http://klantenservice.telenet.be/conten ... &utm_term=Daarom worden vanaf 29 maart onze internetgebruiksregels uitgebreid:
1 We hebben het toegestane downloadvolume in de piekuren verhoogd van 300 naar 500 GB. Verbruikt u toch meer? Dan surft u tijdens de piekuren tegen 10 Mbps in plaats van 5 Mbps vandaag. Dat is zelfs snel genoeg om te surfen en streamen in HD-kwaliteit. Tijdens de daluren is er geen snelheids- of volumebeperking en surft u altijd tegen volle snelheid.
2 Daarnaast trekken we de piek- en daluren voor internetgebruik gelijk. De daluren lopen zowel in de week als in het weekend van 00u tot 12u.
Onze gebruiksregels voor intensieve gebruikers worden ruimer
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Vandaag dit mailtje in de bus van Telenet:
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een stap in de goeie richting! Begint er al meer op te lijken en die 500GB komt exact overeen met Belgacom "no limit" internet (vanaf dan moet je gratis blokken van 20GB bijkopen).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Zeker niet slecht (al heb ik met Business Internet hier geen last van), maar wel een nadeel dat de piekuren in de week uitbreiden.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Die 300 naar die 500 is een stap in de goede richting. Het enige dat we moeten inleveren is dat in de week die piek niet meer vanaf 16h start, maar vanaf 12h. Maar dat het grootverbruikersprofiel naar 10Mbps gaat tijdens de piekuren is wel goed. Beter is nog altijd die hele circus afschaffen, maar elke verruiming is goed.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Mooi van Telenet. Alweer een stap in de goeie richting. Zeker na de prijsverhoging.
Die uren is niet zo erg. De meesten zijn toch niet thuis tot na 16h. Behalve op woensdag voor de jeugd en onderwijzers, dat is het enige verschil.
10 Mbps is al meer dan datgene dat ik overhou als ik zou omschakelen naar Proximus (incl. TV kijken).
Alweer een reden minder om over te stappen.
Men zegt wel duidelijk : het verbruik wordt aangepast van 300 naar 500 in de piekuren.
Weet iemand wat ze doen met het verbruik in de 'daluren'. Blijft dat op 1500 of stijgt dat verhoudingsgewijs mee?
Ik vermoed dat dit gelijk blijft....
Die uren is niet zo erg. De meesten zijn toch niet thuis tot na 16h. Behalve op woensdag voor de jeugd en onderwijzers, dat is het enige verschil.
10 Mbps is al meer dan datgene dat ik overhou als ik zou omschakelen naar Proximus (incl. TV kijken).
Alweer een reden minder om over te stappen.
Men zegt wel duidelijk : het verbruik wordt aangepast van 300 naar 500 in de piekuren.
Weet iemand wat ze doen met het verbruik in de 'daluren'. Blijft dat op 1500 of stijgt dat verhoudingsgewijs mee?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dit is inderdaad zeer goed nieuws. Met een vrouw en kinderen die half Netflix verslaafd zijn en dus vaak voor 2 HD streams zorgen 's avonds, zat ik tegenwoordig al na 20 dagen op de limiet. Met 5 Mbps kon je dan welliswaar nog altijd Netflix in HD bekijken, maar de lijn zat dan ook wel potdicht. 10 Mbps is dan toch al pakken beter, maar met die 500 ipv 300 GB zal ik dat voorlopig zelfs niet eens moeten ondervinden.
-
- Elite Poster
Ik vermoed dat dit nogal een ongelukkige verwoording is van hunnentwege.Sylvester schreef: Men zegt wel duidelijk : het verbruik wordt aangepast van 300 naar 500 in de piekuren.
Er is nooit een afzonderlijk volume geweest voor piek en dal. Dus ik vermoed dat ze gewoon bedoelen dat de limiet van 300 GB naar 500 GB opgetrokken wordt, en dat is dus de limiet die je hebt als je enkel in piek surft. Daluren blijven gewoon aanrekenen aan 20%, dus je daadwerkelijke limiet waarop je op smallband gezet wordt zal dus tussen 500 en 2500 liggen, met terug een Telemeter die die onder- en bovengrens constant aanpast.
EDIT: blijkbaar hadden ze het zelf ook al door, want op de gerefereerde pagina staat nu "We verhogen het toegestane downloadvolume van 300 naar 500 GB".
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Met de stelling van 300 naar 500 Gbyte als de bovengrens hetzelfde blijft is niet echt een verbetering, het enige dat veranderd is hun factor 5 naar 3 bij de berekening van volume tussen dal en piek.
Erger is nog dat de daluren in de week minder ruim zijn. Beter was de piek naar 16 tot 24 uur veranderen, ook tijdens de week.
Ze worden dus niet ruimer, tenzij de snelheid bij smalband. Dat is het enige positieve hieraan.
Erger is nog dat de daluren in de week minder ruim zijn. Beter was de piek naar 16 tot 24 uur veranderen, ook tijdens de week.
Ze worden dus niet ruimer, tenzij de snelheid bij smalband. Dat is het enige positieve hieraan.
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Jawel, er is altijd een volume voor piek en dal geweest, zoals je zelf aangeeft.Tomby schreef: Er is nooit een afzonderlijk volume geweest voor piek en dal....blijven gewoon aanrekenen aan 20%, dus je daadwerkelijke limiet waarop je op smallband gezet wordt zal dus tussen 500 en 2500 liggen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Weer fijn voor de 100 gig en 150 gig gebruikers met lagere abo's... Betalen die ook niet genoeg?
Graag verhoging tot 250, zoals voordien het ook de helft was van de daglimiet van Whoppa.
Graag verhoging tot 250, zoals voordien het ook de helft was van de daglimiet van Whoppa.
-
- Elite Poster
Zoals ik zei: afzonderlijke volumes voor piek en dal zijn er nooit geweest. Je volume wordt gewoon doorlopend berekend, maar in dal telt alles maar voor 1/5 mee. Telenet vertaalt dat met hun Telemeter dan naar hoeveel je nog zou kunnen verzetten als je vanaf dan ofwel alles in dal of alles in piek zou doen. We hebben hier op Userbase al ruimschoots besproken dat die aanpak allesbehalve duidelijk is voor de consument. Ze zouden veel beter gewoon zeggen hoeveel percent van je 300 (binnenkort 500) GB je al verbruikt hebt, en hoe ver je al in je maand-periode zit. Nu moet je dat allemaal zelf zitten uitrekenen om in te schatten of je moet beginnen minderen omdat je op schema zit om over je limiet te geraken. Ik herinner me zelfs dat iemand hier eens een klein Excelleke gepost heeft om daar mee te werken.Sylvester schreef:Jawel, er is altijd een volume voor piek en dal geweest, zoals je zelf aangeeft.Tomby schreef: Er is nooit een afzonderlijk volume geweest voor piek en dal....blijven gewoon aanrekenen aan 20%, dus je daadwerkelijke limiet waarop je op smallband gezet wordt zal dus tussen 500 en 2500 liggen
Ik snap niet goed welke redenering je hier volgt. Het is toch gewoon simpelweg verhoging van je volume van 300 naar 500 GB. Nergens wordt gesproken dat de factor in de daluren zal zakken van 5 naar 3. Tenzij je refereert naar het feit dat de totale duur van de daltijd gezakt is doordat die nu dagelijks maar tot 12u loopt. Maar denk dat iedereen het erover eens was dat het vooral de piekuren waren die een probleem vormen, zeker nu je meer en meer streaming diensten hebt die je typisch 's avonds gebruikt.mailracer schreef:Met de stelling van 300 naar 500 Gbyte als de bovengrens hetzelfde blijft is niet echt een verbetering, het enige dat veranderd is hun factor 5 naar 3 bij de berekening van volume tussen dal en piek.
-
- Elite Poster
Omdat ik momenteel niets beter te doen heb , een kleine simulatie/rekenoefening. In de veronderstelling dat je non-stop 24/7 downloadt aan een snelheid waarmee je net toekomt met je volume: hoeveel meer/minder zal je vanaf maart kunnen downloaden.
Situatie vandaag: 300 GB volume, daluren : 2x12 + 5x16 = 104h op een totaal van 7x24 = 168h per week. Stel dat x de snelheid is waarmee je net je volume bereikt op 30 dagen, dan heb je : 104 x / 5 + 64 x = 84.8 x verbruik per week. Op 30 dagen krijg je dat 84.8 x / 7 * 30 = 300 GB, of dus x = 0.825 GB/h. Je werkelijk volume op een week is dan 30 * 24 * x = 594 GB.
Situatie vanaf 29/3: 500 GB volume, daluren : 7x12 = 84h op een totaal van 168h per week. Verbruik per week: 84 x / 5 + 84 x = 100.8 x. Op 30 dagen krijg je dat 100.8 x / 7 * 30 = 500 GB, of dus x = 1.157 GB/h. Je werkelijk volume op een week is dan 30 * 24 * x = 833 GB.
Conclusie: in de nieuwe situatie krijg je wel degelijk meer volume als je non-stop een constant volume verzet, ondanks dat er minder daluren zijn. Maar zoals ik hierboven al zei, is het voordeel groter omdat voor de meeste mensen net die piekuren het probleem vormden.
Situatie vandaag: 300 GB volume, daluren : 2x12 + 5x16 = 104h op een totaal van 7x24 = 168h per week. Stel dat x de snelheid is waarmee je net je volume bereikt op 30 dagen, dan heb je : 104 x / 5 + 64 x = 84.8 x verbruik per week. Op 30 dagen krijg je dat 84.8 x / 7 * 30 = 300 GB, of dus x = 0.825 GB/h. Je werkelijk volume op een week is dan 30 * 24 * x = 594 GB.
Situatie vanaf 29/3: 500 GB volume, daluren : 7x12 = 84h op een totaal van 168h per week. Verbruik per week: 84 x / 5 + 84 x = 100.8 x. Op 30 dagen krijg je dat 100.8 x / 7 * 30 = 500 GB, of dus x = 1.157 GB/h. Je werkelijk volume op een week is dan 30 * 24 * x = 833 GB.
Conclusie: in de nieuwe situatie krijg je wel degelijk meer volume als je non-stop een constant volume verzet, ondanks dat er minder daluren zijn. Maar zoals ik hierboven al zei, is het voordeel groter omdat voor de meeste mensen net die piekuren het probleem vormden.
- mailracer
- Elite Poster
Je volume gaat niet omhoog, alleen over de ondergrens is gecommuniceerd wat gewoon wil zeggen dat het langer duurt voordat je op smalband profiel beland.Tomby schreef:Ik snap niet goed welke redenering je hier volgt. Het is toch gewoon simpelweg verhoging van je volume van 300 naar 500 GB. Nergens wordt gesproken dat de factor in de daluren zal zakken van 5 naar 3. Tenzij je refereert naar het feit dat de totale duur van de daltijd gezakt is doordat die nu dagelijks maar tot 12u loopt. Maar denk dat iedereen het erover eens was dat het vooral de piekuren waren die een probleem vormen, zeker nu je meer en meer streaming diensten hebt die je typisch 's avonds gebruikt.mailracer schreef:Met de stelling van 300 naar 500 Gbyte als de bovengrens hetzelfde blijft is niet echt een verbetering, het enige dat veranderd is hun factor 5 naar 3 bij de berekening van volume tussen dal en piek.
Volume bij telenet is na de invoering van de FUP, één grote datastroom geworden, die in snelheid beperkt word in functie van je dataverbruik tijdens dal en/of piekuren.
833 Gbyte kan ik in 20 uur downloaden tijdens daluren, dus je berekening klopt niet.Tomby schreef: Omdat ik momenteel niets beter te doen heb , een kleine simulatie/rekenoefening...KNIP...... Je werkelijk volume op een week is dan 30 * 24 * x = 833 GB.
Conclusie: ..KNIP...... Maar zoals ik hierboven al zei, is het voordeel groter omdat voor de meeste mensen net die piekuren het probleem vormden.
Een voordeel is wel dat de snelheid tijdens dalmomenten omhoog gaat.
een nadeel dat de dalperiode tijdens de week langer word.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Spijtig dat ze ook de daluren hebben aangepast, maar boven 500gb ben ik nog nooit geraakt, dus ik kan er wel mee leven
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
-
- Elite Poster
Er zijn er hier die precies vanalles lezen of veronderstellen dat er niet staat *zucht*. Er staat helemaal niets over dat het de ondergrens zou zijn die ze omhoog trekken en niets doen met de bovengrens. Nogmaals, die onder- en bovengrens is iets van hun Telemeter zodat ze ook kunnen aangeven dat je veel meer dan 300 (of weldra 500) gedownload hebt.mailracer schreef:Je volume gaat niet omhoog, alleen over de ondergrens is gecommuniceerd wat gewoon wil zeggen dat het langer duurt voordat je op smalband profiel beland.
Er staat: "We verhogen het toegestane downloadvolume van 300 naar 500 GB". Het is simpel: je hebt gewoon een bepaalde grens aan je verbruikt volume. Vandaag is dat 300 GB, binnenkort is dat dus 500 GB. In de daluren telt je volume echter slechts voor 1/5de mee, en ik zie totaal geen indicatie dat ze dat zouden verlagen naar 1/3 (zodat je max op 1500 blijft).
Maar we zullen wel zien wie gelijk heeft...
Je moet wel mijn post deftig lezen he. Ik heb berekend hoeveel je zou verzetten als je 24/7 aan een snelheid zou downloaden die je op het einde van de maand je aan je limiet brengt. Dus op het einde van de maand heb je 833 GB binnengehaald terwijl Telenet er 500 GB voor aangerekend heeft.mailracer schreef: 833 Gbyte kan ik in 20 uur downloaden tijdens daluren, dus je berekening klopt niet.
- mailracer
- Elite Poster
we hoeven hier niet verder op in te gaan geloof ik.
Maar ondanks dat je telenet hebt en een FUP weet je blijkbaar niet dat je verbruik verder loopt als je grootverbruiker bent.
Mijn theoretische berekening als volgt, voor de liefhebbers
150 Mbit/seconde geeft op een uur een 150/8*3600 Mbyte/uur. Wat resulteert in 67,5 Gbyte/uur. Theoretisch.
per maand van 30 dagen en een grootverbruikersprofiel vanaf de eerste dag geeft 67.5GB * 12 uur * 30 dagen geeft 24.3 Tbyte per maand met de nieuwe voorwaarden.
Bij de oude voorwaarden had je 20 uur per week meer piekuren waardoor je ongeveer 80*67.5 Gbyte meer kon verbruiken.
Maar ondanks dat je telenet hebt en een FUP weet je blijkbaar niet dat je verbruik verder loopt als je grootverbruiker bent.
Mijn theoretische berekening als volgt, voor de liefhebbers
150 Mbit/seconde geeft op een uur een 150/8*3600 Mbyte/uur. Wat resulteert in 67,5 Gbyte/uur. Theoretisch.
per maand van 30 dagen en een grootverbruikersprofiel vanaf de eerste dag geeft 67.5GB * 12 uur * 30 dagen geeft 24.3 Tbyte per maand met de nieuwe voorwaarden.
Bij de oude voorwaarden had je 20 uur per week meer piekuren waardoor je ongeveer 80*67.5 Gbyte meer kon verbruiken.
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Met de oude voorwaarden kom ik op ongeveer 33,8 TB/periode, met de nieuwe op 29,2 TB/periode (of ik moet iets verkeerds berekend hebben)
Google doc spreadsheet
Google doc spreadsheet
- mailracer
- Elite Poster
dat kan kloppen, Zelf had ik het snel wat uitgerekend met mijn rekenmachine en geen rekening gehouden dat je tijdens smalband ook kon verbruiken.
Dank trouwens voor de gedetailleerde sheet.
Dank trouwens voor de gedetailleerde sheet.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Kort gezegd komt het neer op wat nieuw gegoochel met cijfertjes om de indruk van een verbetering te wekken?
Je mag meer verbruiken maar door de daluren in te perken zal wat je krijgt er sneller door vliegen?
Je mag meer verbruiken maar door de daluren in te perken zal wat je krijgt er sneller door vliegen?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het hangt allemaal een beetje van je profiel af... mensen die overdag gaan werken doen er zeker hun voordeel mee.
Voor zij die reeds veel downloade in de namiddag hangt het er een beetje vanaf... maar zo ie zo is de 10 Mbits aanpassing dan toch ook fijn.
Voor zij die reeds veel downloade in de namiddag hangt het er een beetje vanaf... maar zo ie zo is de 10 Mbits aanpassing dan toch ook fijn.
- TiTanium
- Moderator
Dan moet je toch al lelijk doen om dit te halen Alles bijeen vind ik het een verbetering. Ze pikken wat van de daluren in de week, maar daar ben ik niets mee, want dan werk ik. Per periode kan je "4.6TB" minder downloaden, maar dat is niet echt een argumentTeebee schreef:Met de oude voorwaarden kom ik op ongeveer 33,8 TB/periode, met de nieuwe op 29,2 TB/periode (of ik moet iets verkeerds berekend hebben)
Google doc spreadsheet
PRO:
Profiel grootverbruiker van 5 MBPS naar 10 MBPS
Onderlimiet van 300GB naar 500GB
CONTRA:
Minder daluren in de week. Nl van 16:00 naar 12:00.
Verhoudingen veranderen van 1/5 naar 1/3. (op het eerste zicht gaan ze niet aan de bovenlimiet aankomen.)
Ik vind op het moment echt wel in het voordeel van de verbruiker, alleen zou de andere abonnementen ook een stijging mogen krijgen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Elite Poster
Ik begrijp de claims niet goed waarom de verhoudingen zouden gewijzigd zijn naar 1/3? Het principe van 300GB aan 1/5 'gewicht' gaf 1500GB en dus vandaar de bovengrens. Men geeft nog steeds "1 GB telt maar als 0,2 GB" aan (http://klantenservice.telenet.be/conten ... downloaden), dus de verhouding is nog steeds 1/5 en dus de bovengrens is 500x5=2500GB?
- TiTanium
- Moderator
Omdat ze niet spreken over de bovenlimiet, op moment gaat iedereen er van uit dat deze hetzelfde blijven. Ik denk dat het nu 300 ~ 1250 is ook geen 1/5.
-
- Elite Poster
De bovengrens is dan toch ook alleen haalbaar indien er enkel in de daluren gesurft wordt en is dus variabel aan de hand van het verbruik in piekuren? Als 1GB nog steeds maar voor 0.2GB doorweegt in daluren is de maximum bovengrens 2500GB indien enkel verbruik in daluren?
- TiTanium
- Moderator
Bij mijn weten was het
150 / 750
Dan
250/1250
Dan
300/1500
wrs nu (tenzij hun 1/5 behouden wordt, dan kan het nog 2.5TB zijn)
500/1500
EDIT: ik denk dat ik mis ben Met al die cijfers tegenwoordig
150 / 750
Dan
250/1250
Dan
300/1500
wrs nu (tenzij hun 1/5 behouden wordt, dan kan het nog 2.5TB zijn)
500/1500
EDIT: ik denk dat ik mis ben Met al die cijfers tegenwoordig
-
- Deel van't meubilair
Waar is er ook maar enige aanleiding te vinden dat de verhouding plots anders zou zijn ?
Ik begrijp deze speculaties echt niet hoor...
Ik begrijp deze speculaties echt niet hoor...
- TiTanium
- Moderator
Ik ken iemand bij TN en hij zei tegen mij dat die bovenlimiet niet ging aangepast worden, hopelijk is hij mis.
-
- Deel van't meubilair
Ah, nonkel JosTiTanium schreef:Ik ken iemand bij TN
- TiTanium
- Moderator
Ik ga zijn naam echt niet meedelen Zijn bazen gaan dat niet tof vinden. Zoals ik al zei, hopelijk heeft hij het mis.
-
- Elite Poster
Ben blij dat er toch nog een paar zijn die net zoals mij niet snappen dat sommigen hier ineens uitgaan dat de bovengrens op 1500 blijft.
Nogmaals: in de communicatie heeft Telenet bij mijn weten NOOIT over een bovengrens gesproken. De ondergrens en bovengrens zijn de theoretische minima en maxima die je via de Telemeter kunt zien en die dynamisch aangepast worden. We hebben gewoon al altijd een bepaald volume gehad, en het feit dat tijdens de daluren je volume maar voor 1/5 meetelt. Dát is wat altijd al officieel gecommuniceerd geweest is.
Als ze dus enkel iets zeggen over dat volume (nl 500 GB ipv 300 GB) en niets over bovengrens/daluurkorting, dan ga ik er van uit dat het die factor 1/5 is die niet verandert want dát is wel iets dat officieel gecommuniceerd werd.
Trouwens totaal van de pot gerukt om het nieuwe systeem aan te vallen omdat je nu maar max 29TB ipv 33TB kunt downloaden...
v = effectief verzet volume ('Huidig Verbruik' op Mijn Telenet), q = hoeveel volume er aangerekend is voor v (niet te vinden op Mijn Telenet). Telemeter: ondergrens = v+(300-q), bovengrens = v+5x(300-q). Bij start van nieuwe periode is dus v=q=0 en zijn die dus resp. 300 en 1500.
In de piekuren stijgt v evenveel als q aangezien het voor de volle 100% aangerekend wordt. Dan zul je zien dat je ondergrens gelijk blijft, en bovengrens zakt. In de daluren stijgt v 5x sneller dan q aangezien het voor slechts 20% aangerekend wordt. Dan zul je zien dat de bovengrens gelijkt blijft, en de ondergrens stijgt.
Wil je weten hoeveel van je 300 GB volume je al kwijt bent (dus hoeveel q is), moet je het dus zelf berekenen : q = v+300 - ondergrens. Wil je weten hoeveel je nog over hebt 300 - q = ondergrens - v.
EDIT: referentie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... downloaden
Nogmaals: in de communicatie heeft Telenet bij mijn weten NOOIT over een bovengrens gesproken. De ondergrens en bovengrens zijn de theoretische minima en maxima die je via de Telemeter kunt zien en die dynamisch aangepast worden. We hebben gewoon al altijd een bepaald volume gehad, en het feit dat tijdens de daluren je volume maar voor 1/5 meetelt. Dát is wat altijd al officieel gecommuniceerd geweest is.
Als ze dus enkel iets zeggen over dat volume (nl 500 GB ipv 300 GB) en niets over bovengrens/daluurkorting, dan ga ik er van uit dat het die factor 1/5 is die niet verandert want dát is wel iets dat officieel gecommuniceerd werd.
Trouwens totaal van de pot gerukt om het nieuwe systeem aan te vallen omdat je nu maar max 29TB ipv 33TB kunt downloaden...
Nu is het gewoon 1/5 en staat ook gewoon zo op de site van Telenet.... Er zijn hier destijds toen we over de regenboogkleurkes hadden ook al genoeg berekeningen geweest die het bevestigd hebben. Maar voor zij die het blijkbaar nog niet weten, hier is hoe de Telemeter werkt:TiTanium schreef:Omdat ze niet spreken over de bovenlimiet, op moment gaat iedereen er van uit dat deze hetzelfde blijven. Ik denk dat het nu 300 ~ 1250 is ook geen 1/5.
v = effectief verzet volume ('Huidig Verbruik' op Mijn Telenet), q = hoeveel volume er aangerekend is voor v (niet te vinden op Mijn Telenet). Telemeter: ondergrens = v+(300-q), bovengrens = v+5x(300-q). Bij start van nieuwe periode is dus v=q=0 en zijn die dus resp. 300 en 1500.
In de piekuren stijgt v evenveel als q aangezien het voor de volle 100% aangerekend wordt. Dan zul je zien dat je ondergrens gelijk blijft, en bovengrens zakt. In de daluren stijgt v 5x sneller dan q aangezien het voor slechts 20% aangerekend wordt. Dan zul je zien dat de bovengrens gelijkt blijft, en de ondergrens stijgt.
Wil je weten hoeveel van je 300 GB volume je al kwijt bent (dus hoeveel q is), moet je het dus zelf berekenen : q = v+300 - ondergrens. Wil je weten hoeveel je nog over hebt 300 - q = ondergrens - v.
EDIT: referentie: http://klantenservice.telenet.be/conten ... downloaden
-
- Elite Poster
Hmm, sinds wanneer zijn er 10 weekenddagen per 20 weekdagen ? Die 33.8 TB zal dus nog wel iets hoger zijn dan.Teebee schreef:Met de oude voorwaarden kom ik op ongeveer 33,8 TB/periode, met de nieuwe op 29,2 TB/periode (of ik moet iets verkeerds berekend hebben)
Google doc spreadsheet
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Net gebeld geweest door telenet om over te stappen.
De vergelijking tussen 160km/u en 30km/u kwam er al vroeg.
Later werd me nog op het hart gedrukt dat 160Mbps veel beter is dan 30 voor netflix.
Oh ja de kost van netflix ging ook wegvallen bij een overstap naar telenet..
Beeldkwaliteit is vele malen beter bij telenet.
Spijtig genoeg was ik aan het werk anders had ik toch graag eens doorgevraagd naar een aantal zaken :
Zo berust heel dit topic op onzin want :
"Whoppa van 300 naar 500? Waar heeft u dat gelezen mijnheer? Dat is foute informatie bij whoppa heb je een limiet van 2TB!" (Volgens mij haalde ze fluo en whoppa door elkaar)
Naar het schijnt is analoge tv nu gratis als je telefoon+internet (dus zonder digitale tv neemt.)
Weet iemand of dit klopt?
De vergelijking tussen 160km/u en 30km/u kwam er al vroeg.
Later werd me nog op het hart gedrukt dat 160Mbps veel beter is dan 30 voor netflix.
Oh ja de kost van netflix ging ook wegvallen bij een overstap naar telenet..
Beeldkwaliteit is vele malen beter bij telenet.
Spijtig genoeg was ik aan het werk anders had ik toch graag eens doorgevraagd naar een aantal zaken :
Zo berust heel dit topic op onzin want :
"Whoppa van 300 naar 500? Waar heeft u dat gelezen mijnheer? Dat is foute informatie bij whoppa heb je een limiet van 2TB!" (Volgens mij haalde ze fluo en whoppa door elkaar)
Naar het schijnt is analoge tv nu gratis als je telefoon+internet (dus zonder digitale tv neemt.)
“Insanity is my only means of relaxation "
-
- Deel van't meubilair
Is een beetje afhankelijk van je gezinssituatie hé... je kan niet ontkennen dat je meer marge hebt.Heronic schreef:Later werd me nog op het hart gedrukt dat 160Mbps veel beter is dan 30 voor netflix.
Ik zie TN nog niet meteen z'n grootste concurrent sponserenHeronic schreef:Oh ja de kost van netflix ging ook wegvallen bij een overstap naar telenet..
Men was weer goed geinformeerd in Mechelen blijkbaarHeronic schreef:Naar het schijnt is analoge tv nu gratis als je telefoon+internet (dus zonder digitale tv neemt.)
-
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Iedereen,
omdat er blijkbaar wat verwarring bestaat over wat er nu precies zal aangepast worden willen we hier even de factuele info geven over de wijzigingen vanaf 29 maart.
• De ondergrens trekken we op van 300GB naar 500GB, de bovengrens schaffen we volledig af.
• Het verbruik tijdens de daluren rekenen we niet meer mee, je kan tijdens deze uren dus onbeperkt downloaden!
• De Piekuren zijn van 12u 's middags tot middernacht
• de Daluren van middernacht tot 12u ’s middags
Ben je toch opgemerkt als grootverbruiker:
• Tijdens de piekuren trekken we de snelheid op van 5Mpbs naar 10 Mpbs.
• tijdens de daluren heb je nog steeds je maximale snelheid.
Yannick
omdat er blijkbaar wat verwarring bestaat over wat er nu precies zal aangepast worden willen we hier even de factuele info geven over de wijzigingen vanaf 29 maart.
• De ondergrens trekken we op van 300GB naar 500GB, de bovengrens schaffen we volledig af.
• Het verbruik tijdens de daluren rekenen we niet meer mee, je kan tijdens deze uren dus onbeperkt downloaden!
• De Piekuren zijn van 12u 's middags tot middernacht
• de Daluren van middernacht tot 12u ’s middags
Ben je toch opgemerkt als grootverbruiker:
• Tijdens de piekuren trekken we de snelheid op van 5Mpbs naar 10 Mpbs.
• tijdens de daluren heb je nog steeds je maximale snelheid.
Yannick
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Inderdaad, maar ze zien ons liever 10 euro meer betalen voor een duurder abonnement denk ik...Slafes schreef:Weer fijn voor de 100 gig en 150 gig gebruikers met lagere abo's... Betalen die ook niet genoeg?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Met zo'n abo wordt het tijd dat er ook voor de lagere abo's een FUP komt!
-
- Elite Poster
Wow, is dus nog beter dan de verschillende scenario's die we hier verondersteld hebben. De factor 1/5 wordt dus niet 1/3, maar 0 .Telenet schreef: • De ondergrens trekken we op van 300GB naar 500GB, de bovengrens schaffen we volledig af.
Anderzijds is het inderdaad wel wraakroepend dat de goedkopere abonnementen volledig in de kou blijven staan.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb een WHOP, blijf ik dan in de kou staan (met 150Gb limiet)?!
WHOPPA is voor heel veel mensen overkill en belachelijk! Veel mensen nemen nu WHOPPA, maar hebben dit totaal niet nodig. En de prijs van WHOPPA is echt veeeel te duur.
Hopelijk doet Telenet eens iets aan die veel te lage limiet van 150Gb bij Whop!
WHOPPA is voor heel veel mensen overkill en belachelijk! Veel mensen nemen nu WHOPPA, maar hebben dit totaal niet nodig. En de prijs van WHOPPA is echt veeeel te duur.
Hopelijk doet Telenet eens iets aan die veel te lage limiet van 150Gb bij Whop!