Beste,
Ik heb enkele jaren geleden - in 2011 - een bouwgrond gekocht in landelijk gebied in Wallonië (deelgemeente van Ath).
Ik heb tijdens mijn zoektocht altijd metingen gedaan naar VDSL2 beschikbaarheid - want dat is op vele plaatsen vrij rampzalig in Wallonië.
Ik wil namelijk mijn bedrijfsactiviteiten (in IT sector) deels van hieruit uitvoeren. Bij een lijntest op buren en overburen kwam ik indertijd uit op een 30 mbit lijn (residentiële test voor beschikbaarheid BGC TV kwam toen uit op 3HD TV's). Ik heb nadien af en toe deze test nog gedaan. In tussentijd zijn we onze woning aan het bouwen en wil ik een lijn laten aansluiten. De nieuwe tests leveren mij wel andere resultaten op. We bevinden ons op ongeveer 300 meter van de enige ROP/KVD in dit dorp (begin van de straat). Op alle even nummers meet ik ondertussen: Max: 63,8 Mbps download - 7,5 Mbps upload / Min: 28,3 Mbps download - 7,5 Mbps upload. Mijn beide buren, zijnde kant oneven nummers (links en rechts, NR 23 en 33) geven dit resultaat: Max: 27,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload - Min.: 19,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload. Nummer 40 (aan overzijde van de straat dus, nog enkele 10-tallen meters verder weg van de straatkast) geeft ook nog Max: 63,8 Mbps download - 7,5 Mbps upload / Min: 28,3 Mbps download - 7,5 Mbps upload. Vanaf nummer 50 krijg ik ook dezelfde minder goede waarden (maar dan gaan we al naar >400 meter). Is de even kant van de straat misschien aangesloten op het terugkerende stuk van de kabels ofzo? Ik ben van plan om een office&go pro lijn aan te vragen. Kan ik op een 70/10 profiel geraken? De lijnaansluiting moet nog gebeuren, dus misschien zijn er mogelijkheden?
Indien iemand dit eventueel kan opzoeken aan de hand van de straatplannen, ik kan de details via PM doorsturen.
De Proximus Business klantendienst heeft mij al doorgestuurd naar de technische dienst. Zij op hun beurt naar de dienst werven. Daar hebben ze me gevraagd om een mail te sturen naar [email protected]. Mijn mail is daar gewoon verwijderd zonder gelezen te worden (weet ik aan de hand van de leesbevestiging). Ik heb mijn mailtje nogmaals opnieuw gestuurd. Op dit moment heb ik echter nog geen antwoord gekregen.
Alvast bedankt.
Lijntest voor een woning in opbouw
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
De enige manier waarmee bepaald kan worden welk lijnprofiel mogelijk gaat zijn, is de lijn fysisch te plaatsen. Proximus kan geen lijn testen die er niet is. En ze gaan ook nooit beloftes doen over profielen en snelheden.
Aan welke kant van de loop je zit, heb je ook niet in de hand. Ik denk niet dat de techniekers daarvoor "een effort" kunnen of mogen doen, omdat ze zo situaties creëren die afwijken van de standaard...
Wil je een bepaalde gegarandeerde snelheid ? Dan zal je er ook naar betalen.
Aan welke kant van de loop je zit, heb je ook niet in de hand. Ik denk niet dat de techniekers daarvoor "een effort" kunnen of mogen doen, omdat ze zo situaties creëren die afwijken van de standaard...
Wil je een bepaalde gegarandeerde snelheid ? Dan zal je er ook naar betalen.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Je kan zelf heel wat antwoorden vinden als je goed zoekt.bdrbdr schreef:Op dit moment heb ik echter nog geen antwoord gekregen.
Alle technische informatie over de aansluiting op het Proximus-netwerk vind je hier: http://www.proximus.be/nl/id_cb_planbui ... bouwt.html
Zoals je op bovenstaande link kan lezen, kan je de Proximus-invoerkabel al aanleggen tijdens de bouwfase, bijvoorbeeld samen met een coaxaansluiting van Voo: http://www.voo.be/refonte/pdf/VOO_NEW_1 ... dement.pdf
De meest actuele lijntest vind je achter de bestelknop van Internet Office&Go Intense.
Voor een onbestaand adres kies je best een aangrenzend adres aan jouw straatkant, in de richting weg van de dorpskern.
Laatst gewijzigd door raf1 01 apr 2015, 22:38, in totaal 1 gewijzigd.
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Stuur mij maar een pb. Ik zal is kijken wat de werkelijke afstand is vertrekkend van uw woning tot de KVD.
Aan de hand van die afstand weet je welke snelheid je kan verwachten. Of in welke DLM-zone je zal terechtkomen.
[ Post made via mobile device ]
Aan de hand van die afstand weet je welke snelheid je kan verwachten. Of in welke DLM-zone je zal terechtkomen.
[ Post made via mobile device ]