Hallo,
Ik ben aan het kijken om een Fritzbox 7360 aan te kopen. Op de zoekertjes sites staan er verschillende te koop. Nieuw nog in de doos? Ongeveer de helft van de prijs.
Wat zijn jullie meningen hierover? Zijn dit dan geen gestolen toestellen?
alvast bedankt voor de reacties
Tweedehands Fritzbox kopen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dat kan natuurlijk, maar het kan evengoed niet zo zijn.
Ik heb het gevoel dat Nederlanders zo'n fritz soms krijgen van hun provider maar niet gebruiken omdat ze er al een hebben bvb.
J.
Ik heb het gevoel dat Nederlanders zo'n fritz soms krijgen van hun provider maar niet gebruiken omdat ze er al een hebben bvb.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb er zelf eentje gekocht via Marktplaats.nl. De toestellen die daar te koop worden aangeboden zijn meestal van mensen die al een modem hadden maar een gratis Fritzbox krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Ik denk dat ik de mijne iets van een 70 euro heb betaald (FB7360). Niet bij stilstaan, geen vragen bij stellen maar gewoon kopen als je interesse hebt.
En zelfs als het een gestolen toestel mocht zijn: niemand die het jou gaat komen vertellen dat het zo is. Ik zou er in elk geval mijn slaap niet voor laten.
En zelfs als het een gestolen toestel mocht zijn: niemand die het jou gaat komen vertellen dat het zo is. Ik zou er in elk geval mijn slaap niet voor laten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik lig er eigenlijk wel wakker van... 3 nachten geleden hier vlak bij een raamkraak gebeurd bij een jonge gast die pas 2 maand z'n zaak gestart was... Alarm netjes afgaan, maar politie zit hier op zo'n 10 à 15 min vandaan... En te dat je goed genoeg wakker bent om helder te denken zijn ze al lang weer vertrokken.
Maar in dit geval zullen het idd waarschijnlijk toestellen zijn die ze gratis bij een abonnement kregen. Zal er maar eentje 2dehands kopen dan.
Maar in dit geval zullen het idd waarschijnlijk toestellen zijn die ze gratis bij een abonnement kregen. Zal er maar eentje 2dehands kopen dan.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 11 keer
Namaak artikel zou ook een reden kunnen zijn voor de nieuw in ongeopende box artikels op marktplaats. Dat komt daar veel voor !
Maar... in dit geval is het waarschijnlijk ivm met die gratis modems bij hun abo's, dus ik zou het ook durven kopen.
Maar... in dit geval is het waarschijnlijk ivm met die gratis modems bij hun abo's, dus ik zou het ook durven kopen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb tot op heden nog géén enkele nieuwe FritzBox gekocht, maar wel al tientallen op e-bay (de). Nog nooit problemen gehad.
Waar moet je op letten?
Eerst en vooral heb je 2 hardware versies: de v1 en de v2
Het verschil tussen beide is vooral de Flash memory (resp 16MB en 32 MB). De kans is groot dat nieuwe Firmwares (met extra features) niet meer passen in de v1. Dus beter een v2!
En dan heb je nog Duitse versies en Internationale versies.
Tenzij je gebruik maakt van speciale tools (vb RuKernelTool) kan je de internationale Firmwares (zoals de Proximus approved 06.20) niet flashen op een Duitse 7360.
Let wel dat de A/CH versie (Oostenrijk, Zwitserland) wel gelijk is aan de internationale: je kan hier dus ook de Proximus approved 06.20 op zetten, en dan instellen op "Belgium".
Vraag aan de koper de originele factuur (of leveringsnota indien gratis gekregen bij een abonnement), want er is 5 jaar garantie. Vraag ook of de originele voeding erbij zit, en de speciale FritzBox Y-kabel (indien je de FB ook wil gebruiken op een analoge vaste lijn).
Waar moet je op letten?
Het verschil tussen beide is vooral de Flash memory (resp 16MB en 32 MB). De kans is groot dat nieuwe Firmwares (met extra features) niet meer passen in de v1. Dus beter een v2!
En dan heb je nog Duitse versies en Internationale versies.
Tenzij je gebruik maakt van speciale tools (vb RuKernelTool) kan je de internationale Firmwares (zoals de Proximus approved 06.20) niet flashen op een Duitse 7360.
Let wel dat de A/CH versie (Oostenrijk, Zwitserland) wel gelijk is aan de internationale: je kan hier dus ook de Proximus approved 06.20 op zetten, en dan instellen op "Belgium".
Vraag aan de koper de originele factuur (of leveringsnota indien gratis gekregen bij een abonnement), want er is 5 jaar garantie. Vraag ook of de originele voeding erbij zit, en de speciale FritzBox Y-kabel (indien je de FB ook wil gebruiken op een analoge vaste lijn).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Er staat hier momenteel ook een 7390 te koop, van Ken. Kijk in het te koop forum.
[ Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad, aan een goeie prijs. M'n vorige 7390 die ik had werkte perfect met vectoring actief op de lijn.Goztow schreef:Er staat hier momenteel ook een 7390 te koop, van Ken. Kijk in het te koop forum.
Ik zal het exemplaar die te koop is nog eens testen en aantonen dat vectoring er wel op werkt en dat ik aldus niet op een fallback profiel terecht kom.
Is er eventueel een Proximus technieker aan wie ik m'n lijnnummer(s) kan doorgeven om na te gaan of er tegenwoordig, dat zal sowieso wel zijn, maar om te dubbel checken, toch eens na te gaan of er wel degelijk vectoring actief is op de DSLAM in de ROP.
Zie ook vectoring standaard ITU-T G.993.5 Self-FEXT cancellation (vectoring). Er is geen beperking op het toelaten van een specifiek model van een VDSL2 vectoring compatibele modem.
Bron 1 : https://www.itu.int/rec/T-REC-G.993.5
PDF : https://www.itu.int/rec/dologin_pub.asp ... type=items
Volgens AVM is de 7390 wel degelijk full vectoring compatible. Het zit 'm in de firmware en er is daarvoor geen extra hardware nodig...
Bron 1 : http://en.avm.de/nc/service/fritzbox/fr ... DSL-lines/
Bron 2 : http://en.avm.de/service/downloads/download/show/18847/
Wat ik graag wens te weten is op welke basis of alleszins hoe ze dat zouden kunnen blokkeren. Iemand die daar meer details over heeft?
Volgens mij is er helemaal geen blokkade op basis van het model van de modem, enkel op basis van het feit dat de modem wel of niet vectoring aankan.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
Even ter informatie: ik heb dus een tweedehand Fritzbox 7360 gekocht. Eigenaar wist niet of het een v1 of v2 was, maar 't is een v2. Deze morgen geïnstalleerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Waar heb je hem gekocht en hoeveel heeft ie gekost? Puur uit nieuwsgierigheid.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
-
- Elite Poster
Gekocht via 2dehands.be
Er staan er wel meerdere te koop. Heb €75,00 + verzending betaald.
Er staan er wel meerdere te koop. Heb €75,00 + verzending betaald.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Gelukkig is dat snel terugverdiend hé.
Hoe zot zijn wij eigenlijk dat we die peperdure telefoon tarieven van onze providers accepteren???
Hoe zot zijn wij eigenlijk dat we die peperdure telefoon tarieven van onze providers accepteren???
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Hoe kan je zoiets terugverdienen???
Ah, met telefoonkosten bedoel je misschien? Vooraf had ik hier al voip telefoon, met een raspbx, maar sinds de switch naar Proximus kreeg ik die niet meer werkende. Die werkt nu ook terug. Dus telefoon gedeelte van Fritzbox gebruik ik eigenlijk niiet...
Ah, met telefoonkosten bedoel je misschien? Vooraf had ik hier al voip telefoon, met een raspbx, maar sinds de switch naar Proximus kreeg ik die niet meer werkende. Die werkt nu ook terug. Dus telefoon gedeelte van Fritzbox gebruik ik eigenlijk niiet...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik heb maar 45€ betaalt incl. verzending voor de 7360 gebruik deze nu als dummy modem.
Mn 7170 werkt nog steeds na al die jaren (moet doms wel herstart worden als internet er even uit gelegen heeft).
Mn 7170 werkt nog steeds na al die jaren (moet doms wel herstart worden als internet er even uit gelegen heeft).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Hoe controleer je om welke versie het gaat? Staat dit sowieso op de onderkant, achter het modelnummer? Dit omdat ik nog geen enkele foto heb gezien van aanbiedingen waarbij er op de achterkant v2 staat...philippe_d schreef:Ik heb tot op heden nog géén enkele nieuwe FritzBox gekocht, maar wel al tientallen op e-bay (de). Nog nooit problemen gehad.
Waar moet je op letten?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
7360 v1 heeft Firmware 111.06.20
7360 v2 heeft Firmware 124.06.20
7360 v2 heeft Firmware 124.06.20
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
bij de mijne staat het er op de onderkant op in grote letters. Fritzbox 7360 v2
Persoon aan wie ik hem kocht zei dat het waarschijnlijk een V1 was aangezien het er niet op stond... ... ... Niet goed gekeken waarschijnlijk.
Persoon aan wie ik hem kocht zei dat het waarschijnlijk een V1 was aangezien het er niet op stond... ... ... Niet goed gekeken waarschijnlijk.