'oi,
Ik had net een aantal telenet simkaartjes besteld ik stel vast dat de simkaarten een nummer hebben dat begint met 89410100000......
Ik dacht altijd dat de simkaarten achter de 89 de landcode hadden, dus dat had 32 moeten zijn.
41 is de code van Zwitserland.
Wat zit hier achter ?
Yves
Telenet SIM-kaart-nummer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 130 keer
Das wel opmerkelijk ja. Verklaart misschien de reden waarom sommige gebruikers 'Roaming' zien of Roaming aan moeten zetten om zelfs in het binnenland mobiele data te gebruiken. Het toestel denkt dat het gewoonweg geen Belgische SIM is en binnen België dus aan het roamen is..
Bvb:
http://forums.windowscentral.com/window ... pdate.html
Maar een tweetje (ofzo) naar Telenet met deze vraag kan je misschien ook eens sturen, ben benieuwd naar het antwoord
Bvb:
http://forums.windowscentral.com/window ... pdate.html
Maar een tweetje (ofzo) naar Telenet met deze vraag kan je misschien ook eens sturen, ben benieuwd naar het antwoord

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik had een gelijkaardig probleem met een Belgisch Lyca-kaartje dat ik voor data gebruikte (in België).
Het nadeel van dit systeem is dat wanneer je roaming hebt aanstaan, en je komt in't buitenland (ik ben een grensbewoner) dan heb je daar dus gelijk roamingkosten aan je broek. Voor mij was dat dus enkele keren per week dat ik de grens over ging, terwijl ik eigenlijk geen data echt nodig heb dan. Ik moest roaming dus telkens uitschakelen.
Deze telenet-kaart werk echter wel zonder roaming aan te hebben staan in België, dus voor mij is dit alvast een verbetering. Alleen begrijp ik de mechanismes die er echter zitten niet.
Het nadeel van dit systeem is dat wanneer je roaming hebt aanstaan, en je komt in't buitenland (ik ben een grensbewoner) dan heb je daar dus gelijk roamingkosten aan je broek. Voor mij was dat dus enkele keren per week dat ik de grens over ging, terwijl ik eigenlijk geen data echt nodig heb dan. Ik moest roaming dus telkens uitschakelen.
Deze telenet-kaart werk echter wel zonder roaming aan te hebben staan in België, dus voor mij is dit alvast een verbetering. Alleen begrijp ik de mechanismes die er echter zitten niet.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik denk dat ik de eerste gevolgen van mijn eerdere vaststelling al begin te ondervinden.
Mijn vrouw ging vandaag winkelen in Reusel (onze grensgemeente in NL). Ze komt terug in België, 'no service' (duurde enkele uren voor ze dit door had). GSM moeten uitzetten en terug aan, en weer service (was met een iPhone 4s).
Ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen van mijn overstap naar Telenet.
Mijn vrouw ging vandaag winkelen in Reusel (onze grensgemeente in NL). Ze komt terug in België, 'no service' (duurde enkele uren voor ze dit door had). GSM moeten uitzetten en terug aan, en weer service (was met een iPhone 4s).
Ik hoop dat ik geen spijt ga krijgen van mijn overstap naar Telenet.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.