Naar aanleiding van werken uitgevoerd in de straat waar mijn ouders wonen kregen ze van proximus een brief in de bus waarbij hun wordt voorgesteld om de bbox2 gratis te laten vervangen door een bbox3.
Daar ik op hun bbox2 gebruik maak van port forwarding en dyndns om o.a. hun bewakingscamera's via het internet te kunnen raadplegen en ik al allerhande verhalen zien passeren heb over problemen met de bbox3 en port forwarding had ik graag vernomen van iemand die dit ook reeds uitgeprobeerd heeft of dit nu lukt of niet.
maw. loopt port forwarding op een bbox3 zoals het hoort of niet? is dit standaard voorzien of via alternatieve weg? is er een verschil tussen de Sagem en Technicolor versie op dit gebied?
Wat met het gebruik van dyndns? standaard voorzien? lukt dit of lukt dit niet op een bbox3?
Alle opmerkingen zijn welkom en alvast bedankt aan diegenen die willen reageren.
BBox3 and port forwarding
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
DynDNS staat alvast nog als mogelijkheid in mijn BBOX3/T, dus ik vermoed dat het wel zal werken. Port forwarding ook geen probleem hier.
Ik zou wel een Sagem vragen, altijd leuk om je lijnwaarden te kunnen uitlezen.
Ik zou wel een Sagem vragen, altijd leuk om je lijnwaarden te kunnen uitlezen.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Probeer hier bepaalde poorten (gezien dmz niet wil werken) in te stellen op de b-box 3 (Sagem), maar dat wil maar niet lukken. Kan iemand mij eens zeggen wat ik hier verkeerd doe?
Ik probeer bijv. poort 3478 in te stellen

en krijg deze foutmelding.

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Buiten het feit dat er bij dienst wel degelijk iets ingevuld staat ipv. "geen" en bij externe host 0.0.0.0 is de ingave die jij hier geeft identiek(wel met een andere poort gezien de toepassing) en werkt dit nu toch al enkele dagen feilloos.
Bij mij ging het om poort 8080 voor een toepassing met bewakingscamera's....
Ik kan je dus echt niet verder helpen gezien ik nooit een foutmelding heb gekregen...
Bij mij ging het om poort 8080 voor een toepassing met bewakingscamera's....
Ik kan je dus echt niet verder helpen gezien ik nooit een foutmelding heb gekregen...
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zit hier nu met net hetzelfde probleem... hoe heb je dit opgelost?Fallschirmjaeger schreef:Probeer hier bepaalde poorten (gezien dmz niet wil werken) in te stellen op de b-box 3 (Sagem), maar dat wil maar niet lukken. Kan iemand mij eens zeggen wat ik hier verkeerd doe?