deze nacht via mijn modem only allemaal mn 178.x.x.x ip adressen weg en allemaal neuwe ip adressen in de range 31.x.x.x
ISP:
UPC Austria GmbH
Organization:
Telenet N.V.
Nog iemand last van gehad of hebben ze een upgrade gedaan ? IPv6 voor modem only ? ..ben niet thuis..kan het niet checken, stelde gewoon vast dat een aantal services niet meer werkten....geen dyndns service erop draaien omdat ik veronderstelde dat de ip-adressen toch nooit wijzigen tenzij bij een stroompanne, en er staat een UPS op..
telenet deze nacht DHCP renew met IP-range 31.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik heb dat vorige weken ook gezien
https://apps.db.ripe.net/search/query.h ... ultsAnchor
Dat blok de beschrijving is ook : Customer Migration Subnet
Ik heb het idee dat het te maken heeft met werken in een regio want nadien keren vaak de oude ip ranges terug.
https://apps.db.ripe.net/search/query.h ... ultsAnchor
Dat blok de beschrijving is ook : Customer Migration Subnet
Ik heb het idee dat het te maken heeft met werken in een regio want nadien keren vaak de oude ip ranges terug.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Bij enkele klanten hier ook plots 31. range... Zelfs een klant met contractueel een vast IP mocht eraan geloven, kon die plots remote niks meer doen en moest ik het A record op de hostname aanpassen :'( Zal het de komende dagen in de gaten houden.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Deze range zag ik ook net toevallig :Ken schreef:Bij enkele klanten hier ook plots 31. range... Zelfs een klant met contractueel een vast IP mocht eraan geloven, kon die plots remote niks meer doen en moest ik het A record op de hostname aanpassen :'( Zal het de komende dagen in de gaten houden.
IP 5.23.153.x
5-23-153-x.access.telenet.be
Organisation: Telenet N.V.
Laatst gewijzigd door Ken 16 jun 2015, 00:58, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Ze zijn inderdaad aan het rommelen met hun IP's. Ik had 4 jaar zelfde IP, paar weken geleden plots ook ander IP gekregen.
Uiteraard een particulier abo (dus ze geven natuurlijk contractueel geen fixed IP).
Uiteraard een particulier abo (dus ze geven natuurlijk contractueel geen fixed IP).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
snelheid lag gisteren ook een stuk lager..weet niet wat ze aan het uitsteken zijn..."de grote netwerf"...als er maar niet teveel miserie van komt, gisteren in elk geval enkle servers niet meer bereikbaar en down als gevolg van deze aanpassing
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Bij momenten moeten ze wel eens klanten op een andere cable router zetten. Nodes splitsen (dus het gemiddeld aantal klanten op een node naar beneden brengen) heeft enkel maar zin als ze ook effectief elke node op een aparte poort van de cable router zetten. Op een bepaald moment zijn alle poorten op zo'n router bezet, en als er dan een node gesplit wordt, komen een deel van de klanten op een nieuwe/andere cable router terecht. En bijgevolg krijgen ze dan ook IP's uit een andere IP-range. Met de grote netwerf heeft dit niet zoveel te maken.