heyyyyy
ik ben er dankzij userbase en al zijn bezoekers al een paar keer in geslaagd om simpele (maar zeer handige) programas te maken. en nu heb ik weer een vraagje.
ik heb nog twee zussen en twee broers, en twee van hen zijn linkshandig, met als gevolg dat ik elke keer de muisinstelllingen moet veranderen omdat zij maar niet willen snappen hoe ze dit moeten doen.
ook willen ze niet elk een apparte windows acount, of hoe moet ik da noemen.
daarom wil ik een programma maken, dat de waarden in het registery aanpassen zodat de muisknoppen omgewisselt worden. ik heb het eigenlijk helemaal af, op één klein detail na.
ik weet niet welke sleutels of waarden of.. ik in het register moet veranderen om de knoppen te verwisselen, en ik heb ook geen enkel idee hoe ik het zou kunnen uitzoeken.
ik heb het probleem gegeven, nu ist aan julie om een antwoord te geven.
groetjes tinne
xxx
Muisknoppen omwisselen
- foxxy girl
- Pro Member
groetjes foxxy
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse
daar staat een attribuut SwapMouseButtons de waarde daarvan staat normaal (voor de mensen met hun brein aan de juist kant...) op 0 (false) als ge da op 1 (true) zet dan zijn uw knoppen omgedraaid
have fun
daar staat een attribuut SwapMouseButtons de waarde daarvan staat normaal (voor de mensen met hun brein aan de juist kant...) op 0 (false) als ge da op 1 (true) zet dan zijn uw knoppen omgedraaid
have fun
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Tinne, als het een nieuw onderwerp is mag je een nieuwe topic openen hoor
Ik heb het nu eventjes afgesplits. Dat maakt het voor iemand die op een bepaald probleem makkelijker om voor hem nuttige onderwerpen van de minder nuttige te onderscheiden
Ik heb het nu eventjes afgesplits. Dat maakt het voor iemand die op een bepaald probleem makkelijker om voor hem nuttige onderwerpen van de minder nuttige te onderscheiden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Tinne,
Geen idee in welke taal je het wil doen, maar hier een aantal voorbeelden:
Als je het wil doen vanuit code in VB(.NET), kan je rechtstreeks de API SwapMousebutton() aanroepen.
Voorbeeldcode voor Visual Basic
Voorbeeldcode voor VB.NET:
Voeg een module toe aan jouw project met daarin deze code
In je form zet je deze code:
Succes ermee!
Geen idee in welke taal je het wil doen, maar hier een aantal voorbeelden:
Als je het wil doen vanuit code in VB(.NET), kan je rechtstreeks de API SwapMousebutton() aanroepen.
Voorbeeldcode voor Visual Basic
Code: Selecteer alles
Private Declare Function SwapMouseButton Lib "user32" (ByVal bSwap As Long) As Long
Private Sub Command1_Click()
SwapMouseButton True 'Omgewisseld
End Sub
Private Sub Command2_Click()
SwapMouseButton False 'Normaal
End Sub
Voorbeeldcode voor VB.NET:
Voeg een module toe aan jouw project met daarin deze code
Module modAPI
<System.runtime.InteropServices.DllImport("user32.dll", charset:=Runtime.InteropServices.CharSet.Auto)> _
Function SwapMouseButton(ByVal bSwap As Integer) As Integer
End Function
End Module
In je form zet je deze code:
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
SwapMouseButton(1)
End Sub
Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
SwapMouseButton(0)
End Sub
Succes ermee!
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Dit is gemaakt in VB6
De waarden worden verandert in het registry, maar ik merk geen verschil bij het klikken :s
De waarden worden verandert in het registry, maar ik merk geen verschil bij het klikken :s
- Bijlagen
-
- MouseClick.rar
- Mouseclick
- (1.92 KiB) 148 keer gedownload
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik denk dat die bepaalde waarde niet "direct" is, maar dat je daar voor opnieuw moet aanmelden, anders wordt die registerwaarde niet opnieuw ingelezen door het systeem.
-
- Elite Poster
meon schreef:Ik denk dat die bepaalde waarde niet "direct" is, maar dat je daar voor opnieuw moet aanmelden, anders wordt die registerwaarde niet opnieuw ingelezen door het systeem.
Correct, vandaar dat je beter via de API kunt werken, da's wel direct...
-
- Elite Poster
Snakehit schreef:@ Meon: Ik heb geprobeerd met afte melden. En dan werkt het wel.
Nog een ietstepietsie sneller is het explorer-proces killen (via taskmanager) en het daarna weer opstarten...
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
een goed programmatje om vlug alle API-Functies te zien is API-GUIDE
http://www.mentalis.org/agnet/appdown.shtml
Wordt zelfs ten toongesteld met een stukje code.
Mvg,
Snakehit
http://www.mentalis.org/agnet/appdown.shtml
Wordt zelfs ten toongesteld met een stukje code.
Mvg,
Snakehit
- foxxy girl
- Pro Member
Amai, das weeral nen hele uitleg,
ik had het ook al geprobeert, om met die register-waarde te kl*te en het lukte mij ook niet, maar is het mogelijk om met vb6 een functie te maken die het explorer-proces kilt en terug opnieuw opstart?
ik heb het aan iemand gevrage, en die zij mij dat het op de normale manier wel lukte, omdat er bepaalde dingen opnieuw worde geladen, maar dat word wel heel moeilijk om te maken.
groetjes tinne
ik had het ook al geprobeert, om met die register-waarde te kl*te en het lukte mij ook niet, maar is het mogelijk om met vb6 een functie te maken die het explorer-proces kilt en terug opnieuw opstart?
ik heb het aan iemand gevrage, en die zij mij dat het op de normale manier wel lukte, omdat er bepaalde dingen opnieuw worde geladen, maar dat word wel heel moeilijk om te maken.
groetjes tinne
groetjes foxxy
Let wel: bij het killen en restarten van het explorer process worden er een aantal programma's, die normaal uitgevoerd worden bij het opstarten van het systeem, niet meer uitgevoerd.
Beter die API gebruiken dan
btw SnakeHit da programma da ge kunt vinden op die link die ge gegeven hebt, bevat volgens pestpatrol een Password cracker (Aquila)
http://PestPatrol.com/PestInfo/a/aquila_1_3.asp
Beter die API gebruiken dan
btw SnakeHit da programma da ge kunt vinden op die link die ge gegeven hebt, bevat volgens pestpatrol een Password cracker (Aquila)
- foxxy girl
- Pro Member
hedde al gekeken of da mogelijk is, da maakt nie uit dat da explorer proces word uitgeschakeld. der zullen nie veel programmas draaien als iemand die knoppe wilt wisselen.
groetjes tinne
groetjes tinne
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
DiVino schreef:btw SnakeHit da programma da ge kunt vinden op die link die ge gegeven hebt, bevat volgens pestpatrol een Password cracker (Aquila)
Hmm,
Dit programma hebben we leren gebruiken in school
Nou, ik heb hem gescand met ad-aware was niets te vinden. Misschien wel, het is freeware . Wat wil je?
Mvg,
Snakehit
- Snakehit
- Elite Poster
- Contacteer:
Het is nochtans een zeer goed programma. Gelukkig is dit niet de pc waar ik mee aan homebanking doe
Je kunt ermee alle API's zien + CODE
Ik ivnd het zeer lekker dat. jammer van die password...dinges
Eigenlijk heb ik er nog nooit geen problemen mee gehad :s
Mvg,
Snakehit
Je kunt ermee alle API's zien + CODE
Ik ivnd het zeer lekker dat. jammer van die password...dinges
Eigenlijk heb ik er nog nooit geen problemen mee gehad :s
Mvg,
Snakehit