Pagina 1 van 1

BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Geplaatst: 20 apr 2015, 17:53
door wootie
Ik heb net mijn nieuwe Proximus (TV) decoder geïnstalleerd ivm Netflix en wou direct aan het werk.
Mijn BBox werk in "brigde" mode en ik maak connectie naar internet via PPPoe.

Als ik dan Netflix opstart via de nieuwe decoder, krijg ik een foutmelding dat de Netflix servers niet bereikbaar zijn.
Als ik de configuratie bekijk via de App Netflix (op de decoder) is de decoder wel online (ik kan zonder probleem tv kijken) maar Netflix lukt gewoon niet.

Iemand een idée? Ik vindt nergens info daarover.

Thx,

Re: BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Geplaatst: 20 apr 2015, 17:58
door ikkejonge
Heb dit ook voorgehad.
Bellen naar de helpdesk, ze moeten firmware update doorpushen.

Re: BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Geplaatst: 20 apr 2015, 18:00
door wootie
Super Bedankt!

Re: BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Geplaatst: 20 apr 2015, 18:08
door wootie
nog een kleine vraag.. firmware van de decoder of van de bbox ?

Re: BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Geplaatst: 20 apr 2015, 18:22
door ikkejonge
Zoals ik het me herinner, de Bbox 2.

Re: BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Geplaatst: 20 apr 2015, 19:12
door jackho
normaal gebeurt dit automatisch als je de optie netflix kiest via de blauwe knop van de afstandsbediening, dan zal er nagegaan worden of je bbox2 in "full routed" mode moet gezet worden en 's nachts zal dit dan uitgevoerd worden, indien je die niet zelf in "full routed" mode gezet had.

Re: BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Geplaatst: 21 apr 2015, 21:05
door wootie
Deze morgen oude bbox2 geruild voor een bbox3.. Alles netje geinstalleerd, netflix doet het maar nu krijg ik connections drop (pppoe).
Heb servicelijn gebeld, en daarnaa terug naar de shop om die mooie bbox3 te ruilen tegen en andere.. met het zelfde resultaat, random connection drop..
Dus terug gebeld daar zijde ze dat het mijn router kon zijn maar ze sturen alvast een tech morgen... Raar verhaal toch met mijn bbox2 nooit geen last gehad van cd en nu continu die probleem...

Re: BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Geplaatst: 22 apr 2015, 19:03
door wootie
Vandaag tech langsgekomen, was een kortsluiting op de lijn.. Hij heeft dat verholpen maar ik krijg steeds connection drop. Morgen nog eens bellen.

Re: BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Geplaatst: 28 apr 2015, 08:59
door wootie
De probleem van disconnect kwam door de firmware van de bbox3 van Sagem. Bbox3 is vervangen door een model van Technicolor (bbox3/technicolor) en alles werkt perfect nu!