Op radio1 zeiden ze deze ochtend dat een slimme meter €70 per huis kost, en het is nog niet geweten wie die kost gaat dragen.Vlaams minister van Energie Annemie Turtelboom (Open VLD) is overtuigd van het nut van de invoering van slimme elektriciteitsmeters bij alle Vlaamse stroomverbruikers. Ze wil in de herfst een studie daarover afronden en nog dit jaar een politieke beslissing nemen over een massale uitrol. Dat schrijven De Tijd en De Morgen donderdag.
Op zich maatk het niet uit wie die kosten gaat dragen. Lingsom of rechtsom is het toch de consument die het betaald, hetzij rechtstreeks op zijn factuur, hetzij via een verhoging van allerhande taksen etc.
Ik heb liever dat ze in 1 jaar €70 erbij lappen voor mijn meter, dan dat ik "tot het einde der tijden" €15 per jaar meer moet betalen voor een nieuwe meter van heel België.
Overigens, enkele jaren geleden, toen er nog een incompetente-sos minister van Energie was (Vlaams minister van Energie, Wonen, Steden en Sociale Economie - Aangetreden 13 juli 2009 - Einde termijn 25 juli 2014) is er al eens een "studie" gebeurt en toen werd de globale uitrol van slimme meters begroot op €800 per gezin.
Hoe komt men dan nu aan €70, of zou het €70 per jaar zijn
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)