BBox (2?) / PPPoe / Netflix

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb net mijn nieuwe Proximus (TV) decoder geïnstalleerd ivm Netflix en wou direct aan het werk.
Mijn BBox werk in "brigde" mode en ik maak connectie naar internet via PPPoe.

Als ik dan Netflix opstart via de nieuwe decoder, krijg ik een foutmelding dat de Netflix servers niet bereikbaar zijn.
Als ik de configuratie bekijk via de App Netflix (op de decoder) is de decoder wel online (ik kan zonder probleem tv kijken) maar Netflix lukt gewoon niet.

Iemand een idée? Ik vindt nergens info daarover.

Thx,
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb dit ook voorgehad.
Bellen naar de helpdesk, ze moeten firmware update doorpushen.
Just enjoy life and don't whine about it.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Super Bedankt!
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nog een kleine vraag.. firmware van de decoder of van de bbox ?
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Zoals ik het me herinner, de Bbox 2.
Just enjoy life and don't whine about it.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

normaal gebeurt dit automatisch als je de optie netflix kiest via de blauwe knop van de afstandsbediening, dan zal er nagegaan worden of je bbox2 in "full routed" mode moet gezet worden en 's nachts zal dit dan uitgevoerd worden, indien je die niet zelf in "full routed" mode gezet had.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Deze morgen oude bbox2 geruild voor een bbox3.. Alles netje geinstalleerd, netflix doet het maar nu krijg ik connections drop (pppoe).
Heb servicelijn gebeld, en daarnaa terug naar de shop om die mooie bbox3 te ruilen tegen en andere.. met het zelfde resultaat, random connection drop..
Dus terug gebeld daar zijde ze dat het mijn router kon zijn maar ze sturen alvast een tech morgen... Raar verhaal toch met mijn bbox2 nooit geen last gehad van cd en nu continu die probleem...
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag tech langsgekomen, was een kortsluiting op de lijn.. Hij heeft dat verholpen maar ik krijg steeds connection drop. Morgen nog eens bellen.
wootie
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jan 2009, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De probleem van disconnect kwam door de firmware van de bbox3 van Sagem. Bbox3 is vervangen door een model van Technicolor (bbox3/technicolor) en alles werkt perfect nu!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”