Hallo,
Wij zitten hier met enkele sales die over de hele wereld reizen. Momenteel zitten we met het volledige bedrijf bij Mobistar, maar zeer vaak (lees 50% van de tijd) hebben de sales geen mobiel internet in het buitenland. Al enkele keren een Mobistar verantwoordelijke over de vloer gekregen, en men komt telkens af met het verhaal van foute APN settings, en dit, en dat ... maar zelden geeft dit goed resultaat. Je kan toch niet verwachten dat men telkens moet switchen tussen apn web.pro.be <-> mworld.be (gaat over Android telefoons)
Daarom mijn vraag: hebben jullie externe sales die veel over de wereld reizen? Zoja, wat hebben jullie dan van provider om dit goed te laten werken?
Roaming Worldwide
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Proximus hier, en zo goed als geen problemen. Mischien soms ooit eens het GSM toestel uit- en terug aanzetten als ze de grens oversteken, maar dat is zeker niet iedereen. Hier zo'n slordige 200 gebruikers die véél reizen.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Hier proximus.
Ik reis in heel EMEA, US, Russia & CIS en tot nog toe geen enkel probleem met data/telefonie (buiten de beperkte 200MB worldwide aan roaming voor buiten het EU-dataplan)
APN settings nog nooit moeten aanpassen.
Zelfs in de verste uithoeken van Afrika en CIS geen issues!
Moet wel regelmatig vragen om mijn EU data roaming om te zetten naar Worldwide ifv de bestemming, wat wel wat extra werk meebrengt.
[ Post made via mobile device ]
Ik reis in heel EMEA, US, Russia & CIS en tot nog toe geen enkel probleem met data/telefonie (buiten de beperkte 200MB worldwide aan roaming voor buiten het EU-dataplan)
APN settings nog nooit moeten aanpassen.
Zelfs in de verste uithoeken van Afrika en CIS geen issues!
Moet wel regelmatig vragen om mijn EU data roaming om te zetten naar Worldwide ifv de bestemming, wat wel wat extra werk meebrengt.
[ Post made via mobile device ]
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Wij gebruiken voor onze internationale 3G producten een M2M contract bij Vodafone.
Oke, dit is enkel data (machine to machine), maar ze zullen die ook wel hebben met spraak.
De simkaarten komen uit Nederland, maar de tarieven zijn op alle Vodafone netwerken ter wereld dezelfde (of partners in landen waar geen Vodafone zit).
Oke, dit is enkel data (machine to machine), maar ze zullen die ook wel hebben met spraak.
De simkaarten komen uit Nederland, maar de tarieven zijn op alle Vodafone netwerken ter wereld dezelfde (of partners in landen waar geen Vodafone zit).
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Idem Proximus, vooral Afrika. Met Base niks anders dan problemen gehad destijds, gsm opnieuw moeten opstarten sim uithalen en wat nog voor fratsen die de klantendienst Le vertelde...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)