Na Orange, Numéricable, Free en Bouygues bekeken te hebben komt dit het goedkoopste uit: https://www.bouyguestelecom.fr/offres-i ... vdsl-fibre
Het blijkt echter vreselijk onmogelijk te zijn om fatsoenlijke antwoorden ergens te krijgen, want de help-pagina's zijn mooi geïllustreerd, maar bevatten zelden de info die ik zoek. Ik probeer die mensen daar te bereiken, liefst per mail of een ander geschreven medium, maar zelfs maar om op hun fora te raken moet je klant zijn. Ook aan de telefoon snapten ze na 7x doorschakelen nog steeds niet dat IK NOG GEEN KLANT BEN. Ook op twitter lijken ze m'n vraag gewoon te negeren. Mogelijk dat iemand hier antwoorden kent op m'n vragen, of me kan wijzen in de richting waar de antwoorden te vinden zijn. Ik heb nu gsm-nummer achter gelaten, ik hoop dat ik teruggebeld word en antwoord kan krijgen op m'n vragen (en dat ik ze verwoord krijg in het Frans...).
We’re Dutch-speaking Belgians with a property in Antibes interested in subscribing to your Bbox ADSL-subscription, but have some questions your site doesn’t seem to be clear about.
The property is located at <street>, <city> and has a non-active France Telecom-phone line linked to the number <phone number>.
- Does the “Sans engagement” mean you can end the subscription at any time after the first month?
- Does the price of 19,99/month include the television set-top-box?
- Are there additional costs we need to be aware of? I don’t know if we have to keep in account the €8/month for ‘zone dégrouppée’? The phone number mentioned above can be considered lost and a new telephone number is acceptable.
- Does the included modem provide Wi-Fi? Is there a limit on the amount of devices that can be connected?
- What are the Internet-transfer-limits per month? Or are there none?
- The site estimates transmission speeds of 8 Mbit/sec downstream bandwith. Does watching television (which is IP-based I think) influence the net capacity usable for surfing the Internet?
- Is the 8 Mbit downstream enough for viewing the HD-channels (the site mentions 3,6 Mbps)?
- How does the installation work? Is it a self-installation kit? If yes, what is included (cabling, peripherals, modem, set-top-box, remote control) ?
- Is it possible to send the invoices to Belgium (or e-mail)? Can payment be done by wire from a Belgian bank account? (So no ‘prélevement bancaire’).
- What are the tariffs for calling to mobile numbers nationally and internationally? The site only mentions “Communications illimitées vers les mobiles : Les communications émises vers plus de 199 correspondants différents dans le mois sont facturées hors forfaits.”
- How much time is needed between ordering the subscription and activation? Does this need an on-site intervention?