Triiing (vervormd geluid, echo)

Plaats reactie
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Provider

Beste,

Ik gebruik sinds 1 maand de Triiing app op mijn smartphone (LG G2).
Als ik mensen opbel via de app klagen zij steeds over het feit dat ze zichzelf 2x horen praten.
Ik merk ook dat de stem van de tegenpartij soms blikkerig/vervormd klinkt.

Volgens de app heb ik "goede belkwaliteit", ik sta ook op slechts een paar meter van de TN modem te bellen.

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb de instellingen al eens afgelopen, maar zag niks bruikbaars...
Nog mensen die hier last van hebben?

thx!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer
Provider

Ik heb net hetzelfde voor als ik bel met mijn Android telefoon. Met mijn iPad bel ik ook vaak maar dan met afzonderlijke koptelefoon/headset, en heb ik het probleem totaal niet.
De oorzaak is wellicht dat de telefoon zelf veel te gemakkelijk het geluid van de luidspreker oppikt, want wanneer ik het volume een stuk naar beneden breng, zegt mijn tegenpartij dat het probleem toch al stukken minder is. Waarom dat wel een probleem is met Triiiing en niet met gewoon GSM bellen, is nog de vraag. Ik vermoed dat het toestel bij gewoon bellen op de een of andere manier die feedback lus zelf kan verminderen.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik ga vanavond eens bellen dmv oortjes, om te zien of het probleem dan minder/weg is.

thx!
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

Heb wat zitten testen met oortjes en inderdaad, de tegenpartij heeft geen echo meer, maar goede geluidskwaliteit!

Merci voor de tip ;)
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

Kan je Triiing eigenlijk ook gebruiken in combinatie met een Bluetooth oortje of werkt dat niet samen?
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer
Provider

@RaPMaN: Nog niet geprobeerd, maar zie geen reden waarom dit niet zou werken. Wifi en Bluetooth kunnen simultaan werken.
Laatst gewijzigd door jaker 04 jun 2015, 11:57, in totaal 1 gewijzigd.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer
Provider

Zou me verbazen als dat niet zou gaan. Ik gebruik Triiiing zelfs gewoon met een iPad met headset.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Provider

Heb het gisteren geprobeerd en blijkt toch niet te werken.
Als ik gewoon via de standaard dialer app van mijn LG G2 bel, lopen de gesprekken via het BT oortje.
Wanneer ik echter via de Triiing app een gesprek start, verloopt alles via de telefoon zelf, niet via het BT oortje...

Ik was al eens in het instellingenmenu gaan kijken, maar zie nergens iets om het naar BT te forceren :???:
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”