voip parlofoon met fritzbox

Plaats reactie
boysim
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Dit weekend een voip parlofoon opgehangen (aliexpres toestand )
Deze werkt perfect op wat ze moet doen maar ik had toch een paar dingen liever anders gehad.

Momenteel krijgt de deurbel een intern nr. (**622) van de fritzbox 7490.
In de fritzbox heb ik een groep aan gemaakt met de 2 fritzfon telefoons en de analoge uitgang 2
Op de uitgang 2 komt zo een extra deurbel met een NO contact voor de effectieve deurbel

Wat ik nu jammer vind is dat je geen gemiste oproepen ziet op de fritzfon.
Ook zou ik graag de bel doorsturen naar een intern antwoordapparaat. Maar als ik naar het intern nr van het antwoordapparaat bel kom ik bij de instellingen en dat wil ik nu liever niet aan de mensen buiten laten horen :P

Ik heb ook al geprobeerd uit te bellen met een betamax provider en dan naar het eigen nr te bellen (weepee), maar bij deze duurt de connectie wel lang...

iemand een idee of een andere visie?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Als je geen analoge buitenlijn gebruikt, zou je een "brugje" kunnen maken tussen één van de FON uitgangen (vb FON2) en de analoge telefooningang.
Je moet natuurlijk wel zorgvuldig een loop vermijden (FON2 mag niet bellen bij een inkomende oproep op de analoge lijn.
Dan kan je een antwoord apparaat instellen die reageert op de analoge lijn.

Als iemand belt aan de deur gaan de toestellen bellen van jouw groep, de oproep komt ook binnen op de "vaste lijn" en na xx tijd op het antwoordapparaat?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”