Kwaliteit HD zenders

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Soete01
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo iedereen,

Op mijn decoder ( 2200) kan ik kiezen tussen volgende beeldscherminstellingen 720P of 1080 I.

Nu heb ik gelezen dat één hd en canvas hd een uitzending doen van 720P en geen 1080P.

Wat dus wilt zeggen dat je eigenlijk bij 1080I je scherm zit te forceren op toch maar 1080 uit te zenden, waardoor
de beeldkwaliteit minder is.
Terwijl bij VTM die 1080P uitzend je duidelijk een verschil ziet i.v.m. één hd.

Is er een verschil in kwaliteit met een ci+ module ?
Zijn er dan uitzendingen in 1080P i.p.v. 1080I 50I ?

TV Oost vond ik altijd al een heel slechte beeldkwaliteit, weet niet of zij HD uitzending doen.

Hieronder vind je de signaalsterktes van mijn decoder.

ZENDER één hd
TSID 11
S/N Ratio 40.3
BER 0.0 ( deze verandert soms continu tussen 6.78-E7 , E8)
Signaal LOCKED
signaalkwaliteit 100%
Signaalsterkte - 6.2 dBmV
Foute paket 0

ZENDER TV OOST
TSID 16
S/N Ratio 38.7
BER 0.0 ( deze verandert soms continu tussen 6.78-E7 , E8)
Signaal LOCKED
signaalkwaliteit 100%
Signaalsterkte - 7.5 dBmV
Foute paket 0
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Eerst en vooral, er is geen enkele zender die in 1080p uitzendt, dat heb je alleen als je naar Blu-ray discs en naar Netflix kijkt, de HD zenders zenden allen in 1080i uit, ook één en Canvas die vroeger inderdaad in 720p uitzonden maar sinds enige tijd nu ook in 1080i.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Is er een verschil in kwaliteit met een ci+ module ?
Zijn er dan uitzendingen in 1080P i.p.v. 1080I 50I ?
Het zijn dezelfde streams ..alleen zal de beeldprocessor van de tv volgens mij meer werk hebben..dus in sommige gevallen ook beter beeld geven (indien betere algoritmes, beter afgestemd op paneel..enz)

Ik vind dat ringtv op telenet en RTV op Px er ook niet goed uitzien. Misschien leveren die regionale zenders hun programma's niet goed aan?
Of worden ze op een lagere bitrate uitgezonden bij TN (ik zie alvast geen verschil tussen canvas SD en rtv op mijn online meter op de fritzbox)

Mijn scarletbox stuurt normaal 1080P uit. Dus ofwel gebeurd de de-interlacing in de box ofwel wordt er opgeschaald van 720P naar 1080P.. Ik gok op dat laatste ;)
Maar ben tevreden over de kwaliteit van de HD zenders 6.5mbit....die SD zijn minder en op 32" nog wel te doen (hoewel liever niet)..ga je groter dan 32" zie je wel dat de SD streams van Px '(3mbits) geen al te beste kwaliteit kunnen geven..dan zijn de SD zenders van TN op het eerste zicht iets beter
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”