trampoline

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Iemand ervaring met trampolines? Waar op te letten etc....?
Willen eentje halen voor de dochter des huizes, maar geraken er niet goed uit.
Inbouw, op poten... welke grootte?
Berg schijnt zowat de referentie te zijn, maar zijn dan ook wel vrij duur.

Iemand die zijn ervaring kan delen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Zoals altijd, begint het met wat je wil en hoe je het wil gebruiken.

Blijft het ook in de winter buiten staan?
Hoeveel plaats heb je? -> ik zou gaan voor zo groot mogelijk. Wacht tot uw dochter een feestje geeft voor vriendinnetjes in het lager onderwijs. Of dat de papa 's avonds zelf wil springen (met de knieën boven het net graag 8) ) -> hoe groter het zeil, hoe meer veerkracht
Kan/mag je een put graven?
Wat is de leeftijd van de kinderen? -> hoe jonger hoe beter, want dan heb je er lang geniet van. Toen onze dochter 10maanden was, lag ze al op de trampoline. Gewoon het zachtjes schudden, schommelen, wiebelen, vond ze ongelooflijk. En de papa dus ook :angel:
Ben je ouder of grootouder? (ik veronderstel ouder - "dochter des huizes") -> grootouder: doe niet te zot, hoevaak gaan de kinderen erop springen?

Inbouw (put in de grond) is handig, omdat je geen hoogte hebt, je kan zo diep inbouwen tot de trampoline bijna op "grondniveau" is.
Ik zou die moeite niet doen. Een trampoline van 3,6m dia heeft een grondoppervlak van 10m² als je dat 75cm uitgraaft, moet je 8m³ grond zien kwijt te geraken.
Plus, over enkele jaren moet je die grond er terug in krijgen.
Volgens mij: zotte kosten.
Ik zou zeker ook voor een net gaan, van het eigen merk. Witte product netten kan je ook krijgen, maar je zal zien dat die palen net niet overeenkomen met de poten van uw trampoline. Of dat je in de poten extra gaten moet boren (garantie...) etc.
Zeker als je de trampoline afbreekt in de herfst/winter, wat sterk aan te raden is, zou ik niet per sé voor "Berg" gaan. Er zijn andere fabrikanten die ook goed materiaal hebben. Vraag ook naar de garantie op de veren, het springdoek en de zijflappen. Plus de prijs voor vervanging.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Wij hebben enkele jaren geleden een Berg gekocht voor onze kinderen. Zeer zwaar en stevig materiaal en moet heel hun kindertijd meegaan. Uiteindelijk zijn trampolines niet ongevaarlijk, dus vonden we het wel belangrijk dat het kwaliteit is. Een veiligheidsnet rondom is wel een must, zeker als het een op poten is. Houd er ook rekening mee dat een trampoline ook aantrekkelijk is voor volwassenen, en met goedkope rommel kan dat wel eens nefast aflopen :). Onze Berg kan ruim 100kg aan.
Inbouw leek me een heel gedoe met put delven e.d. maar achteraf was dat misschien wel een beter idee. Met een op poten is je gazon eronder/rond er sowieso binnen de kortste keren aan. Wij verzetten de trampoline bij elke grasmaaibeurt, maar in de winter bleef die dus staan en blijkbaar was dat ook al genoeg om het gazon dood te krijgen, dus nu blijft die maar gewoon staan..
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

"indertijd" hadden wij ook een trampoline, weet zelfs al niet meer welk merk, diameter 6 meter. Toen we eindelijk wouden beginnen graven om ze in de grond te steken waren de kinderen het al beu :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Wij hebben een Berg met een put eronder. Gaat al 3-4 jaren mee en oogt veel mooier en lijkt mij veiliger dan op poten en met een net er rond. Verschiet niet hoeveel kruiwagens er uit die put komen :-) Dagje scheppen....
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Hier eentje van cranenbroeck. Ingegraven voor het zicht en veiligheid. Was idd wel een halve dagje werk om het zand eruit te schuppen, de randen van de put moet/mag je laten staan. Je moet een soort V put schuppen, anders kalft de put in.

Ik twijfel er niet aan dat een Berg beter is dan de mijne, maar is dat echt nodig? Idem met hun go-carts. De trampoline gaat er wss na deze zomer uit, maar dan is die toch mooi een 5tal jaar meegegaan.

Let er op dat het randkussen breed genoeg is, de meeste ongevallen gebeuren aan de rand van de trampoline. Niet zozeer door eraf te vliegen. Een kind gaat door een beschermnet dichter tegen de rand van de trampoline durven komen (vals gevoel van veiligheid), wat dan weer gevaarlijker is voor voetletsels. Met twee op een trampoline is natuurlijk een pak gevaarlijker dan alleen.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ah, ook, als je de trampoline ingraaft, dan gaat die minder "hoog" of "hard", omdat de lucht die eronder zit het moeilijker heeft om zich te verplaatsen, en dat zorgt voor meer weerstand.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Block schreef:Ik twijfel er niet aan dat een Berg beter is dan de mijne, maar is dat echt nodig? Idem met hun go-carts. De trampoline gaat er wss na deze zomer uit, maar dan is die toch mooi een 5tal jaar meegegaan.
Een Berg moet je inderdaad niet kopen als je denkt dat de trampoline maar 5 jaar moet meegaan...
axs
Moderator
Moderator

Dochter is nu 3, nr 2 op komst.
Deze zou dus idd nog wel enkele jaren moeten meegaan ;)
We dachten aan een 3,30m maar misschien dan toch maar groter nemen als ik het hier zo lees?

Waar hebben jullie je 'berg' gekocht? Prijzen verschillen namelijk niet veel... maar toch ;)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

In het algemeen, koop het ergens waar er een groot verzet/verloop is van die spullen.
Je wilt niet enkele weken moeten wachten omdat ze een goeie prijs hebben, idem voor vervangstukken enzo.

Wij hadden de onze op de geboortelijst via Kinderplaneet gezet, maar uiteindelijk had mijn schoonmoeder al eentje gekocht voor we de lijst afgesloten hadden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Als je de plaats en het budget ervoor hebt, zou ik toch voor 4.3m gaan gezien er dus over een paar jaar 2 gaan op zitten springen.
Onze is dus Berg en die verkopen ze niet overal, dus zijn we op site van Berg de verkooppunten gaan opzoeken. Afhankelijk van welke auto je hebt, ga je wellicht ook willen thuisbezorgen. De dozen zijn behoorlijk groot en pokkezwaar.
axs
Moderator
Moderator

Kinderplaneet zijn we gisteren ook geweest (geboortelijst ;) )
De modellen 2014 zijn nu stukje goedkoper omwille van het feit dat de modellen 2015 er zijn die voldoen aan nieuwere veiligheidsnormen.
Twijfelen eigenlijk beetje tussen de 'chinese' trampolines daar of een berg ...

Jammer dat de trampolines niet meetellen in de korting bij kinderplaneet ;)
zorka
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Wij hebben eentje van http://www.kadee.eu/ .
Wegens de geringe breedte van de tuin hebben we geopteerd voor een "ovale" versie. Zo hebben de dochters ieder hun kant (voorkomt botsingen in de lucht :-) )
De trampoline staat ondertussen een 6-tal jaar buiten in weer en wind. Enkel het veiligheidsnet hebben we al eens moeten vervangen. Prima kwaliteit.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Wij hebben ook kadee...
Bij ons nog maar 1 jaar oud, maar daar is nog niets aan te zien (zou maar erg zijn). Wordt vaak gebruikt...
Je kon daar kiezen tussen twee zeilen voor de rand. De betere was hetzelfde als vrachtwagen-zeil en zou je de eerste 6 a 7 jaar niets aan zien ...

Dus tevreden over kadee...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Naar veiligheid toe, ik heb de vraag eens gesteld aan een kinesist rond trampoline en letsels.
Niet zozeer van de trampoline vallen (je kan ook van de trap vallen, of uit een boom vallen), maar wel naar letsels op de trampoline.

Zij zei ons dat de meeste letsels voort komen van te wild gebruik:
- 2 pubers die tezamen om ter hardst willen
- een kind van 5 jaar met een peuter van 1,5 jaar
- ...

Maar ze raadde het zeker niet af, omdat het leuk is en omdat het beweging is.
Liever verantwoord op de trampoline dan lui voor de TV.

Couldn't agree more :).
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

wij hebben een 3.8m en hebben ze van http://www.attractieshop.be/trampolines/bergtoys.htm
axs
Moderator
Moderator

Juist even mailtje gestuurd naar attractieshop.
Blijkbaar nog een leuke promotie lopende (gratis hoes en ladder) bij de berg trampolines.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”