Ik was net begonnen over het topic ivm de bosmaaier, toen het bij me opkwam dat ik hier misschien ook een elektricien kan vinden
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wat moet er gedaan worden:
- een 8-tal extra spotjes plaatsen in de valse plafond
- een 10 a 15 tal extra stopcontacten steken (dubbele slijpschijf + lange boor is een must denk ik)
- een paar honderd meter UTP leggen (en daarvoor kan terug de dubbele slijpschijf dienst doen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Situatie:
Momenteel komt zowel Telenet als Belgacom binnen aan de voordeur, en is alles (samen met zekeringkast, gas, water en - jawel - brievenbus) mooi weggestoken achter "kastjes". Op zich geen slecht idee en mooi uitgevoerd, maar de verbouwingen van het huis (renovatie) die achteraf zijn gebeurd hebben zo hun sporen nagelaten. Zo zijn er maar twee stopcontacten voorzien daar (die dan nog zo een afsluitklep hebben en vlak onder elkaar staan => in de bovenste kan je dus geen stekkerblok steken, en in de onderste evenmin daar er direct daaronder een plank is), steekt de versterker van Telenet mooi apart maar moet ik de modem van Telenet plaatsen waar de brievenbus eveneens zit en de modem van Belgacom moet ik tussen de waterleidingen steken. Gevolg : een hoop kabels die je niet kwijt geraakt op een deftige manier... Het kastjessysteem mag zeker blijven, de versterker van Telenet mag daar ook blijven, maar de modem van Telenet en Belgacom zou ik graag naast elkaar zetten in hetzelfde kastje waar de UTP kabels toekomen.
Wat betreft UTP : er liggen 5 UTP kabels (4 in de living, één in de bureau) die allen toekomen in één van de kastjes. Dit zou ik graag vervangen door 4 kabels (modem van de provider naar boven) die naar boven gaan (bureau) in een 19 inch kastje, en daar een patchpanel met UTP kabels doorheen het hele huis. Dit zou neerkomen op een 20-tal UTP kabels.
Werken vinden plaats te Wetteren (nabij Gent).
Iemand die een kijkje wilt nemen is altijd welkom. Foto's van hoe we het exact willen kunnen we uiteraard ook maken.