We zijn op zoek naar een goede WIFI SIP phone. Kan er iemand een deftig model adviseren?
Voor de duidelijkheid, geen vast toestel maar een loper. Geen dect, geen bluetooth.
Goedkope Portable SIP/H323 phone met WIFI
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
-
- Elite Poster
Die mogelijkheid is al eens bekeken maar voorlopig even op zoek naar iets waar enkel mee gebeld kan worden. Internettoegang is niet echt een must op het device.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik zou toch ook gaan voor een DECT oplossing, je gaat veel minder onderbrekingen hebben in je gesprek.
Alléé dat zijn mijn bevindingen als DECT vergelijk met een SIP client op m'n smartphone, signaal komt van exact dezelfde locatie (FritzBox).
Alléé dat zijn mijn bevindingen als DECT vergelijk met een SIP client op m'n smartphone, signaal komt van exact dezelfde locatie (FritzBox).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Ik erger me toch soms aan de replies hier.. Ik stel toch duidelijk dat ik geen Dect of smartphones wil 
Als je niet correct kan antwoorden, doe het dan gewoon niet

- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Met alle respect maar ik vrees ervoor dat het eindresultaat teleurstellend zal zijn via wifi.
Smartphone was puur om aan te tonen dat wifi niet optimaal is.
Smartphone was puur om aan te tonen dat wifi niet optimaal is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
Marktleider in zijn soort:
Ascom I62 (talker), prijs, rond de 300 euro
Iedereen die hierboven zegt dat het teleurstellend zal zijn, slechte batterij, haperingen vergist zich. Dat zijn ervaringen van huis/tuin/keuken wifi Ap's
De I62 werkt op a/b/g/n , ondersteund fast roaming (tussen Ap's) en WMM en UAPSD om batterij te sparen.
off topic: ervaring met Android smartphone met ingebakken sip client (native) is bar slecht, zelfs in pro-omgeving. ik spreek me niet uit over softclients hierop. Latency van >3sec is niet aanvaardbaar voor mij.
Ascom I62 (talker), prijs, rond de 300 euro
Iedereen die hierboven zegt dat het teleurstellend zal zijn, slechte batterij, haperingen vergist zich. Dat zijn ervaringen van huis/tuin/keuken wifi Ap's
De I62 werkt op a/b/g/n , ondersteund fast roaming (tussen Ap's) en WMM en UAPSD om batterij te sparen.
off topic: ervaring met Android smartphone met ingebakken sip client (native) is bar slecht, zelfs in pro-omgeving. ik spreek me niet uit over softclients hierop. Latency van >3sec is niet aanvaardbaar voor mij.
-
- Elite Poster
Ik ben even aan het testen geweest met een Innovaphone IP62 en de ervaring was vrij OK. Deze is gebaseerd op de I62 van Ascom.
Alleen jammer dat de prijs idd rond de 300€ ligt. Een android phone met ingebakken SIP client is meestal ook niet denderend aangezien deze nooit perfect de android-dialer kunnen overnemen.
Ik vroeg me gewoon af of er nog andere modellen in de markt gebruikt worden.
Alleen jammer dat de prijs idd rond de 300€ ligt. Een android phone met ingebakken SIP client is meestal ook niet denderend aangezien deze nooit perfect de android-dialer kunnen overnemen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Deze heb ik jaren gehad thuis : http://www.voipdepot.be/index.php/onlin ... -telefoons
voor de helft van de prijs (dan wat hierboven in de draad staat beschreven) dus.
Redelijk tevereden van geweest.
Wel elke nacht terug opladen inderdaad, maarja dat is met GSM's ook zo...
voor de helft van de prijs (dan wat hierboven in de draad staat beschreven) dus.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Reden voor helft van de prijs zal volgende zijn: b/g band
en geen UAPSD om batterij te sparen (zie ik niet staan in de specs)
en geen UAPSD om batterij te sparen (zie ik niet staan in de specs)
ahrand schreef:Deze heb ik jaren gehad thuis : http://www.voipdepot.be/index.php/onlin ... -telefoons
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
sardonis schreef:Ik ben even aan het testen geweest met een Innovaphone IP62 en de ervaring was vrij OK. Deze is gebaseerd op de I62 van Ascom.
Ik erger me ook soms aan de antwoorden hier, maar nog meer aan vraagstellers die maar mondjesmaat info doorgeven...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
In de eerste post was het nochtans vrij duidelijk hoor. Ik zoek een SIP phone met WIFI en niks anders. Alle alternatieven zijn al getest maar dit is ook niet relevant.
Dus nogmaals, ik zoek een alternatief voor toestellen zoals de Innovaphone IP62 en de Ascom I62.
Dus nogmaals, ik zoek een alternatief voor toestellen zoals de Innovaphone IP62 en de Ascom I62.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
/semi-offtopic: mijn ervaring is dat je expliciete eisen in je topic-titel moet plaatsen, want dat na een paar replies de main post niet goed meer gelezen wordt en er eerder gereageerd wordt op de laatste posts. Ik zondig daar trouwens regelmatig zelf ook aan, dus ik wijs zeker niemand met de vinger.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wees blij dat de mensen de moeite doen om te antwoorden, ook al is het antwoord niet wat je verwacht.sardonis schreef:Ik erger me toch soms aan de replies hier.. Ik stel toch duidelijk dat ik geen Dect of smartphones wil
Het is toch ook interessant om te horen dat mensen misschien géén goede ervaringen hebben met zo'n draagbaar IP toestel, en op die manier toch een smartphone / DECT aanraden?
Ik zou gewoon de antwoorden negeren die niet relevant zijn voor jou ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
zo is dat, hoe meer antwoorden hoe meer alternatieven waar ik zelf misschien niet aan denk 

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
En daarna komt er een 'al getest' en een 'te duur'. Dat zijn redelijk belangrijke argumenten om een keuze te maken, toch ?sardonis schreef:In de eerste post was het nochtans vrij duidelijk hoor. Ik zoek een SIP phone met WIFI en niks anders. Alle alternatieven zijn al getest maar dit is ook niet relevant.

Maar soit, ik kan je niet helpen bij je vraag, succes met zoeken

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Spectralink heeft een paar modellen maar die zijn ook niet goedkoop:
SpectraLink 8002 (802.11b)
SpectraLink 8020 (802.11a/b/g)
SpectraLink 8002 (802.11b)
SpectraLink 8020 (802.11a/b/g)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV