Telenet TV digicorder / digibox & draytek vigor 2860

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
copycat
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey,

wij hebben thuis een fluo bussiness met fixed ip.
Hierdoor hadden we de modem only setup.
Ideaal om VPN en andere servertoepassingen op te draaien. Zo kan je ook wereldwijd Yelo bekijken :-)

Nadeel is natuurlijk dat je zelf verantwoordelijk bent voor uw router (NAT) setup.
Ik ben al jaren tevreden van Draytek producten. Ze zijn betaalbaar en hebben heel veel functionaliteiten.
Zoals sommigen onder jullie wel weten, heb je voor de de digicorder / digibox een rechtstreekse lijn naar Telenet nodig. Anders heb je wel televisie maar geen interactief gedeelte.(epg/net gemist/...)
Telenet laat niet toe dat je die achter uw router plaatst. Daarom heb ik eerst een klein gygabit switch gekregen om de wan op te splitsen tussen de tv en de draytek voor het IT gedeelte.
Toch heb ik al fora gelezen waar men met andere producten er in slaagt om NAT&DHCP te omzeilen op de poort waar de digicorder hangt.
http://www.tomlecluse.be/blog/20110225/ ... -televisie

Ik vermoed dat dit een soort bridged mode is.
Zijn er mensen die dit aan de praat gekregen hebben op Draytek?
Voor de players heb ik hieronder een link van een demo systeem, zo kan je zien hoe het eruit ziet.

http://eu.draytek.com:12860/
webside007
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb dit op een linksys E-3000 met Tomato Shibby firmware aan de praat gekregen.
Ik heb de Telenet switch er tussenuitgegooid.

Wat ik moest doen is:
- ik heb de digicorder in 1 van de LAN poorten van de router gestoken
- die lan poort heb ik uit de VLAN van de LANs gehaald
- dan die poort in de VLAN van de WAN gestoken
- resultaat: digicorder krijgt zijn 10.x.x.x adres

In draytek kan je ook gemakkelijk de VLANs beheren/aanpassen.

Standaard heb je normaal maar 2 VLANs: 1 voor lan/wirelesslan & 1 voor WAN
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

dat zou moeten lukken, maar is het idd gewoon niet eenvoudiger een kleine switch tussen uw modem only en de router te plaatsen, daarop connecter je dan de WAN van je router en je digibox..ik heb het ook zo gedaan, heb er nog een powerline aangehangen ook voor de digibox op de slaapkamer :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Je hebt een extra WAN poort gemaakt maw. ... maar zo heeft je decoder nog steeds geen "In-home" adres wat je nodig hebt om oa. de DLNA functionaliteit te gebruiken (iemand anders heeft dacht ik wel beschreven dat dit mogelijk is maar dat was eerder complex).
copycat
Starter
Starter

laroyj schreef:dat zou moeten lukken, maar is het idd gewoon niet eenvoudiger een kleine switch tussen uw modem only en de router te plaatsen, daarop connecter je dan de WAN van je router en je digibox..ik heb het ook zo gedaan, heb er nog een powerline aangehangen ook voor de digibox op de slaapkamer :)

Ja...zo is het vandaag de dag.
Maar dat zijn extra kabels en extra stroomverbruik.
copycat
Starter
Starter

r2504 schreef:Je hebt een extra WAN poort gemaakt maw. ... maar zo heeft je decoder nog steeds geen "In-home" adres wat je nodig hebt om oa. de DLNA functionaliteit te gebruiken (iemand anders heeft dacht ik wel beschreven dat dit mogelijk is maar dat was eerder complex).
DLNA is niet echt belangrijk hier.
Er is nog synology en apple tv.
Met dat aparte switchke heb ik ook al geen DLNA.

Ik heb met mijn vorige 2850 al eens geprobeerd destijds.
Maar die kreeg geen WAN adres meer aan de kant van de Draytek.
De decoder werkte wel... maar de rest dus niet meer.
Als ik me niet vergis was dit gebaseerd op de onderste tekening van deze link.

http://www.draytek.com/index.php?option ... 81&lang=en
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

geen DNLA dat klopt, 1 utp kabel extra, en dat stroomverbruik is te verwaarlozen, vergeet niet dat wanneer je draytek stuk gaat je nit alleen meer geen internet hebt maar ook geen interactiviteit meer hebt op je digibox dan.....ik heb trouwens al mn drayteks buitengegooid, 300 euro voor toestellen met maar een doorvoer van 130Mbit en dat noemt zichzelf dan gigabitrouter.....controleer je telenetsnelheid maar eens via de speedtest.telenet.be op je draytek en net ervoor direct op je modem-only of een gigaswitch...bij whoppa heb je 200/10 op je Draytek zal je 130/10 hebben :(
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”