Samsung S5 of S5 plus?     (OF liever 4G of 4G+)

Plaats reactie
fabienne
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Ik wil een Samsung galaxy S5 aanschaffen maar ben aan het twijfelen tussen twee modellen:
- Samsung S5
- Samsung S5 plus

De S5 plus heeft 4G+ (aka 4G LTE-A), de S5 heeft dit niet. Hierdoor zal de S5 plus wellicht meer future proof zijn, maar is het eigenlijk wel de moeite om 60€ meer te betalen (geld dat ik overigens liever spendeer aan accessoires) ? Is er op dit moment wel ondersteuning voor 4G+ bij bijvoorbeeld proximus, base en scarlet (zelfde netwerk als proximus)? En als dat er zou zijn, zou je dan een verschil in snelheid zien tussen 4G en 4G+ bij basic mobiele abonnementen?

Wie kan hier raad in geven? Ik weet dat zeer binnenkort de Samsung S6 te koop is die native 4G+ ondersteunt, maar ik vind deze te duur en een mooie price cut zal nog een 6-tal maanden op zich laten wachten (volgens de statistieken althans :-) ). De S5 daarentegen zal volgens mij wat sneller zakken in prijs komende weken.

Bedankt,
F.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Ik zou persoonlijk niet op de S6 wachten, geen uitbreidbaar geheugen, geen verwisselbare batterij, de ip67 vervalt ook, en persoonlijk of je nu 4G of 4G+ hebt, toestellen verouderen minder snel dan vroeger, dus beide zouden ze nog ruim wat jaren moeten mee kunnen. Op het moment zou ik zelfs niet kunnen zeggen welke een mogelijke opvolger kan zijn voor men S4.

EDIT:
De Note 4 kan nog een optie zijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer
Provider

4G of 4G+....

Als het 5 euro was zou ik zeggen doen (als je op Proximus zit tenminste en in de grote steden wel eens komt) 60 euro is echt wel gortig voor een stukje technologie dat je waarschijlijk nooit gaat gebruiken laat staan merken.

(4G is meer dan snel zat op het moment in BE)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”