Telenet Bussines 200 IPV4 & IPV6

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Rudivandeweghe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2015, 13:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb een telenet Bussines 200, het betreft dus gewoon een modem. Hierop zijn in DHCP ipv4 en IPV6 geactiveerd. Voor Fixed IPV4-adres weet ik dat je via het paneel van Mijn Telenet het mac-adres van je Router moet ingeven. Dit werkt goed.

Het probleem stelt zich voornamelijk met de IPV6 instellingen. Telenet support meldt dat die volledig DHCP IPV6 is ingesteld. Dus dat de modem dit automatisch doorheeft aan de router. Toch vraagt de router een instellingsprofiel voor IPV6. Ik heb de keuze uit DHCP IPV6 maar dan moet ik een prefix opgeven.

Iemand ervaring?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Geen idee.
De bedoeling is normaal gezien dat IPv6 informatie via een combinatie van dhcpv6 en router advertisements doorgegeven wordt.
Die prefix zou hij dus ofwel van de gateway moeten krijgen via RA, ofwel stuurt die hem door naar de dhcp server.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Is IPv6 bij u al beschikbaar?
Ze zijn IPv6 aan het uitrollen maar is nog niet overal beschikbaar.
Ik zelf heb ook Telenet Bes 200 en in mijn regio is IPv6 nog niet beschikbaar. BEst even bellen naar de technische dienst
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Zelfde abo maar hier in Leuven nog geen IPv6 op de modem-only
Rudivandeweghe
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2015, 13:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bedankt voor de verschillende reacties. Ondertussen hopelijk de oplossing gevonden voor mijn watchgaurd met Pfsense. Blijkt niet zo moeilijk te zijn. Wan moet op DHCP staan en dan voor de lan track interface op Wan zetten. Ik krijg de IPV6 adressen door moet enkel nog kijken voor de DNSen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”