Gezocht : zoveel mogelijk mobiel dataverkeer

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste UB'ers,

Binnenkort heeft de plaatselijke scouts van Merelbeke zijn jaarlijkse fuif : FloraBeats. Een fuif die redelijk wat volk weet te trekken (reken gauw op een duizend man).

Uiteraard moet deze fuif, net als zovelen, voldoen aan allerhande politiereglementen. Zo mag er geen bier verkocht worden aan -16 jarigen en geen sterkte drank aan -18 jarigen.

Vorig jaar merkten ze reeds dat als ze jongeren om een ID vroegen (wat je bij mijn weten altijd moet bij hebben) ze dikwijls te horen krijgen dat deze thuis ligt. En dan bedoel ik dat er al gauw honderden jongeren een ticket hadden, maar feitelijk niet binnen mochten. In alle gauwte is er toen, in samenspraak met de politie, beslist dat wie een facebookprofiel kon voorleggen met bvb zijn/haar smartphone met een duidelijke foto van hemzelf/zijzelf alsnog binnen mocht (immers, als je leeftijd op je facebook staat).

Gevolg : onmiddellijk sloeg iedereen aan het facebooken, en was het 3G/4G netwerk aldaar bijna onwerkbaar.

Daar ik dit evenement volg als fotograaf, hebben ze hier mijn bijstand in gevraagd : of er een wifinetwerk kan opgezet worden bij de toegangscontrole (vlakbij de politie) en aan de kassa. Simpelweg een AP zodat het publiek snel even op facebook kan om hun identiteit te bewijzen dus. Alleen : het is niet zeker of één van de bewoners verderop (fuif vind plaats op een terrein) zijn/haar wifi wilt delen. Als snelle oplossing (ze hebben 2 weken tijd om aldaar iemand te vinden die bereid is om zn internet te delen) zit ik te denken aan een SIM kaart in een 4G mifi, en om dit wifisignaal op te vangen met een mikrotik, welke dan weer verbonden is met 2 AP's aan de locatie zelf. Via de Mikrotik kan ik de verbinding dichtknijpen tot pakweg 2mbit per persoon (ik haal daar met alle 3 de operatoren behoorlijke snelheden tot 50Mbps bij allen op 4G).

Belangrijkste vraag : wie kan mij helpen met
1. een simkaart met behoorlijk wat data, actief op het 4G netwerk (géén 3G)
2. prepaid liefst (abo voor één dag is wat idioot, niet)

Kris

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Internet on Mobile, 15 EUR voor 3GB. Ik denk niet dat er 4G prepaid is dat meer volume geeft voor hetzelfde geld? Mits wat extra moeite heb je voor 15 EUR 6GB (belkrediet en thoorn.nl). Of MV met de nieuwe actie met dubbel volume (4GB voor 15 EUR, ipv 2GB voor 15 EUR), maar dan moet je al andere methodes bovenhalen om deze te krijgen en dat wordt dan ook relatief omslachtig.
krisken
userbase crew
userbase crew

En dat wil zeggen dat ik die kaart desnoods 2x kan opladen op één avond (30 euro) en dan 6GB heb? Of foute redenering?

Voor alle duidelijkheid : als ze het voor elkaar krijgen dat iemand zijn (unlimited) telenet of proximusverbinding gaat delen, dan zal dit uiteraard de voorkeur krijgen. Gewoon "in case of" :)

Telefonie = EDPnet + OVH
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Nee, juiste redenering. 2x 15 EUR herladen geeft inderdaad in totaal 6GB. En met diezelfde methode als hierboven kan je voor dat bedrag technisch gezien 12GB hebben ;-).
krisken
userbase crew
userbase crew

Goed om te weten! Lijkt me idd vrij onklopbaar :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

En dan maar hopen dat er geen snuggere is die de hele bende op het idee brengt om even een tijdelijk Facebookprofiel aan te maken, of gewoon je geboortedatum even te wijzigen.
krisken
userbase crew
userbase crew

Kenw00t schreef:En dan maar hopen dat er geen snuggere is die de hele bende op het idee brengt om even een tijdelijk Facebookprofiel aan te maken, of gewoon je geboortedatum even te wijzigen.
Ik geef je geen ongelijk, exact wat ik er van denk. Maar tja als de politie hiermee tevreden is... tsjah...

Telefonie = EDPnet + OVH
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

krisken schreef:Goed om te weten! Lijkt me idd vrij onklopbaar :)
http://www.lycamobile.be/nl/bundle?id=3

Zie maar dat het AP het niet begeeft: suggestie: key regelmatig veranderen (script).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Hier in de buurt lost men dat op met kleurarmbandjes per leeftijdsgroep. Geen id voorleggen = bandje van min 16.
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

idem hier.
Geen ID = -16j bandje, zonder uitzondering.

Ofwel gaan ze er rap om of laten het brengen (lijkt me niet dat op een fuif met 1000man er veel van 10km verder moeten komen)
En sowieso checken de meesten facebook / website voor het event.
Daar even een duidelijke boodschap plaatsen om ID mee te brengen?

PS: website valt amper te bekijken op smartphone.
Misschien even doorgeven ad organisatie?
Laatst gewijzigd door axs 08 apr 2015, 08:11, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew

silencer schreef:

Zie maar dat het AP het niet begeeft: suggestie: key regelmatig veranderen (script).
Dit is toch enkel 3G? Of ben ik zo fout?
Joe de Mannen schreef:Hier in de buurt lost men dat op met kleurarmbandjes per leeftijdsgroep. Geen id voorleggen = bandje van min 16.
J.

Net voor die reden geven ze daar ook bandjes. Probleem is dat het vorig jaar (en jaar daarvoor) redelijk wat opstootjes heeft gegeven van 20+ pipo's die een -16 bandje kregen.

Telefonie = EDPnet + OVH
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

krisken schreef:En dat wil zeggen dat ik die kaart desnoods 2x kan opladen op één avond (30 euro) en dan 6GB heb? Of foute redenering?
Klopt, ik cumuleer hier nu ook al een paar maanden. Gewoon herladen voor de vervaldatum van je bundel en je cumuleert gewoon lekker verder :banana:
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 231 keer
Provider

krisken schreef:
silencer schreef:

Dit is toch enkel 3G? Of ben ik zo fout?
Inderdaad. Enkel 3G en géén tethering.

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Vorig jaar merkten ze reeds dat als ze jongeren om een ID vroegen (wat je bij mijn weten altijd moet bij hebben) ze dikwijls te horen krijgen dat deze thuis ligt. En dan bedoel ik dat er al gauw honderden jongeren een ticket hadden, maar feitelijk niet binnen mochten.
Je hebt dit jaar dan toch duidelijk op de kaarten laten drukken... identiteitskaart VERPLICHT ?
krisken schreef:Probleem is dat het vorig jaar (en jaar daarvoor) redelijk wat opstootjes heeft gegeven van 20+ pipo's die een -16 bandje kregen.
Spijtig voor die pipo's... het is ver gekomen dat je voor hun al die moeite gaat doen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

krisken schreef:
Joe de Mannen schreef:Hier in de buurt lost men dat op met kleurarmbandjes per leeftijdsgroep. Geen id voorleggen = bandje van min 16.
J.

Net voor die reden geven ze daar ook bandjes. Probleem is dat het vorig jaar (en jaar daarvoor) redelijk wat opstootjes heeft gegeven van 20+ pipo's die een -16 bandje kregen.
Als je dat op voorhand goed aankondigt, is er toch geen reden voor discussie. Amok maken voor dat bandje = niet binnen.
Je kan op zo'n evenement niet streng genoeg zijn :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Hier doen we dat ook zo hier, en lekker strikt: bandjes met kleurcode, geen pas mee = -16-bandje. Staat dat je niet aan, dan loop je maar om je pas, of blijf je maar buiten. We zetten het wel op de affiches en de FB-pagina's: ID-kaart verplicht!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”