Netwerkuitbreiding

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Netwerkprutser
Starter
Starter
Provider

Ik heb als uitbreiding op mijn net werk een TP-LINK Archer C8 router gekocht en zou deze graag aansluiten op mijn telenet modem.
Ik wens echter in dezelfde IP-range te blijven omdat mijn digicorder bedraad aan deze router wordt aangesloten. (192.168.2.xxx) Als de router gewoon wordt aangesloten wordt de IPrange veranderd en dit mag dus niet. Hoe stel ik mijn router, die ik dus eigenlijk als switch wil gebruiken, in? :help:

Bedankt voor uw reactie!
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer
Provider

De TPlink verbinden via de lan poort met de telenet router ipv de wanpoort. En dan in de TPlink de dhcpserver uitschakelen.
En dan kan je de wifi ssid en password nog hetzelfde zetten als de telenet router (wel een ander channel kiezen), zo verbinden je toestellen automatisch met het beste wifi netwerk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer
Provider

Best eerst de TP link los aan een PC hangen om te configureren (DHCP uit in de settings) en dan eventueel een vast ip geven buiten de range van je TN gateway (om conflict te voorkomen en de TP link (makkelijk) toegankelijk te houden.
Dan de TP link via een LAN poort aansluiten op de TN box.
Netwerkprutser
Starter
Starter
Provider

Dank voor de reacties. We gaan hiermee aan de slag.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”