b-box3 mijn PS4 in dmz geplaatst. Heeft er iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen of iemand die gewoon weet waar het aan ligt en die kan helpen? Mvg

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Zalm
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Provider

Ik kan ook geen SharePlay als host starten met mijn 6Mb/s upload van Proximus. Ik ben er van overtuigd dat je toch minstens een upload van 10Mb/s nodig hebt zoals telenet gebruikers om shareplay degelijk te kunnen spelen.

Als ik shareplay met een vriend speel met zijn 10Mb/s upload vind ik het soms nog erg traag en hebben we last van redelijk wat lag
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer
Provider

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=44056 Werkt dus nog steeds niet, heb het ondertussen zo goed als opgegeven.

@Zalm 5mb is voldoende om een stabiele goede ervaring te hebben. Heb zelden last van lag als ik bij mijn (Telenet) maat join. Enkel als hij op wifi zit, durft de snelheid zakken naar 3mb en dan kan er beeldvervorming optreden, maar blojf ik wel nog steeds geconnecteerd. Met mijn 6mb lijn haal ik trouwens vlot 5-6 blauwe blokken (status goed) bij Sony hun test.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Edit: Er is maar 1 ding dat mij ondertussen wel opgevallen is na talloze testen en dat is dat de upload snelheid soms drastisch zakt gedurende 5 seconden. 4-5 testen geven goede snelheid aan en dan bij de volgende test sta ik zwaar in het rood om een test later terug op blauw te staan. Volgens mij zakt die upload snelheid als een pudding ineen telkens er iemand wil joinen. In de what's new lijst kan je trouwens zien dat er meestal wel een verbinding gemaakt is, maar dat die na een paar seconden dus afebroken wordt met de bekende foutboodschap dat uw snelheid te laag is.

Edit 2: dit zijn trouwens screenshots van mei van de testen.
https://onedrive.live.com/redir?resid=7 ... hoto%2cjpg
https://onedrive.live.com/redir?resid=7 ... hoto%2cjpg
Zalm
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Damn, ik haal met die netwerktest van PS4 iets van een 4Mb/s en als ik de shareplay test dan even probeer heb ik niet eens een geel blokje.
PTiTDaV
Member
Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Same here, gisteren proberen een share play sessie op te zetten en vriend kon niet joinen.
ik had alleen maar gele blokken en haalde 4mbit met de netwerktest.
PS4 is in NAT 1 dus dat kan het probleem ook niet zijn...
Maxisquid
Starter
Starter
Provider

Dit weekend heb ik getest of ik Share Play kon start met een Pocket Hotspot (modem 4G/WiFI) van Mobistar. Dit lukte zonder probleem, Playstation gaf NAT type 3 en toch kon ik ook zonder problemen online gamen en dit via het mobiele netwerk! Snelheidstest gaf ongeveer 15Mbits download en 1.7 Mbits upload. Achteraf probeerde ik dit ook via het BASE mobiele netwerk en stelde ik mijn S4 in als Hotspot en Share Play was ook geen probleem! Ik denk dat Proximus bepaalde poorten gesloten houd die nodig zijn voor Share Play die we nie kunnen open stellen!?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”