Netflix Decoder uitschakelen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ErazerBrecht
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:58
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo

Ik heb nu enkele jaren volgende setup:
Bbox2 --> Linksys 4200

Bbox2 werd enkel als modem gebruikt! Geen PPPoE sessie, geen DHCP server!
Mijn router zorgde voor de PPPoE sessie, DHCP, WiFi!

Dit werkte perfect, en sinds de laatste wijzigingen van Proximus dat zorgt voor betere profielen op 20/2 zit ik nu op 30/8.
Ik ben / was heel blij hiermee!

Nu met de start van mijn schoolvakantie wouw ik eens Netflix testen. En dacht ineens om dit te testen op de Proximus TV decoder.
Ik was echter helemaal vergeten dat mijn Decoder uiteraard toegang tot het internet nodig heeft. Dus moest ik mijn setup zo aanpassen dat mijn Bbox2 fully routed was.
M.a.w. de Bbox2 moest terug de PPPoE sessie starten en etc.

Opzich heb ik er niet zo'n groot probleem mee maar sinds ik dit veranderd heb is mijn downloadsnelheid gekelderd! Dit heb ik getest via kabel en WiFi (mijn Linksys 4200 wordt nog steeds gebruikt voor het LAN netwerk). Vroeger voor ik dit veranderde haalde ik 30/5!

Afbeelding

Ik wil dit dus terug ongedaan maken. Maar ik kan niet terug naar mijn vorige situatie want dan werkt Proximus TV gewoon niet...
Ik snap ook niet waarom mijn internet zoveel trager is als de BBOX2 de PPPoE sessie opstart. Volgens mijn kennis mag dit niet zo'n probleem geven.

Nu vraag af of iemand een idee heeft hoe het komt? En indien hier geen andere oplossing voor is hoe ik Netflix van de decoder "verwijder"
Iemand tips?

Alvast bedankt!

BTW: Ik zit nog steeds op hetzelfde profiel, zie bijlage!
Bijlagen
Bbox2.PNG
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Ga jezelf een BB3 halen, die worden probleemloos omgewisseld.

de BB2 heeft problemen met fully routed (cpu niet snel genoeg, geheugen niet groot genoeg) en daar zal je vast last van hebben.
een BB3 staat (na ztc) fully routed en zou je problemen moeten oplossen.
ErazerBrecht
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:58
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Ja ik was ook al aan het denken in die richting, ik wist alleen niet dat de Bbox2 gratis vervangen werd door de Bbox3. Ik dacht dat deze nog altijd €100 kost...

Dus alvast bedankt voor de tip!
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Kan je onmogelijk de situatie nabootsen met je eigen router?
Wat de bbox fully routed kan zou je eigen modem toch ook moeten aankunnen, mits je de correcte config kent?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

vraag anders ff via fb bij de proximus mensen geven ze je dan wel een omruil nummer mochten ze moeilijk doen in een proximus center heb ik ook gedaan voor de zekerheid toen ik mijn bbox2 omruilde naar een bbox3.

Want in een center zei die dat ik moest ene kopen wat ik absoluut niet wou doen .
Afbeelding
ErazerBrecht
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2012, 16:58
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo

Ik heb het inderdaad kunnen oplossen door een Bbox 3 te gaan halen.
Via de fb pagina deden ze lastig maar vanaf ik in de winkel het woord Netflix liet vallen was het allemaal inorde.

Alles werkt dus terug perfect :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”