Mijn ogen zijn beter zonder Tablets

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Vreemde ervaring, Met oudere brillen (verziend) zag/las ik nogal redelijk mijn tablet fonts maar altijd vermoeide ogen...na mijn ogen eens te controleren was er versterkt een kwart dioptrie, een cilindrische correctie ofzoiets...toen ik met mijn nieuwe bril tv, verziende omgeving scherp kon zien was het of ik alles hd kon zien ;-) op mn tablets/phone een ramp (te klein en alles scheefgetrokken)
Zonder bril waren fonts prima maar door iederenkeer bril af/aan stonden de bezels vh display telkens in omgekeerde richting => \ / => / \ ...het eneveerde me zo erg dat ik al mijn tablets heb verkocht en ik als mobile enkel mn nexus 7 heb behouden voor chrome cast/ en natuurlijk mn phone nexus 5 en ik chrome books gekocht heb vooor het vlugge gewone internetgebruik...Nu kijk ik alles haarscherp EN geen enkel vermoeidheid meer op de ogen op laptops ...allee brillenmannen , zonder een bril nodig te hebben voor het dichtbij te kijken => :?: nog iemand zo :banana:
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

ik weet alleen dat ik mijn smartphone almaar verder moet houden om nog te kunnen lezen, een bril zal dus niet lang meer op zich lagen wachte,n.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb altijd heel goede ogen gehad... tot de laatste jaren :(

Ik moet alles ook verder van me af houden om nog goed te kunnen lezen :(
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Is een bekend en heel normaal fenomeen dat het zicht achteruitgaat eens je in de veertig bent. Het constant turen naar monitors of tablets of smartPhones heeft ook geen positieve invloed op onze ogen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

En daar komt nog bij dat je dichtbij zien ernstig achteruitgaat maar tergelijkertijd je verzicht beter gaat worden. Je multi-focale glazen zijn soms binnen het jaar al verouderd ...
Te sterk geworden voor verzicht, te weinig voor dichtbij
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”