Welke zender bij Proximus tv zenden in Dolby Digital 5.1 uit

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Zoals de titel al vermeld is mijn vraag eenvoudig?

Welke zender zenden zoal uit in Dolby Digital 5.1 .
Heb een Sonos playbar die goed werkt en zou eventueel uitbereiden naar twee play1 vanachter. Echter vraag ik me af of die boxen achteraan effectief hun nut gaan bewijzen bij gewoon TV kijken.
Als ze stof zijn staan te vergaren kan ik ze beter ergens anders zetten.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Ik denk enkel Discovery Channel HD.
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Het antwoord van Proximus is het volgende:
De huidige zenders die dolby digital 5.1 ondersteunen zijn TF1 HD, RTL HD & Discovery HD.
Kortom veel te weining.
Mijn frustatie is ook dat national geographic en discovery enkel maar in SD worden uitgezonden bij het standaard pakket.
Bij Telenet worden deze beide in HD uitgezonden in het standaard pakket.
Als je abbonementen er bij neemt dan krijg je discovery ID, 2 enz...
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

NatGeo HD kan je vreemd genoeg zelfs niet krijgen in een betalend optiepakket.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

En MTV HD dan niet ?
exfhs188
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2014, 21:17
Locatie: Westerlo

Proximus TV kan idd een grondige opfrisbeurt gebruiken: minder zenders in het basisaanbod bvb. en meer (al dan niet te betalen) opties: NG HD in het nederlands bvb. of een paar reklamevrije muziekzenders.
Internet van Proximus is redelijk concurentieel op prijs/kwaliteit, maar hun tv is eerder een (flauw) afkooksel van wat de gele collega's te bieden hebben....
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Het lijkt me toch vrij gelijklopend eerlijk gezegd. Telenet heeft meer zenders maar de vraag is of dat (lineair) tv kijken nog toekomst genoeg heeft. Streaming diensten gaan dit allemaal overnemen. IP-tv en diensten zoals youtube maakt telenet zijn inspanningen overbodig..
het feit dat telenet geld ligt te pompen in exclusieve nichezenders zonder dat er iets tegenover staat... is het bewijs dat ze momenteel in mechelen nog geld teveel hebben
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Natuurlijk heeft lineair TV kijken nog een toekomst al is het maar voor live uitzendingen zoals sportuitzendingen (wielrennen, voetbal, tennis, ...enz), Eurosongfestival, ...enz.
Het is niet omdat streamingdiensten in volle opgang komen dat de TV zenders zullen verdwijnen, ik ben er van overtuigd dat er nog voldoende draagvlak voor is.
Bovendien zijn streamingdiensten betalend terwijl de gewone TV zenders die in het basisaanbod zitten zijn gedekt door abonnementsbijdragen van de TV providers want men mag niet vergeten dat TV kijken betaalbaar moet blijven aangezien niet iedereen het breed heeft en dus men moet die mensen met weinig geldmiddelen dat plezier niet afnemen.
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Natuurlijk heeft lineair TV kijken nog een toekomst al is het maar voor live uitzendingen zoals sportuitzendingen (wielrennen, voetbal, tennis, ...enz), Eurosongfestival, ...enz.
Ook die dingen gaan meer en meer via live-stream bekeken worden (buiten eurovisie dan, want dat heeft geen kijkers;) ). Ik reageer maar op het feit dat proximus op dat vlak toch geen 'flauw' afkooksel is van TN?
Bovendien zijn streamingdiensten betalend terwijl de gewone TV zenders die in het basisaanbod zitten zijn gedekt door abonnementsbijdragen van de TV providers want men mag niet vergeten dat TV kijken betaalbaar moet blijven aangezien niet iedereen het breed heeft en dus men moet die mensen met weinig geldmiddelen dat plezier niet afnemen.
Op youtube staat er zeer veel 'niche' content en die halen vooralsnog hun geld uit reclame. Steeds meer 1080P50 en zelfs 4K ...traditionele zenders zijn achterhaald met hun beeldkwaliteit.
En als tv 'betaalbaar' moet zijn... moet je die gele mannen uit mechelen ook niet in dezelfde zin gebruiken.
Ik reageerde maar op het feit dat Px in mijn ogen geen afkooksel is van TN. Integendeel de technologie van TN is minder geschikt voor de steeds groeiende 'on demand' en grote dalende vraag naar multicast. Bij TN heb je een shared medium en is elke VOD een frequentie die bezet is op de node.. IP-TV is geschikter voor on demand tv
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

SCIFOFLUX schreef:Zoals de titel al vermeld is mijn vraag eenvoudig?

Welke zender zenden zoal uit in Dolby Digital 5.1 .
Heb een Sonos playbar die goed werkt en zou eventueel uitbereiden naar twee play1 vanachter. Echter vraag ik me af of die boxen achteraan effectief hun nut gaan bewijzen bij gewoon TV kijken.
Als ze stof zijn staan te vergaren kan ik ze beter ergens anders zetten.

Alvast bedankt!

Waarom moet dat persé DD zijn ? Volgens mij sturen de meeste stereo zenders hun content ook door in Pro Logic als de bron een surround soundtrack heeft. Dan nog heb je nog altijd iets aan je afzonderlijke rear speakers, zelfs al is het pakken minder dan echte digitale surround. Of 't zou moeten zijn dat die Sonos geen PL kan decoden (bizar genoeg vind ik op de Sonos site compleet niets terug over welke codecs die Playbar supporteert - dat lijkt me toch wel redelijk basis-info voor zo'n product).
Flup
Pro Member
Pro Member
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Van zo'n duur apparaat zou je toch verwachten dat het de nieuwere thrueHD en dergelijke formaten kan decoderen.
DD en DTS zouden als vanzelfsprekend moeten zijn
Spijtig dat er zoveel DD is aangezien DTS beter zou klinken... heb zelf de Z5500 en vind films in DTS toch altijd verrassend goede soundkwaliteit hebben.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Steven_09 schreef:NatGeo HD kan je vreemd genoeg zelfs niet krijgen in een betalend optiepakket.
Jawel.. Maar vreemd genoeg alleen in het multi boeket.

In het multi boeket zit NGC HD maar geen Discovery HD:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_multipa ... multi.html

In het Nature & Discovery pakket zit Discovery HD & geen NGC HD:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_music/p ... n-zin.html

Dit slaat op niets ofwel is hun website verkeerd of niet up-to-date op één van de pagina's.
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb het Multi-boeket en kan je verzekeren: DiscoveryHD zit er in, maar NatGeo HD niet... De enige up-to-date lijst met zenders is de volgende:
http://support.en.proximus.be/euf/asset ... anders.pdf
-rocK!
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 aug 2011, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Pfff

Sent from my Xperia Z3C using Tapatalk
~ Thincentre Tiny m710q: VMWare Workstation running HomeAssistant | InfluxDB | Grafana | PiHole
~ Proximus @ 100/35, local network running Ubiquiti EdgeRouter 10X with 5 Unifi AP-Lites
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”