Om buitenshuis VOIP te gebruiken via mijn iPhone, gebruik ik twee methodes. Thuis heb ik een Fritzbox 7490 staan.
1. De ene keer gebruik ik 3CX softphone. In de proxy settings vermeld ik mijn Dyndns. Op de fritzbox heb ik een device aangemaakt dat ook externe registraties kan aannemen.
2. Via (volledige) VPN van iPhone naar Fritzbox thuis. Dan start ik de app Fritzfon en zou de fritzbox thuis vindbaar moeten zijn alsof ik thuis was (via 192.168...).
Sinds deze week ben ik van iPhone 4S naar 6+ gegaan en vreemd genoeg werkt geen van beide methodes nog. Werkten beide vlekkeloos op 4S. Telkens kan ik verbinding maken en registreert de telefoon, maar als ik een nummer draai en de tegenpartij opneemt, hoor ik niks. Zowel wifi buitenshuis (wifree telenet) als 4G (zowel proxi als MV). Vermoedelijk een codec probleem, maar hoe los je dit op vermits er in de fritzbox niks in te stellen valt rond codecs... Ik heb al geprobeerd met HD telefonie af te zetten.
Fritz Fon app op iphone6
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
-
- Elite Poster
Ter info: de app vindt via VPN de fritz niet...
-
- Elite Poster
Beetje verder gezocht, en het probleem zit dus bij de vpn op de iPhone. De vpn knop wordt actief maar er loopt geen internet overheen. Ik heb de instellingen voor die vpn van fritzbox naar iPhone aangemaakt op de oude wijze met een programmaatje van fritzbox voor Windows, op de pc. Ik deed dit ook al eerder voor andere iPhones en werkte altijd. Moet zeggen dat dat wel al 2 jaar geleden is en het de eerste keer is dat ik het doe op os6.2 van fritzbox 7490. De standaard methode voor vpn is nu bij fritzbox via de username van je fritzbox, maar het probleem is dan dat je maar 1 toestel tegelijk over vpn kan laten gaan. In mijn geval zou ik minstens 2 smartphones tegelijk willen laten vpn'en naar de fritzbox. Iemand meer info over vpn via fritzbox?
-
- Elite Poster
Het gaat over een IPSec verbinding bij Fritzbox > iPhone en daar staat de optie send all traffic niet bij de instellingen. Ik heb dat wel moeten aanvinken toen ik de vpn-instellingen maakte in het windows-programmaatje.
-
- Elite Poster
Had denk ik de verkeerde subnet-gegevens ingegeven.
Even verder testen, alvast bedankt.
Even verder testen, alvast bedankt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er is geen enkele reden waarom je de VPN op de "oude manier" zou willen aanmaken. Met de huidige FritzBox FW is dat niet meer nodig. Gewoon de VPN settings opvragen, en inbrengen op de smartphone.liegebeestig schreef: Moet zeggen dat dat wel al 2 jaar geleden is en het de eerste keer is dat ik het doe op os6.2 van fritzbox 7490. De standaard methode voor vpn is nu bij fritzbox via de username van je fritzbox, maar het probleem is dan dat je maar 1 toestel tegelijk over vpn kan laten gaan. In mijn geval zou ik minstens 2 smartphones tegelijk willen laten vpn'en naar de fritzbox. Iemand meer info over vpn via fritzbox?
Waarom zou je maar met één toestel gelijktijdig kunnen vpn'en? Als je 2 toestellen hebt, maak dan gewoon 2 users aan in de FritzBox, dan lukt het wel, denk ik ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Ja, dat ga ik nu proberen omdat het niet meer lukt op de oude methode. Dan wordt het wel een boeltje in de user list van de fritzbox, maar goed. Ik heb vier toestellen die hun eigen vpn krijgen. Tot hier toe deed ik dat telkens via het oude Windows programmaatje. Ik hou je op de hoogte.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Boeltje? Gewoon 4 users aanmaken (smartphone 1, smartphone 2, enz ...), eventueel kan je hetzelfde paswoord gebruiken voor iedere user, dan wordt het iets minder ingewikkeld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
Intussen werkt vpn met een nieuw aangemaakte user. Ik probeerde vervolgens de app for te gebruiken. Die vond wel degelijk de fritzbox maar gaf foutmelding dat ik apps access moet geven. Dat uw wel degelijk gebeurd in de instellingen. Met de hoofdgebruiker vpn lukt het dan weer gewoon wel. Zeer vreemd