enfinity - groepsofferte.be

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Hoi

Een tijdje geleden had ik me ingeschreven bij groepsOFFERTE.be voor een aankoop van zonnepanelen (ttz, een offerte hiervoor), de man achter iklaatmenietpluimen.be.

Ik krijg uiteindelijk een mail (verwijzend naar groepsAANKOOP.be) en telefoon van Enfinity ([redacted]), we maken een afspraak, de man komt niet opdagen. Nu was hij al een beetje arrogant aan de telefoon tijdens het afspreken, maar goed...
De dag van de afspraak komt, hij komt niet opdagen. Ik bel, geen antwoord, berichten op de VM achtergelaten, geen reactie.

Even rondgekeken op 't net en ik kwam het volgende tegen:

BTW 0846.818.116
http://www.mobile-consulting.be/over-ons/ ("is enkele jaren geleden opgericht door de heer Van Lent Thierry" - domein is pas een half jaar geleden geregistreerd).
Adres staat in Antwerpen, als ik zijn BTW nummer natrek blijkt het in Bornem te staan).
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-werv ... -a1993951/ (gaat het hier over dezelfde persoon of is het een toevalligheid).

Bij dns.be eens gekeken waar die domeinen nu geregistreerd zijn.
iklaatmenietpluimen.be staat op een naam in Litouwen
mobile-consulting.be staat op een naam in Tsjechië
groepsofferte.be staat op een naam in Litouwen
groepsaankoop.be, whois info is niet opvraagbaar, en website bestaat niet
enfinity.be staat op een naam van iemand in Waregem (niet ver van de man die in Wervik woont en een nare ervaring achter de rug heeft)

Nu wil ik niemand onterecht verdacht maken, maar wat is hier in godsnaam aan de hand ? Zijn er nog mensen die iets over hebben opgevangen? Zijn er mensen die wel in contact zijn geweest (persoonlijk) met die man?

Ik ben benieuwd...
Laatst gewijzigd door meon 14 feb 2018, 16:56, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Privégegevens verwijderd
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik denk dat je genoeg elementen hebt om hier ver vandaan te blijven ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Enfinity zat vroeger idd in Waregem en was de grootste zonnepanelen aanbieder van Belgie...uiteindelijk voor 1 euro verkocht....ga hier geen namen noemen wie de man hierachter was...is een BV ondertussen...even googelen....had al gehoord dat er een restart was....door wie weet ik echter niet..mss is enkel de naam overgenomen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Zo solide is enfinity niet, grote schijn was er wel door Patrick decuyper (dat is dezelfde kloon met die voetballicentie's!).

Marc coucke heeft zijn centjes die hij in enfinity heeft gepompt ook niet terug gezien.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

enkele jaren terug waren ze solide tot het wereldje van de zonnepanelen begon in te storten wanneer de certificaten er niet meer waren...vind het vanaf nu ook niet meer rendabel met het Prosumententarief vanaf 1 juli....neem nu een installatie van 5kwp kost nu +-8000 euro of mss 10.000 euro all-in
aan een elektriciteitsprijs van 0,20 euro/kwh bespaar je dus per jaar 1000 euro, duurt het dus 8 tot 10 jaar vooraleer je jouw investering terug hebt...

Nu gaan ze je jouw (bij mij Gaselwest) 450 euro/jaar laten betalen, wil zeggen dat de helt van mijn opbrengst foetsi is en het dus 15-20 jaar duurt vooraleer ik mijn investering terug heb.....WANNEER IK HET GELD HEB LIGGEN ! .... wanneer ik er moet voor lenen duurt het nog langer....
maw...na 20 jaar ben ik break-even, maar denk niet dat mijn omvormer zo lang zal meegaan, zal ook al een andere moeten kopen ondertussen....

dus geen toekomst meer voor zonnepanelen hier in Vlaanderen, spijtig, binnenkort enkele 100den werklozen erbij, leve de politiek

Groepsofferte, samenkopen ea zijn idd geen referentie om een aanbieder als positief te ervaren, remember GSC Kortemark en onder zoveel andere namen, stond ook via de zondagskrant met grote advertenties maar is een miljoenen oplichtingszaak geweest..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

De fout die eidereen maakt is een 5kw omvormer te willen op een 5kw installatie

je kan gerust een 4 kw omvormer gebruiken en zo betaal je een stuk minder , maar je opbrengst is niet zoveel verschillend , zeker als je ligging niet optimaal is.

ik ga trouwens altijd uit van 0.26 / kwh piek , ik weet eigenlijk het huidige tarief niet zo goed ...

------------------

gevonden: http://www.vreg.be/sites/default/files/ ... zen_hh.pdf
al betwijfel ik of de prijzen echt gedaald zijn ...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”