PS4 - publiek ip

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Xistance
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2015, 10:53

Hola allen,

Ik heb thuis volgende setup:
TN modem/router combo -> (pfsense) router -> switch -> tv / PS4 / PS3 / ...

Ik zit dus met dubbele NAT op mn PS4, waar geen problemen mee zijn.
Of 't is te zeggen, niet tot ik ben overgeschakeld op de pfsense router. Bij de vorige lukte het sneller om het in orde te krijgen :)
Nu ben ik daar nog wat aan het prutsen met nat en port forwarding (tkomt wellicht allemaal wel goed hoor)

mede met de 10 port forward limiet op de mijn.telenet.be site, kwam het in me op om mijn PS4 een publiekelijk ip adres te geven.

Is dat mogelijk bij Telenet?
Dat het momenteel niet lukt met een combo router/modem van TN lijkt me overduidelijk, maar voor ik de moeite doe om over te stappen naar modem only, wil ik wel eerst weten of het nog steeds kan natuurlijk.
Geeft een modem only meer dan 1 publiek ipv4 adres uit? of niet?

mvg
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ja, het kan zonder problemen op een modem-only. Nooit problemen gehad om meerdere publieke IPs te krijgen met de modem-only
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Tot nu toe geeft de modem only idd meer dan 1 lease uit.
Maar zelfs als dat niet meer moest lukken, zou je daarachter met je eigen router kunnen werken, dan heb je immers eigen controle en geen beperkingen qua forwarding.
Mij lijkt het dus in dit geval dat jij beter af zou kunnen zijn met een modem only.

Bedenk wel effe de nadelen:
- Je digicorder moet rechtstreeks op je modem steken (via switch), tenzij je geavanceerd bent en weet hoe een mac passthrough op te zetten.
- andere beperkingen naar user experience toe die niet meer werken (een aantal yelo dingen of dlna toepassingen dacht ik) omdat je niet meer met een "default" telenet setup zit.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”