[OPGELOST?] Heeft Telenet problemen?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Goeiemorgen, de vraag is volgens de titel al duidelijk maar toch even een beeld schetsen van hoe en wat:

pings antwoorden perfect normaal terug, probleem doet zich voor op meerdere pc's en in de vorm van een verbinding zoals je van een Whoppa verwacht, maar zeer onregelmatig afgewisseld met extreme vertragingen in het laden (kortom, wat je helemaal niet van een Whoppa verwacht). De periode van onregelmatigheid is tussen 1 en een vijftal minuten.

Wel opmerkelijk: de enige website die ik helemaal niet kan laden is, jawel, http://mijn.telenet.be . Het lijkt dus logisch dat er wat misgaat op dit moment (de aangekondigde "upgrade" van 28 en 29 maart die er misschien voor iets tussen zit, op één of andere (on)logische manier?), maar ik wilde toch even bevestiging vragen.

EDIT: ohja, en ook op verschillende browsers trouwens.
EDIT2: Ja lap, telenet.be zelf is ook al de pijp uit. Enfin, dit is zeer vreemd, via Google laadt http://www.telenet.be/pong3/status.do dus wel, maar rechtstreeks lukt het dus helemaal niet. (En moest die statuspagina nu eens nauwkeurig zijn)

Enne, sinds wanneer is het webadres van Telenet eigenlijk www2.telenet.be? Het principe achter www[x] ken ik, dus bespaar je de moeite, vraag me enkel af hoelang dat al zo is.

EDIT3: Nu wil Facebook ook al niet meer. Ik weet niet wat het is, maar wel dat er iets vreemds aan de hand lijkt te zijn.

Heb net DNS-testen gedaan op zowel telenet.be als facebook.com als microsoft.com (deze laadt dus ook al niet), telenet.be geeft geen problemen (MAAR www2.telenet.be dus wél!!) facebook.com blijkbaar wel, en die van microsoft.com geeft eveneens geen fouten weer.

EDIT4: Router had net even geen online-totstandkoming meer na herstart, dat lijkt nu in orde te zijn. Lijkt dus wel degelijk meer en meer iets mis te zijn aan hun kant, zeker aangezien hun Yelo Play-app gisterenavond ook al problemen had. Facebook doet het ook weer gewoon.

Ondertussen is er 1 bevestiging dat er elders ook problemen zijn met Telenet, via een groepslid op Facebook, dus mijn gezond verstand laat me blijkbaar nog altijd niet in de steek.. maar 1 bevestiging is me niet genoeg, dusja.
Laatst gewijzigd door Fireblade 20 maa 2015, 05:03, in totaal 1 gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Even in een nieuwe reply plaatsen: alles werkt plotseling weer zoals het moet.
To download or not to download, that's the question.
_ketter_
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb precies dezelfde problemen gekend (bv onmogelijk om mijn telenet te laden) maar dan gedurende bijna een week vooraleer het zichzelf opgelost heeft.

Ik heb vervolgens toch maar alle SSID's en bijbehorende wachtwoorden gewijzigd.
so, a chicken is not a sparrow
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”