vdsl modem in bridge (PPPoE passtrough) met TV. Mogelijk?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
gunther_v
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo,

ik heb al zitten zoeken en lezen maar wss gebruik ik de verkeerde search terms :)

Ik zit nu met vdsl bij dommel (geen tv dus via a/vdsl) en ben aan het kijken om over te schakelen naar Scarlet Trio

ik gebruik nu met Dommel een bbox 2 enkel als modem (bridged zijn wan en lan kant (of "PPPoE passtrough") zodat een de asus RT-N56U achter hem zelf een pppoe verbinding kan opzetten en zo een public ip krijgen.)
reden: stuk stabieler, beter wifi en configuratie mogelijkheden :)

Ik zou deze setup ook voor een Scarlet willen gebruiken (= eigen Asus RT-N56U router en enkel een bbox2 (of iets anders, don't care) als modem).
Hetgeen ik echter niet kan terugvinden is hoe dat dan zit met de tv poorten, ik neem aan dat die van de bbox dan niet kunnen gebruikt worden,
Iemand enig info (of een bestaande thread met) om zo'n setup met de TV kant te laten werken?

het enigste ik vond was deze thread over bridging / passtrough http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=43518

edit: hum, als ik http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=44030 lees dan vermoed ik dat die "tv poorten" op de bbox2 wel gaan werken?

Danke
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

moet je de tv dan niet via de BBOX configureren ?
Je kan zeker na je BBox via passtrough 1 of meerdere routers er nog na hangen bij een Internet Start van Proximus althans, omdat je daar tot max 4 pppoe sessies kan hebben. Ik heb echter gehoord dat je bij de meeste providers maar 1 pppoe krijgt...maar dan nog zou digt tv moeten werken
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
gunther_v
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

dat is wat ik probeer uit te vissen voor scarlet :)

de pppoe kant lijkt me vrij ok, maar ik heb geen enkele ervaring (en niemand in de vriendenkring die scarlet heeft) met die tv via vdsl...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Dat zou gewoon moeten werken, zo deed ik dat bij Snow, eigen router met pppoe, bbox2 puur als modem waar de router en de iptv box op zaten.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Dit werkt inderdaad.
Ik heb mijn bbox2 als 'bridged' ingesteld met een andere router erachter.
De bridged configuratie is enkel van toepassing op WAN, de bbox maakt dus geen PPoE sessie meer voor internet access.

TV en VoIP VLAN zijn nog steeds actief op de bbox, dus telefoon en TV zijn op de bbox2 aangesloten.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”