Pagina 1 van 1

Telenet: Foute factuur door zomeruur

Geplaatst: 11 apr 2015, 10:52
door heist_175
DeStandaard 11/04/2015
Wegens een menselijke fout ontvangen zowat 10.000 klanten van Telenet deze maand een foute factuur.

Telenet voerde de aanpassing van winter- naar zomeruur eind vorige maand te laat door. Daardoor rekende de telecomoperator een uur lang het piektarief aan voor klanten die met de vaste lijn belden tijdens het daltarief. Volgens Telenet is dit te wijten aan een menselijke fout.
‘Het winteruur moest manueel naar zomeruur gewijzigd worden (...)


MANUEEL :eek: ?
Serieus :) .
Een ISP die het uur manueel moet verzetten?
DCF?
NTP?

Re: Telenet: Foute factuur door zomeruur

Geplaatst: 11 apr 2015, 10:57
door Kenw00t
In veel bedrijven hangt facturatie met haken en ogen in elkaar, dus ik schrik daar niet van.

Diegene die het vergeten omschakelen is, heeft wel voor meer inkomsten gezorgd, dus die gaat nu een kaderfunctie krijgen. :angel:

Re: Telenet: Foute factuur door zomeruur

Geplaatst: 13 apr 2015, 19:11
door fluppie
Ik heb nog nooit geweten dat men te weinig aanrekend,het is altijd teveel........

Re: Telenet: Foute factuur door zomeruur

Geplaatst: 13 apr 2015, 19:53
door Splitter
heist_175 schreef: MANUEEL :eek: ?
Serieus :) .
Een ISP die het uur manueel moet verzetten?
DCF?
NTP?
het leuke daaraan? telenet runt hun eigen ntp server... :)

Re: Telenet: Foute factuur door zomeruur

Geplaatst: 13 apr 2015, 22:24
door TiTanium
fluppie schreef:Ik heb nog nooit geweten dat men te weinig aanrekend,het is altijd teveel........
Heb het bij TN al eens voorgehad, ze hadden mij opgebeld dat het bij de volgende factuur zou bijgeteld worden.