Domeinenjacht in aanloop Amerikaanse verkiezingen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De jacht is geopend op de internetdomeinen van George Bush en John Kerry, de twee heren die in november om het Amerikaanse presidentschap strijden.

Goed, vanzelfsprekende domeinen als www.georgewbush.com en www.johnkerry.com zijn in het bezit van de twee rivalen, maar een domein als bush2004.com behoort tot ene Brian Rodgers, een fervente Bush-hater. En dat is te merken aan de site. De huidige president wordt er flink belachelijk gemaakt.

Rodgers zegt tegenover Wired verbaasd te zijn dat het campagneteam van Bush het domein niet heeft geregistreerd. Ze hebben pech, het domein is niet te koop. Evenals de .net en .org varianten die Rodgers voor 8000 dollar aanschafte. Bush-aanhangers hebben inmiddels grof geld geboden voor het domein, maar Rodgers weigert. "Bush is een klootzak en ik doe er alles aan om hem neer te halen."

Maar niet alleen de idealisten zijn actief op domeinenjacht, ook de geldwolven liggen op de loer. Zo denkt Philip Paturzo geld te kunnen verdienen aan John Kerry met www.kerrymccain.com waarvan John McCain dan de vice-president zou zijn. Klein probleempje, John McCain heeft al meerdere malen bedankt voor het vice-presidentschap.

En dan zijn er nog de 'toevallige' domeinkapers. Bijvoorbeeld Kerry Edwards, een doorsnee Amerikaan die in 1996 www.kerryedwards.com registreerde. Wist hij veel dat in 2004 John Kerry misschien wel John Edwards als vice-president in zijn campagne gaat opvoeren. Kerry Edwards heeft er in ieder geval geen problemen mee zijn domein te verkopen of te leasen als de democraten er naar vragen. "Zolang ze maar een bedragje met vijf nullen bieden.

Bron: Wired
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Vervelend vind ik dat. Zomaar domeintje reggen om er eigenlijk niets mee te doen. Daarom dat ik destijds bij de poll van dns.be of domeinen overdraagbaar zouden moeten zijn "neen" heb geantwoord.
Ik wacht ondertussen al zo lang dat m'n domein met .com-extensie zou vrij komen. De .net en .org variant heb ik gehad, maar met de .be ben ik momenteel blij genoeg ;)
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”