Pagina 1 van 2

Re: WeePee en bezet-toon

Geplaatst: 20 feb 2015, 16:12
door lion51
Zijn er nog waar Weepee offline is?
Als men hun site wil bereiken krijgt men zelfs de melding Temporararily Down for Maintenance en dit op een vrijdagnamiddag

WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 16:16
door Roygenz
Yup, weepee is al even down: zie

[Mod Edit] afgesplitst in een nieuwe topic

Re: WeePee en bezet-toon

Geplaatst: 20 feb 2015, 16:57
door jos123
Hier hetzelfde lijn is unregistered

[Afbeelding Post made via mobile device ]

weepee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 18:25
door Ofloo
is weepee down? website lijkt niet bereikbaar, .. sip servers zijn niet bereikbaar, ..

Re: WeePee en bezet-toon

Geplaatst: 20 feb 2015, 18:56
door tommekentom
lol en hier zijn we net vandaag klant gewoden... van een goed begin gesproken :bang:

Re: WeePee en bezet-toon

Geplaatst: 20 feb 2015, 19:03
door heist_175
Hier ook al bijna de hele dag.

Re: WeePee en bezet-toon

Geplaatst: 20 feb 2015, 19:04
door heist_175
We are performing scheduled maintenance. We should be back online shortly.
- Sympathiek dat we daarvan op de hoogte zijn
- Waarom midden overdag?
- Waarom geen einduur?

Man man man

Re: WeePee en bezet-toon

Geplaatst: 20 feb 2015, 19:18
door Roygenz
Denk niet dat het een scheduled maintenance is eigenlijk, eerder een automatische boodschap als hun site offline is... Anyway, duurt idd al lang...

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 19:46
door tommekentom
Sinds wanneer begonnen? Op het werk ook al de ganse dag en we werken met voip... Toeval of toch eerder niet? ;-)

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 20:03
door Roygenz
Down gegaan om 14u52 volgens mijn fritzbox

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 20:15
door tommekentom
veel kans dat onze werkplek ook via weepee werkt dus ;-)
er waren al problemen met onze software die de IVR verdeeld maar sinds die moment waren alle oproepen down

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 20:57
door philippe_d
Hopelijk hebben ze de stekker niet uitgetrokken :-(

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 21:06
door Roygenz
Laat ons hopen idd... Ligt nu toch wel al redelijk lang plat. Volgens hun posts op twitter zijn ze er wel volop mee bezig.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 21:12
door silencer
Hier ook op 2 locaties plat, gelukkig nog ovh.

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 21:21
door cyberbozzo
3 maand geleden alle trunks die ik bij WeePee had weggetrokken, nog geen minuut spijt van gehad en zeker als ik dit lees.

Ik heb een aantal (kleine) bedrijven/handelaars die via SIP telefonie werken, en die zouden het zich niet kunnen permitteren als dit gebeurt.
Dit kan uiteraard overal gebeuren maar er is geen communicatie en het duurt wel lang vind ik persoonlijk.

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 21:42
door guntherstassen
Bij mij zijn net al mijn trunks online.
Ze moeten :
1. beter communiseren (eventueel bij panne melding via E-mail/SMS
2. Is al vaker dat ze uitliggen -> Betere backup?

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 21:52
door Roygenz
Er was deze keer wel vrij snel informatie/communicatie via Twitter, maar qua redundantie stel ik me toch ook wat vragen...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 22:01
door WalterB1
Weepee is terug up bij mij sinds een 10 minuten, misschien 15

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 22:04
door Roygenz
Idd,hier ook terug online.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Re: WeePee down?

Geplaatst: 20 feb 2015, 23:22
door tommekentom
Kunnen jullie inloggen in de klantentool?

Deze blijft er steeds staan:
Afbeelding

Re: WeePee down?

Geplaatst: 21 feb 2015, 08:36
door tommekentom
ook blijft mijn phone geconnecteerd en kan ermee uitbellen maar als ik oproepen ontvang krijgen zij de melding: de persoon met het telefoonnummer ... is niet beschikbaar. en komen ze op mijn vm terecht zonder dat er bij mij iets belt

Re: WeePee down?

Geplaatst: 21 feb 2015, 19:09
door silencer
Weer OK hier, heeft wel erg lang geduurd (op 1 van beide plaatsen).

Re: WeePee down?

Geplaatst: 21 feb 2015, 20:20
door ygeffens
Weet er iemand een Belgische voip provider waar ik een 100-tal nummers (goedkoop) kan onderbrengen? Ik moet er niet mee kunnen bellen, alles mag gekoppeld worden aan een 2-tal accounts.
Momenteel betaal ik namelijk niets bij WeePee, maar het zijn nummers waarmee ik in de toekomst misschien nog iets kan doen, allemaal nummers in de vorm van (bvb) 014/49.xx.xy (waar y verloopt van 0-9) en dat ik verschillende zones. Tegoed om ze te laten gaan.

Om on-topic te blijven, ik had er ook last van (met bovenstaande genoemde nummers - ik gebruik er enkele zelf van) :-)

Re: WeePee down?

Geplaatst: 26 feb 2015, 23:32
door Ofloo
Ik vind vreemd dat zowel de backup trunk als de trunk down zijn, maar langs de andere kant dit is voor mij de eerste keer dat ik dit van weepee ondervind, ..

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 16:22
door timmermc
Weepee down nu, geen inkomende? Ongeveer al een half uur. Ook geen inlog op de klantentool mogelijk : Temporararily Down for Maintenance
We are performing scheduled maintenance. We should be back online shortly.

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 16:34
door timmermc
Daarnet bericht van de WeePee support gekregen

Beste

Onze engineers zijn op dit moment bezig met het onderzoeken van het probleem.
Alvast onze excuses voor dit ongemak.


vriendelijke groeten

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 16:37
door Ofloo
hoe is het nu weer down? daar lijk ik toch geen last van te ondervinden.

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 16:44
door timmermc
Enkel inkomend, connectie onmiddellijk afgesloten. uitgaand hier is betamax.
Zie het bovenstaand bericht ontvangen van de support :-(

Update: 1900 uur nog steeds doodse stilte op de lijn!

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 18:33
door matbring
Ga toch even bekijken of er geen ander oplossing is voor de toekomst!
Kan me, als zelfstandige, niet veroorloven geregeld telefonisch onbereikbaar te zijn...

Ben echt ontgoocheld in Weepee !

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 19:13
door dejean
ik denk dat we ook niet moeten klagen hé . Eigenlijk is hun service echt wel gratis. Als particulier is weepee + betamax nog steeds de beste optie.

Voor een bedrijf ? in China zeggen ze " you get what you pay for " ? als je meer verwacht moet je bereid zijn ervoor te betalen

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 19:16
door timmermc
Wie zit er nog zonder Weepee? Daarnet rond 1600 uur was de omgeving van Geel nog goed, de kust in elk geval onbereikbaar ... Nog steeds

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 20:02
door Roygenz
Thuis heb ik ook weepee, maar op het werk zou ik onze siptrunk toch niet meteen toevertrouwen aan weepee... :) zoals reeds gezegd: you get what you pay for (in geval van combinatie weepee>betamax)

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 20:17
door Funfile
Toen ik daarstraks, tegen 17 uur, naar huis probeerde te bellen (op onze WeePee-nummer) kreeg ik gelijk een bandje van Proximus dat het telefoonnummer niet beschikbaar was.

Dus er moet ergens iets mis zijn met de connectie tussen WeePee en de andere operators. De modem geeft wel nog aan dat er een VoIP-verbinding is. Zoals te verwachten zie ik geen gemist gesprek in de telefoonlogs van de modem.

De klantentool is ook onbeschikbaar op het moment.

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 20:29
door PeterP
Op dit moment, bij mij, zowel inkomend als uitgaand terug mogelijk via Weepee.
Volgens de logfiles kon mijn server niet registreren bij hen tussen 15:48 en 15:52 uur.

Weepee moet dringend meer communiceren !!!

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 20:44
door PeterP
De klantentool was zopas ook opnieuw bereikbaar.

Dit zal toch niet meer mogen gebeuren !

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 20:57
door Roygenz
'K heb zo de indruk dat er toch 't een en 't ander begint mis te lopen bij WeePee de laatste tijd. Hopelijk blijven ze bestaan, maar dergelijke lange incidenten zonder goede communicatie of echte reden van het probleem zal hun veel (pro) klanten kosten. Als ze op de kleine klanten moeten rekenen die buiten bellen via betamax zal het niet blijven duren vrees ik...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 22:00
door timmermc
Communicatie laat soms te wensen over, inderdaad. Maar via welke weg moeten ze communiceren?
Deze keer heb ik absoluut geen klachten wat betreft communicatie.
Bemerkt rond 16 uur dat niemand mij kon bereiken en heb dan maar een mail gestuurd naar de support. Binnen de 5 minuten kwam er een reply van Tom dat er inderdaad problemen waren en de engineers volop probeerden dit op te lossen.

Re: WeePee down?

Geplaatst: 27 feb 2015, 23:36
door PeterP
Maar via welke weg moeten ze communiceren?
Een mailtje sturen kan toch niet zo moeilijk zijn.
Dan weet ik ten minste dat ik niet bereikbaar ben.

Ik hoop voor hen dat ze er alles aan doen om een dergelijke panne nooit meer te hebben.
De laatste gepubliceerde balans van Weepee ziet er, door eenmalige kosten en afschrijvingen wel te verstaan, niet lief uit.
Dergelijke pannes kunnen zeer makkelijk de doodsteek zijn voor zo'n bedrijf.

Ik ben er in ieder geval niet gerust in en heb mij deze avond een ligne sip individuelle van OVH aangeschaft.
Zo kan ik deze al een beetje leren kennen voor het geval Weepee uit de ether mocht gaan.

Voor alle duidelijkheid, ik hoop dat Weepee het volhoud !

Re: WeePee down?

Geplaatst: 28 feb 2015, 11:30
door Ken
Ik vraag me nu af of ze hun nieuwbouw hebben kunnen afronden... M'n 078 nr. leek de vorige dagen steeds bereikbaar...

Re: WeePee down?

Geplaatst: 28 feb 2015, 12:35
door satsurfer
PeterP schreef:
Maar via welke weg moeten ze communiceren?
Een mailtje sturen kan toch niet zo moeilijk zijn.
Dan weet ik ten minste dat ik niet bereikbaar ben.

Ik hoop voor hen dat ze er alles aan doen om een dergelijke panne nooit meer te hebben.
De laatste gepubliceerde balans van Weepee ziet er, door eenmalige kosten en afschrijvingen wel te verstaan, niet lief uit.
Dergelijke pannes kunnen zeer makkelijk de doodsteek zijn voor zo'n bedrijf.

Ik ben er in ieder geval niet gerust in en heb mij deze avond een ligne sip individuelle van OVH aangeschaft.
Zo kan ik deze al een beetje leren kennen voor het geval Weepee uit de ether mocht gaan.

Voor alle duidelijkheid, ik hoop dat Weepee het volhoud !
Idd. Dit doet edpnet ook! Niet elke klant zit toch op twitter? Of is dit een noodzaak?

Waarom maken ze geen belpakket zoals andere providers? Liever dat klanten extern bellen? Hun communicatie trekt op niets, en aan hun tv aventuur zullen ze ook hun broek wel gescheurd hebben.

Enige voordeel is dat ik gratis 'on-net' tussen 2 accounts kan bellen. Bij mijn weten is dat met ovh niet mogelijk, tenzij je 2 sip individuelles aanvraagt?

Hun cnip mogelijkheid is al jaren niet meer werkend :-(