Kent er iemand een goeie provider waar men zelf een server mag draaien?
Thanks
mailserver
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maar zonder vast IP-adres kan je moeilijk een eigen mailserver draaien.
Andere servers kan je eventueel oplossen met DynDNS, ...
Andere servers kan je eventueel oplossen met DynDNS, ...
- Styno
- Elite Poster
De dame bij edpnet wist me te zeggen dat ze enkel de mirosoft ports blocken (tcp137, tcp139.. enz).
Mailserver zou dus in principe mogelijk moeten zijn.
Best wel ff bellen om na te vragen.
Styno
Mailserver zou dus in principe mogelijk moeten zijn.
Best wel ff bellen om na te vragen.
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Deel van't meubilair
Styno schreef:Mailserver zou dus in principe mogelijk moeten zijn.
Krijg je bij EDPnet dan een vast IP-adres ?
Ik heb a2f en ook een mailserver draaien.
Gaat perfect met een dynamisch ip.
Accountje aangemaakt bij opendns.be, dus m'n mailadres is a la [email protected]
Gaat perfect met een dynamisch ip.
Accountje aangemaakt bij opendns.be, dus m'n mailadres is a la [email protected]
-
- Deel van't meubilair
Doet men in dergelijk geval een forward van je mail naar je eigen SMTP server (eventueel op een andere poort), of staat het MX record rechtstreeks naar je dynamisch IP adres ?
r2504,
Mijn MX record staat naar mijn no-ip alias. Dat is dus perfect mogelijk. Doe maar eens een nslookup van fusiontek.be
Mvg,
Sasuke
Mijn MX record staat naar mijn no-ip alias. Dat is dus perfect mogelijk. Doe maar eens een nslookup van fusiontek.be
Mvg,
Sasuke
Allemaal goed en wel. Natuurlijk gaat het perfect een MX record te zetten naar een domain bij dyndns of zoiets.
Miijn vraag ging echter over de isp's. Wie laat het toe? Behalve adsl2fit dan, want die zijn onbetrouwbaar.
Miijn vraag ging echter over de isp's. Wie laat het toe? Behalve adsl2fit dan, want die zijn onbetrouwbaar.
-
- Member
- Contacteer:
Sasuke schreef:Voor zover ik weet laat enkel adsl2fit dit toe ... de andere isp's blokkeren meestal de gangbare server poorten omdat dit niet toegestaan is in het contract.
Grtz,
Sasuke
bij xs4all mag het ook, sterker nog het configureren staat op hun homepage:
http://www.xs4all.be/hindex.php?page=130000n
Inderdaad,
Xs4All blokkeert ook niks blijkbaar op hun residentiële ADSL abbo's...
Allez vooruit dan ... ziet er op papier niet slecht uit eigenlijk ...
Grtz,
Sasuke
Xs4All blokkeert ook niks blijkbaar op hun residentiële ADSL abbo's...
Code: Selecteer alles
De voordelen van deze diensten zijn
* permanent online op het performant en betrouwbaar XS4ALL-netwerk
* asymmetrische internettoegang met unieke specificaties:
downloadsnelheden van 3 tot 8 Mbit/s en
uploadsnelheden van 128 tot 320 kbit/s
* geen beperking van het percentage upload dataverkeer
* geen blocking van poorten/protocollen
* uiterst competitieve prijzen
* vaste controleerbare internetuitgaven
* snelle doorlooptijd van aanvraag tot aansluiting
* door gebruik te maken van 'fair use' en 'maximaal volume dataverkeer', geen verzadiging van het netwerk
* helpdesk tegen zonale tarieven (09 is géén 0900)
* XS4ALL Belgium N.V. is een 100 % onafhankelijke onderneming
Allez vooruit dan ... ziet er op papier niet slecht uit eigenlijk ...
Grtz,
Sasuke
Anonymous schreef: * door gebruik te maken van 'fair use' en 'maximaal volume dataverkeer', geen verzadiging van het netwerk
Fair use en maximaal volume dataverkeer, dat spreekt elkaar toch tegen ?
Fair use = er is geen vastgestelde downloadlimiet en de provider zal je wel op je vingers tikken indien nodig
Maximaal volume dataverkeer = vaste downloadlimiet
Ben ff gaan lezen op de site van onze collega's en FU telt alleen bij de business accounts blijkbaar en staat dan zelfs nog gedefinieerd... (De vraag is altijd wat is FU en hoe rekbaar is het begrip...)
-
- Deel van't meubilair
Sasuke@Work schreef:Mijn MX record staat naar mijn no-ip alias. Dat is dus perfect mogelijk. Doe maar eens een nslookup van fusiontek.be
Mmm... met enorm korte refresh, expire en TTL parameters (in zoverre dat bepaalde ISPs deze tijden respecteren, denken we maar aan TN die dat zeker niet doet).
Het werkt wel, maar met wat pech komt je mail dus aan op iemands anders mailserver.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Lukse,
zonder MX record kan een mailserver ni werken zene. Uwe dynamic ip host (wa ist, mine.nu) zal dat wel automatisch instellen dan ofzo
Grtz,
Sasuke
PS: Een MX record kun je niet ZELF instellen, of ge moet al de beschikking hebben over een internet DNS server (zoals ik dus )
zonder MX record kan een mailserver ni werken zene. Uwe dynamic ip host (wa ist, mine.nu) zal dat wel automatisch instellen dan ofzo
Grtz,
Sasuke
PS: Een MX record kun je niet ZELF instellen, of ge moet al de beschikking hebben over een internet DNS server (zoals ik dus )
-
- Member
- Contacteer:
Sasuke schreef:Lukse,
Grtz,
Sasuke
kerio mailserver is meer SMTP en de email haalt ie uit pop3 boxen
-
- Member
- Contacteer:
r2504 schreef:Sasuke@Work schreef:Mijn MX record staat naar mijn no-ip alias. Dat is dus perfect mogelijk. Doe maar eens een nslookup van fusiontek.be
Mmm... met enorm korte refresh, expire en TTL parameters (in zoverre dat bepaalde ISPs deze tijden respecteren, denken we maar aan TN die dat zeker niet doet).
Het werkt wel, maar met wat pech komt je mail dus aan op iemands anders mailserver.
hoe kan je die lezen ? Want ik ken maar een manier die ik gebruik op t werk. Gewoon in dat fileke kijken, so plz enlight me
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Code: Selecteer alles
C:\>nslookup
*** Can't find server name for address 192.168.0.1: Non-existent domain
*** Default servers are not available
Default Server: UnKnown
Address: 192.168.0.1
> set type=all
> rmz.be
Server: UnKnown
Address: 192.168.0.1
Non-authoritative answer:
rmz.be nameserver = ns3.schedom-europe.net
rmz.be nameserver = ns2.schedom-europe.net
rmz.be
primary name server = ns2.schedom-europe.net
responsible mail addr = rmz.anigraphics.be
serial = 1088509438
refresh = 10800 (3 hours)
retry = 3600 (1 hour)
expire = 604800 (7 days)
default TTL = 86400 (1 day)
rmz.be internet address = 193.109.187.144
rmz.be MX preference = 10, mail exchanger = mailgate.regionalemilieuzorg.be
rmz.be nameserver = ns3.schedom-europe.net
rmz.be nameserver = ns2.schedom-europe.net
ns3.schedom-europe.net internet address = 193.109.187.100
ns2.schedom-europe.net internet address = 193.109.184.66
mailgate.regionalemilieuzorg.be internet address = 62.58.100.188
>exit
C:\>
-
- Member
- Contacteer:
thx ik had al gevonden: ff RTFM gedaan ps als ik bij fusiontek ga kijken zie ik dat de serial nog maar 22 is. Wordt die iedere dag gerest ofzo ? Of na zoveel zone transfers ?meon schreef:SNIP
-
- Deel van't meubilair
Joe Sixpack schreef:ps als ik bij fusiontek ga kijken zie ik dat de serial nog maar 22 is. Wordt die iedere dag gerest ofzo ? Of na zoveel zone transfers ?
De serial is eigenlijk gewoon een soort van versienummer dat toelaat te bepalen of er een nieuwe configuratie is of niet voor de andere caching DNS servers.
Het zal dus gelijk blijven, tenzij je een aanpassing doet aan je DNS... en dan moet je zelf het nieuwe hogere nummer ingeven. In princiepe is dergelijk nummer in de vorm van ccyymmddnn.
Xs4all zegt uitdrukkelijk in de adsl voorwaarden dat het VERBODEN is servers te draaien. De poorten mogen dan wel open staan, je MAG er niks mee aanvangen.
Bij Adsl2fit mag het wel. Tenminste als ze je niet plots afsluiten wegen een vermeende 'Open relay', die ze zelfs nooit getest hebben. Na enkele dagen werd ik opnieuw aangesloten, waarna ze toch een test deden en moesten vaststellen dat er uiteraard geen open relay was. Nooit enige verklaring voor gekregen.
Ik zou meer zeggen: het enige wat men bij Adsl2fit KAN doen is een mailserver plaatsen. Surfen gaat immers trager als 15 jaar geleden met een 1200bps modemke. Voor een mailserver maakt het niets uit dat het traag is.
Mijn vraag was: welke provider laat toe dat men zelf servers draait? De vraag was niet: wie blokkeert geen poorten. Zelfs al blokkeert de provider smtp, dan nog bestaan er oplossingen (o.m. via dyndns) om zelf en mailserver te draaien.
Bij Adsl2fit mag het wel. Tenminste als ze je niet plots afsluiten wegen een vermeende 'Open relay', die ze zelfs nooit getest hebben. Na enkele dagen werd ik opnieuw aangesloten, waarna ze toch een test deden en moesten vaststellen dat er uiteraard geen open relay was. Nooit enige verklaring voor gekregen.
Ik zou meer zeggen: het enige wat men bij Adsl2fit KAN doen is een mailserver plaatsen. Surfen gaat immers trager als 15 jaar geleden met een 1200bps modemke. Voor een mailserver maakt het niets uit dat het traag is.
Mijn vraag was: welke provider laat toe dat men zelf servers draait? De vraag was niet: wie blokkeert geen poorten. Zelfs al blokkeert de provider smtp, dan nog bestaan er oplossingen (o.m. via dyndns) om zelf en mailserver te draaien.
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Member
- Contacteer:
mjah ik ben gewoon van om het uur/dag een zone transfer te doen dus die serial is ietskes hogerr2504 schreef:Joe Sixpack schreef:ps als ik bij fusiontek ga kijken zie ik dat de serial nog maar 22 is. Wordt die iedere dag gerest ofzo ? Of na zoveel zone transfers ?
De serial is eigenlijk gewoon een soort van versienummer dat toelaat te bepalen of er een nieuwe configuratie is of niet voor de andere caching DNS servers.
Het zal dus gelijk blijven, tenzij je een aanpassing doet aan je DNS... en dan moet je zelf het nieuwe hogere nummer ingeven. In princiepe is dergelijk nummer in de vorm van ccyymmddnn.